Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Versus"
Facebook
Like us on Facebook
Versus - 18 Martie 2014
De la print la digital: schimbarea la faţă a media

De la print la digital: schimbarea la faţă a media

Clienţii şi corporaţiile devin tot mai familiarizaţi cu mediul digital. Social media, aplicaţiile şi dispozitivele digitale au devenit parte din activităţile de business de fiecare zi. În prezent, provocarea vine, însă, din implementarea unor noi modele organizaţionale care să permită companiilor să integreze atât digitalul, cât şi tradiţionalul în structurile de business.

de EY Romania
Pe de altă parte, cititorii tradiţionali de altă dată îşi încearcă acum abilităţile de scriitori, astfel că jurnalismul social şi crowdsourcing-ul au ajuns să remodeleze semnificativ modul în care sunt generate şi absorbite informaţiile.

În ultimii cinci ani, s-a putut observa o descreştere constantă a consumului de print, la nivelul întregii pieţe media din Europa Centrală şi de Est. În cazul României, printul a scăzut semnificativ în perioada 2009-2012, acest trend continuând şi în 2013. Cum tendinţa generală a consumatorilor este de a citi presa on-line, printul se va confrunta pe mai departe cu mari provocări.

Conform Media Fact Book România 2013, anul trecut, cota de piaţă a printului în România era de 7%, iar cota de piaţă a digitalului era, în acelaşi an, de 14%, în creştere de la 3% în 2008. Cea mai mare cotă de piaţă a digitalului din regiune se înregistrează în Polonia, Ungaria şi Estonia, cu o valoare de peste 15%.

Dilema cu care se confruntă publisherii este nevoia de a digitaliza şi, în acelaşi timp, de a menţine operaţiunile tradiţionale pe parcursul acestui transfer. Companiile de publishing şi cele media sunt nevoite să armonizeze cele două structuri, menţinând modelul lor tradiţional de business, în timp ce implementează şi cea de-a doua structură pentru mediul digital. În această situaţie, provocarea pentru companii este cum să distribuie echilibrat resursele.

Modele organizaţionale ale companiilor trebuie să încurajeze procesul de monitorizare a comportamentului consumatorilor prin crearea unei legături bi-direcţionale între produsul oferit la timp şi nevoile consumatorilor. Organizaţiile de media vor fi, de asemenea, nevoite să asigure un echilibru între gradul de atractivitate şi disponibilitate al conţinutului pe platforme diferite.

Modele organizaţionale pentru studiourile de ştiri în timp real/newsrooms

Companiile de media care fac primul pas în tranziţia de la modelul actual de business la unul reactiv, adaptat cerinţelor reale ale pieţei, trebuie să se concentreze pe modelul de organizare al unui studio de ştiri în timp real – newsroom.

Există cinci cadre organizaţionale pentru modele de tip studio de ştiri în timp real:
1. Descentralizat – în care există echipe dedicate pe fiecare departament;
2. Modelul cu platforme secundare (non-core) – în care echipe secundare produc conţinut pentru mai multe mărci;
3. Modelul cu platforme principale dedicate (core) – în care întreaga echipă dedicată (core) creează în comun conţinut pentru diversele mărci;
4. Fabrica de conţinut – toate echipele de conţinut distribuie şi produc conţinut pentru toate mărcile;
5. Conţinut adaptat – conţinutul este produs pentru marca dominantă şi readaptat pentru celelalte mărci.

Într-un context marcat de scăderea veniturilor, companiile media trebuie să depăşească metodele tradiţionale, conservatoare, de reducere a costurilor şi să dezvolte modele şi procese de operare cu adevărat inovatoare, care să le permită să genereze veniturile de care au nevoie pentru a investi în modelele de afaceri de viitor şi de a păstra liniile de business profitabile.

Companiile de publishing şi media pot supravieţui doar dacă sunt în măsură să se adapteze erei digitale, cerinţelor consumatorului digital şi să îşi recalibreze resursele, astfel încât să definească un nou model de business.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare