Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Versus"
Facebook
Like us on Facebook
Versus - 12 Ianuarie 2012
Mirabela Pricopi: Mentorul şi Trainee-ul trebuie să fie pe aceeaşi lungime de undă, să vibreze la fel

Mirabela Pricopi: Mentorul şi Trainee-ul trebuie să fie pe aceeaşi lungime de undă, să vibreze la fel

În 2011, Media Direction a derulat primul proiect de mentorship organizat de o agenţie de media şi adresat masteranzilor din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti. Premiul oferit la finalul programului a constat în sesiuni de internship în cadrul agenţiei, alături de seniori cu mai mult de 10 ani experienţă în domeniu.

de Teodora Ieşeanu
Prezentarea de landscape şi cea de media planning, cercetarea în media, tool-uri folosite în industrie analiza consumatorului şi setarea mixului optim au fost principalele subiecte atinse în cele 8 seminarii care au umplut sălile Academiei de Studii Economice (ASE).

În urma proiectului, Veronica Ioniţă, masterand ASE, a devenit primul trainee şi primul membru cu drepturi depline al echipei Media Direction, în luna decembrie.

Cum se vede această experienţă prin ochii mentorului Mirabela Pricopi, Group Account Director Media Direction, cu 12 ani de experienţă în media, dar şi ai ucenicului său, Veronica Ioniţă, puteţi citi în interviul de mai jos.

IAA.ro: De ce ai ales să participi într-un program de mentorship în media şi cu ce aşteptări ai intrat în acest proiect?
Mentor - Mirabela Pricopi: Sunt două motive pentru care am absolvit facultatea de matematică: 1. Îmi place matematica 2. Îmi place să predau, să îi învăţ pe alţii. Tot din două motive am intrat şi în acest program: îmi iubesc meseria şi am vrut să transmit şi altora ce înseamnă să lucrezi în acest domeniu. Mi-am dorit să găsesc unul-doi-trei „elevi” cărora să li se pară interesant ceea ce facem noi şi să îşi dorească să afle mai mult… Şi am avut succes, Veronica este cel mai bun exemplu.

Trainee - Veronica Ioniţă, 24 ani, masterand ASE: Am fost cucerită de domeniul acesta de când am luat prima oară contact cu media, cu oamenii de media şi am stiut pur şi simplu că asta vreau şi pot să fac pentru mult timp de-acum înainte. În momentul când am primit oferta de internship, deja imi proiectasem ceea ce îmi doream să întâlnesc la Media Direction, şi toate lucrurile acelea s-au îndeplinit: am întâlnit oameni frumoşi, care m-au primit călduros, oameni care au avut răbdarea de a investi în mine şi, în timp, le voi arăta că efortul lor a meritat. Sunt oameni cu mult curaj, voinţa de a schimba lumea şi.. am încrederea că vor şi reuşi să facă asta. Pentru mine, acesta este cel mai “inspiring” lucru pe care l-am întâlnit vreodată.

Sunt fericită cu alegerea pe care am făcut-o, iar entuziasmul şi bucuria cu care mă trezesc dimineaţa nu se compară cu nimic din ceea ce am trăit până acum. Iar aici, alături de ei, aşa mă simt.

Nu mi-am imaginat niciodată că alegerea de a participa în acest program va avea un impact atât de puternic asupra tuturor aspectelor din viaţa mea, nu numai a celui profesional. Persoanele dragi mie îmi spun că, de când sunt la Media Direction, sunt mai “luminoasă”, iar eu exact aşa mă simt. Este minunat să îţi placă ceea ce faci, oamenii cu care lucrezi, şi, cel mai important, este minunat să te simţi parte din ceva mult mai mare decât tine …

IAA.ro: Cum a fost acceptat programul în rândul viitorilor ucenici?
Mentor:
Au fost două categorii de “ucenici”: câţiva care au venit la cursuri doar pentru prezenţă, şi unii activi, interesaţi de tot ceea ce spuneam. Pentru unii a fost o experientă interesantă, pentru alţii - descoperirea vocaţiei. Cred, însă, că interacţiunea cu oamenii din business, care fac meseria cu pasiune şi cu succes, a fost benefică pentru toţi studenţii şi diferită de predarea clasică, mai mult sau mai puţin seacă.

Trainee : În rândul colegilor mei, programul s-a bucurat de foarte mare success, dovadă şi numărul mare de participanţi la seminarii. Pentru noi, era ceva nou să învăţăm ceva cu adevarat practic, şi, mai mult decât atât, direct de la sursă. Am învăţat cu plăcere, nu doar pentru ca aveam un examen de dat la sfârşitul semestrului.

IAA.ro: Cum vezi relaţia Mentor –Trainee şi care crezi că vor fi rezultatele la finalul colaborării?
Mentor: Vorbim despre o relaţie profesională care trebuie să fie deschisă şi relaxată. Este vorba despre un transfer de informaţii şi despre dobândirea unor abilităţi tehnice, dar şi despre o ghidare a trainee-ului de către mentor în aspecte mai puţin concrete, dar extrem de importante: munca într-o organizaţie mare, comunicarea cu colegii, clienţii şi furnizorii, regulile scrise şi nescrise ale industriei şi organizaţiei. Mentorul şi Trainee-ultrebuie să fie pe aceeaşi lungime de undă, să vibreze la fel, pentru ca relaţia lor să dea rezultate. Este ca şi cum acordezi un instrument nou după unul deja rodat şi performant. Rezultatul, în acest caz, va fi ca Veronica să devină junior în agenţie, cu şanse mari de a-şi construi o carieră în media.

Trainee: Un aspect foarte important, care a contribuit la satisfacţia mea generală faţă de acest program, a fost şi relaţia cu mentorul meu, şi anume Mirabela. Deşi ştiu că ne despart câţiva ani buni de experienţă (de viaţă şi de media), am perceput întotdeauna relaţia cu ea precum relaţia cu un prieten bun. Are răbdarea să îmi explice lucrurile pe înţelesul meu, mă ajută atunci când am nevoie şi cred că ne-am câştigat treptat încrederea una în cealaltă, pe măsură ce am descoperit punctele comune pe care le avem. Mă bucură foarte tare faptul că putem comunica uşor una cu cealaltă – aspect deosebit de important pentru mine. Şi, ceea ce este cel mai important, ma bucurcă faptul că din prima zi, nu am fost privită ca un “outsider”, ci ca un membru al echipei. Mirabela şi ceilalţi colegi mi-au făcut acomodarea în echipă foarte uşoară, m-am simţit inclusă în discuţiile lor, iar barierele de membru nou / vechi în echipă au fost foarte repede depăşite.

IAA.ro: În ce măsură proiectul de mentorat a răspuns aşteptărilor tale iniţiale?
Mentor:
Proiectul a răspuns aşteptărilor mele, pentru că Veronica este avidă de informaţie şi îi place ceea ce învaţă în fiecare zi. Prin urmare, am reuşit să transmit ceea ce mi-am dorit.

Trainee: Aşteptările mele se apropiau de ceea ce am întâlnit aici, însă, în anumite aspecte, mi-au fost cu mult depăşite! Îmi este greu să exprim în cuvinte satisfacţia pe care o am de fiecare dată când aud sau văd un spot la radio sau TV pe care EU l-am planificat atunci. Mă bucur foarte tare când văd rezultatul efectiv al muncii mele.

IAA.ro: Care este mesajul tău pentru companiile din România din perspectiva mentorship-urilor?
Mentor: Încurajez astfel de programe, sunt un câştig de ambele părţi. Este o şansă atât pentru tineri, care pot să-şi înceapă astfel o carieră de success, cât şi pentru companii, pentru a găsi oameni buni şi dedicaţi, Şi de ce nu, o oportunitate pentru mentor, care are satisfacţia ca, folosindu-şi experienţa, să formeze o nouă generaţie de profesionişti.

Trainee: Cu siguranţă astfel de programe ajută tinerii care au nevoie să li se arate un drum pe care ei l-ar putea urma în viaţă. Sunt mulţi tineri care nu au o idee foarte clară despre ceea ce vor să facă decât atunci când experimentează acel lucru. Şi faptul că din ce în ce mai multe companii sunt deschise acestor tipuri de programe nu poate decât să mă bucure. Consider că şcoala are un rol important în alegerea unui drum în viaţă, însă practica dă întotdeauna o viziune mai amplă, mai realistă şi mai actuală decât teoria.

Dacă mesajul meu ar ajunge către companiile din România, aş vrea să le transmit că, pentru a se bucura de oameni valoroşi, trebuie să formeze oameni valoroşi. Iar datoria aceasta cred că se transmite acum din ce în ce mai mult de la universităţi către companii. Investiţi în tineri pe măsura aşteptărilor pe care le aveţi de la ei! Este eronat să crezi că proaspăt ieşit de pe băncile facultăţii, un tânăr este perfect conectat cu realităţile din piaţă şi pregătit pentru a practica o meserie. Foarte multe lucruri se schimbă acum, suntem într-o perioadă în care succesul companiilor este dat de posibilitatea acestora de a se adapta la aceste schimbări, iar unul din cei mai importanţi factori din cadrul unei companii este exact valoarea umană.

Aşadar, investiţi în tineri – pentru că deşi pe termen scurt poate părea un consum (de timp, de energie, de bani), pe termen lung se va dovedi o investiţie bună şi bine aleasă!
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Creare Site
15 Martie 2012, 15:35
imi place punctul tau de vedere si este un articol foarte bine scris.
frauen
11 Aprilie 2012, 18:58
Investiţi în tineri pe măsura aşteptărilor pe care le aveţi de la ei!
klik website
27 August 2014, 10:20
Subscriu la cele de mai jos si eu sunt interesata.
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare