Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Versus"
Facebook
Like us on Facebook
Versus - 24 Octombrie 2012
Poate excela industria de PR la un festival de publicitate?

Poate excela industria de PR la un festival de publicitate?

În contextul în care în ultima vreme agenţiile de publicitate au excelat la secţiunea de PR din cadrul unui festival de advertising, Alina Damaschin, CEO Rogalski Grigoriu PR, Ioana Mănoiu, Managing Partner, GMP PR, Gabriela Lungu, Managing Partner la THE PRACTICE, Hortensia Năstase, Managing Partner, GolinHarris, Paul Kasprovschi, Senior PR Consultant, Graffiti PR, Dinu Pănescu, Group Creative Director, McCann Erickson, Radu Florescu, CEO Centrade Saatchi & Saatchi şi Răzvan Soare, Senior Copywriter, Propaganda, îşi spun părerea vizavi de acest subiect.

de Teodora Ieșeanu
Festivalurile de publicitate internationale sunt mai multe numeric decât cele de PR. Astfel, unele dintre acestea au secţiunea de PR, unde, de obicei, câştigă agenţiile de publcitate. Aşa s-a întâmplat la Golden Drum şi la Cannes Lions. De exemplu, după încheierea festivalului de la Cannes, presa internatională de profil scria despre criticile juriului aduse industriei de PR, fiind acuzată de lipsa de “big ideas” în urma “altei performanţe dezamăgitoare de la festival”.

Sectiunea PR Lions a fost introdusă acum 4 ani, timp în care agenţiile de publicitate au dominat, câştigând Grand Prix-urile şi cele mai multe premii. În contextul în care toamna aceasta s-a desfăşurat Golden Drum, după care urmează Eurobest la nivel european și ADC*RO Awards la nivel local, am întrebat câţiva specialişti din industria de PR şi advertising din România care este părerea lor vizavi de acest subiect.

Părerile sunt împărţite. Sunt două tabere distinse PR vs Advertising. Câțiva specialisti din PR cred că modul în care sunt judecate campaniile la un festival de creativitate este împrumutat de la publicitate şi nu este neapărat cel mai potrivit pentru relaţiile publice, iar cei din advertising cred că „definiţiile se schimbă, la fel şi industria.”

Alina Damaschin, CEO Rogalski Grigoriu: “După zeci de ani de înscrieri la Cannes, este destul de evident că agenţiile de Alina Damaschin publicitate au câştigat experienţă şi înţelegere vizavi de modul în care construiesc un caz, pentru a-l face relevant unui  juriu care vine din diferite colţuri ale lumii şi este atent mai ales la creativitatea şi impactul unei campanii. E adevărat că PR-ul (cel puţin zona care se adresează consumatorului) mizează pe idei creative şi inovatoare, dar de cele mai multe ori acestea nu sunt atât de evidente ca în cazul publicităţii, pentru că sunt exprimate printr-o mulţime de acţiuni, mesaje, medii, în conversaţii cu o diversitate de publicuri.

Ioana Mănoiu, Managing Partner, GMP PR: “Deocamdată nu. Experienţa mea de anul trecut de la Cannes, unde din 900 de lucrări înscrise, doar 200 erau de la agenţii de PR şi le recunoaşteai imediat, m-a pus pe gânduri şi am încercat să înţeleg fenomenul. Există nişte motive foarte clare pentru care se întamplă asta.

În primul rând, în astfel de competiţii nu sunt înscrise neapărat campanii de PR, ci campanii de marketing care au fost viralizate. Se consideră a fi campanii de PR pentru ca s-a scris despre ele în presă. Dar ca şi abordare, sunt campanii făcute cu instrumente de advertising- machete de presă, spoturi TV - şi implicit, cu bugete aferente. Ioana Manoiu

O altă diferenţă este modul de măsurare al rezultatelor. Cu mici excepţii, agenţiile de PR măsoară în continuare rezultatele din perspectiva vizibilităţii, în timp ce majoritatea campaniilor premiate sunt evaluate din perspectiva vânzărilor.

Nu în ultimul rând, modul de ambalare. Ca să căştigi la astfel de competiţii, nu este suficient să ai o campanie bună. Iţi trebuie un ambalaj spectaculos. Sunt agenţii care cheltuie şi 20.000 euro pentru producţia unui studiu de caz pentru Cannes. Iar agenţiile de PR nu sunt obişnuite să facă asta. Din acest motiv spuneam mai devreme că recunoşti imediat un caz al unei agenţii de PR vs al unei agenţii de publicitate. Filmul unei agenţii de PR este mai degrabă un documentar, povesteşte ce/cum/de ce, filmul agenţiei de publicitate este un spot emoţionant.

Problema industriei noastre nu este că nu suntem în stare să venim cu idei valoroase, dimpotrivă, facem asta foarte bine, de multe ori mai eficient şi mai adaptat targetului decât orice agenţie de advertising. Dar încă lucrăm cu bugete mai mici şi suntem mai degrabă modeşti în prezentare.

Gabriela Lungu, Managing Partner la THE PRACTICE: “Aş începe cu o precizare: În cazul României, la PR Lion nu au Gabriela Lungu câştigat agenţiile de advertising. În ultimii 3 ani la Cannes la secţiunea de PR au câştigat campanii româneşti făcute de 1 agenţie de PR şi 2 grupuri de comunicare care au agenţii de PR.

Agenţia de PR câştigătoare este chiar a noastră, THE PRACTICE, în 2010, cu campania Pro-optimism Gusto (a fost de altfel primul leu la Cannes în sectiunea de PR pentru România).

Cele 2 grupuri de comunicare sunt McCann şi Saatchi, iar agenţiile de PR din grup sunt la credits; asta înseamnă că ideea campaniei a fost agenţiei de advertising, dar ideea a fost declinată pentru PR şi implementată de agenţia de PR a grupului.
Revenind la esenţa întrebării, personal cred că agenţiile de PR pot câştiga la Cannes. Noi am făcut-o în trecut şi credem că avem şanse şi în viitor. Mai cred însă că în acest moment modul în care sunt judecate campaniile la Cannes (precum şi Golden Drum sau Eurobest) este împrumutat de la publicitate şi nu este neapărat cel mai potrivit pentru relaţiile publice.”

Hortensia Năstase, Managing Partner, GolinHarris; „La toate competiţiile de specialitate, se jurizează de fapt un singur lucru: IDEEA. Iar ideea poate să vină din orice direcţie - de la PR, de la media, de la creaţie, de la contabilitate. Hortensia Nastase Consumatorii de astăzi sunt atât de eterogeni, locurile în care îi «prinzi» cu mesajul de marketing sunt atât de dispersate şi de diverse, iar graniţele dintre disciplinele de comunicare au devenit atât de fine, încât nu mai trebuie să surprindă pe nimeni faptul ca ideea se poate ivi, practic, de oriunde. Am fost în juriul Eurobest chiar în ediţia în care festivalul inaugura categoria de PR şi am premiat eu însămi o agenţie de publicitate care a avut cea mai bună idee de PR, implementată într-o campanie memorabilă şi desăvârşit implementată. Participarea agenţiilor de PR în festivaluri de creaţie sau a agenţiilor de branding în festivaluri de PR nu este o anomalie a sistemului, ci o consecinta firească a acestei versatilităţi a comunicării şi a volatilităţii consumatorului."

Paul Kasprovschi, Senior PR Consultant, Graffiti PR: “Nu cred că menirea pe Pământ a agenţiilor de PR este să exceleze laPaul Kasprovschi festivaluri de advertising. Ştiu însă o firmă de PR din România care a câştigat anul acesta un Effie – premii de regulă  rezervate agenţiilor de advertising. Şi mai este un lucru interesant: consultanţii de PR pot îndeplini cu succes rolul de coordonatori strategici ai unor campanii ce presupun şi componente de advertising. După cum o zice şi conceptul PR driven communication – pe care nu l-am inventat noi, dar pe care puteţi să-l vedeţi în acţiune în unele dintre campaniile noastre: Şcoala lui Andrei, Acces la Viaţă – dezvoltate pentru Petrom sau lansarea Tech School – dezvoltată pentru UPC.

Radu Florescu, CEO Centrade Saatchi & Saatchi: „Problema este că graniţele PR-ului, advertisingului, digitalului devin totRadu Florescu mai puţin clare. Majoritatea agenţiilor specializate oferă acum servicii, în special în zona de digital şi social media, care erau oferite înainte de către buticuri specializate. Definiţiile se schimbă, la fel şi industria. Categoriile de PR care câştigă în festivalurile dedicate agenţiilor clasice de publicitate sunt dovada acestui fapt.”

Dinu Pănescu, Group Creative Director, McCann Erickson: „Da, cred că orice e posibil. Glumesc, normal că poate. În PR-ul de la noi sunt câţiva oameni deosebit de buni care au nişte performanţe de invidiat. Cred însă că e nevoie ca în general industria PR-ului să capete mai mult curaj şi să iasă mai des din zona de siguranţă. Nu că treaba asta nu s-ar aplica Dinu Panescu tuturor branşelor din comunicare. La Cannes au câştigat agenţiile de advertising pentru că au instincte mai bune când vine vorba de impact şi integrare. Ce-i drept, se ştie că aşteptările clienţilor de la agenţiile de PR sunt şi ele modeste, cu excepţiile de rigoare. Nu cred că sunt mulţi clienţi constienţi de minunile pe care poate să le facă PR-ul pentru ei. Apropo de asta, uite şi una dintre cărţile care ar trebui să alunge orice îndoială – “Can We Do That?! ”, Peter Shankman.

Razvan Soare Răzvan Soare, Senior Copywriter, Propaganda: „În industria de PR sunt oameni creativi și valoroși. Aici, la noi, și în lume.   Dar premizele de la care se pleacă, respectiv nevoile clientului agenției de PR vs clientul agenției de publicitate sunt puțin, puțin diferite. Aici, la noi și în lume. Când gap-ul asta se va micșora, probabil în curând, vom vedea și agenții de PR care sa ia PR Lions.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Iconia PC tablet dengan Windows 8
1 Martie 2013, 03:56
This article is something that will help me with my class assignment.
Victor
31 August 2013, 00:56
E tot mai dificil sa faci diferenta cand ti se ofera doar servicii de calitate superioara, ca ecastea oferite de marile agentii.
setmotor
27 August 2014, 09:47
Acest articol este ceva care ma va ajuta cu misiune de clasa mea.
click website
27 August 2014, 09:50
Articolul dumneavoastră este incredibil de învăţământ! Munca dumneavoastră de navigare a luminat, mi. Descoperit foarte mult la ea. Eu va salva blog-ul şi va continua să păstreze merge prin conţinutul dumneavoastră viitoare. Superb! vă mulţumesc!
hairstylesuper
1 Septembrie 2014, 07:12
Doar o îngrijorare că poate produce cele scoala realizări este de fapt o calificaţi forme personalizate servicii despre pierderea de grăsime Element de compunere. Pentru acest motiv, puteţi dobândi eseuri împreună cu cele bucura victorie!
polikokim
1 Septembrie 2014, 07:48
La Playgroundmats am înţeles complet grijile şi destul de greu de lucru după ce am adus s
kiwibox 2014
1 Septembrie 2014, 07:50
Thcis este un excelent post am văzut vă mulţumim să-l împărtăşească. Este într-adevăr ceea ce am vrut pentru a vedea în viitor Sper că va continua pentru partajarea astfel un post ecxcellent
replique montres
30 Mai 2015, 09:42
Industrie de la PR peut exceller à un festival de la publicité?
indragadget
17 August 2015, 17:40
Thank you for your post, I like your post and all that you share with us up to date and quite informative, I would like to bookmark a page so I can come here again to read your latest article.
replica watches uk
5 Noiembrie 2015, 10:08
You can acquisition watches that affectation the time in assorted time zones about the world, which is advantageous for humans who biking a lot for business to abounding altered countries.
cirengmusiman
6 Noiembrie 2015, 12:26
thanks
click here
6 Noiembrie 2015, 12:32
great
official site
6 Noiembrie 2015, 12:33
great
mangansego
6 Noiembrie 2015, 12:35
thanks
Arena gadget
9 Noiembrie 2015, 17:35
thank's
luhomes
8 Decembrie 2015, 06:11
Après avoir lu ce post, je serais très étonné et curieux d'essayer d'utiliser la baignoire du Japon. Même si il dépenser beaucoup d'argent, mais il ne sera certainement bon si je sens cette baignoire. ha, ha Merci pour cette information.
Gani
11 Octombrie 2016, 02:14
great
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare