Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Versus"
Facebook
Like us on Facebook
Versus - 11 Octombrie 2012
Reprezentanții agențiilor câștigătoare la Golden Drum vorbesc despre importanța premiilor obținute la un festival internațional

Reprezentanții agențiilor câștigătoare la Golden Drum vorbesc despre importanța premiilor obținute la un festival internațional

Reprezentanții agențiilor Saatchi&Saatchi, Publicis, Webstyler+GMP, McCann Erickson și Leo Burnett vorbesc despre așteptările pe care le-au avut la cea de-a 19-a ediție a Golden Drum International Advertising Festival of New Europe și importanța unui premiu obținut atât pentru agenție, cât și pentru industria de marcom din România.

de Teodora Ieșeanu
Radu Florescu, CEO Saatchi&Saatchi, Victor Stroe, Planning Director Leo Burnett, Răzvan Căpănescu, Chief Creative Officer, Publicis, Ema Ionescu, Account Director la Publicis, Cătălin Dobre – Group Creative Director McCann Erickson, Bogdan Nițu - General Manager , Webstyler și Felix Tătaru, General Manager, GMP Advertising consideră că atât lucrările câștigătoare, cât și cele nominalizate la Golden Drum sunt demne de a fi premiate la orice festival international, „înscrierea acestora fiind un lucru firesc”.

De asemenea, un premiu Golden Drum este o răsplătire a muncii depuse din partea oricărei agenții, iar atunci când România ia premii este în beneficiul tuturor, susțin reprezentanții agențiilor premiate la festival.

Astfel, Radu Florescu, din partea Saatchi&Saatchi, a spus că ”ambele campanii înscrise - „Motivational GPS”, concepută  pentru clientul Toyota şi “Repetition,” pentru Asociaţia pentru Ajutorarea Copiilor Autişti din România Horia Moţoi, sunt campanii demne de a fi premiate la orice festival, inclusiv la Golden Drum. Sunt lucrări de care am fost mândri din momentul în care am găsit ideea creativă, iar înscrierea lor în festival a venit ca un lucru firesc. Am avut încredere că atât ideile, cât şi execuţia lor, merită răsplătite. Suntem mândri în special de premiul câştigat cu Toyota pentru campania radio. Clientul a lucrat cot la cot cu agenţia, iar contribuţia sa a contat în succesul înregistrat de această campanie în România.

Despre importanța premierii unei campanii la un festival internațional de publicitate, Radu Florescua zis că „dintotdeauna, advertisingul a fost o industrie a orgoliilor creative, a dorinţei de a câştiga. Radu Florescu Şi ar fi anormal să nu fie aşa. Saatchi & Saatchi România are clienţii cu care poate câştiga premii, iar asta s-a dovedit inclusiv anul acesta, la Golden Drum. Dincolo de orgoliile creativilor, vorbim de o răsplătire a muncii noastre, care ne motivează mai departe. Şi, trebuie să recunoaştem, nu doar noi suntem mândri, ci şi clienţii noştri, care ştiu că au încredere în agenţia potrivită”.

În ceea ce privește tendințele care se desprind din această experiență, Radu consideră că „digitalul e stăpânul campaniilor de publicitate şi, tot mai mult, advertisingul tradiţional are drept principal rol să întărească încrederea consumatorului în produs. Cât despre viitor, tendinţele arată tot în direcţia aceasta. Impactul major al tehnologiei în vieţile noastre este vizibil. Ne informăm tot mai mult de pe internet, telefonul mobil ajunge destul de rapid punctul central al experienţei multimedia în rândul unui public tot mai larg, suntem în permanenţă conectaţi la tot ceea ce se întâmplă. Advertisingul nu se schimbă fundamental, însă strategiile trebuie să includă tot mai multe suporturi media. Prin urmare, provocarea este să adaptăm ideile la tot mai multe moduri de distribuţie a informaţiei. Mesajul trebuie să fie prezent acolo unde se află publicul pe care-l targetezi.”, a încheiat acesta.

De asemenea, și agenția Leo Burnett s-a așteptat să câștige un premiu la festival: „Ținând cont că toți cei care au aflat de "Secunda - viață" au fost entuziasmați de idee, ne așteptăm sa obțină un premiu la festival. Desigur că aurul ne-a bucurat mult”, a declarat Victor Stroe, Planning Director, Leo Burnett.

Acesta consideră că importanța unui premiu obținut la un festival de profil este „apreciarea internațională a muncii tale Victor Stroe care îți confirmă ca ești pe drumul cel bun și creează energie în interiorul agenției. În plus, când România ia premii este în beneficiul tuturor, pentru că se generează ambiție și râvnă pozitivă în întreaga industrie”.

Victor Stroe crede în două trenduri: „1. Idei foarte insightful care rezolvă o nevoie umană, puse în aplicare în special  printr-o o soluție digitală relativ ușor de implementat. 2. Idei care reinventează regulile publicității așa cum o știm și schimbă felul în care oamenii se raportează la “advertising”. O astfel de idee este și "Secunda - viață", un proiect care modifică felul de funcționare a publicității TV”, a încheiat acesta.

Din partea Publicis, Ema Ionescu, Account Director a spus: „Campania „Bocitoarele” este un wake-up call șocant și memorabil pentru toți cei care din teribilism se urcă băuți la volan ispitind Moartea. Ema Ionescu Comunicarea deja a clasicului “don’t drink & drive” într-un mod neconvențional, inspirat din ritualul înmormântării la români a reușit mai mult decât să-i convingă pe șoferii-consumatori că sunt la un pas de moarte, să schimbe percepția asupra tonului cu care o autoritate a statului - Poliția Rutieră – poate comunica. Și asta a fost o mare reușită. Așa că am înscris campania cu convingerea că, dacă am reușit să atragem atenția, să convingem și să schimbăm percepții vechi de zeci de ani, vom reuși să impresionăm și juriul competiției”, a încheiat Ema Ionescu.

De asemenea, și pentru agenția Publicis „un premiu obtinut la Golden Drum este binevenit întotdeauna, pentru că ne confirmă anumite standarde internaționale pe care ni le asumăm de fiecare dată când lansăm o campanie. În ultima vreme însă, nu mai este neapărat cel mai mare motiv de mândrie... De când organizatorii au ca regulă acordarea obligatorie a unui Grand Prix în fiecare categorie - lucru ce conduce către ridicarea artificială, în multe cazuri, a unor campanii ce nu au fost așa merituoase. Cu toate acestea, festivalul de la Portoroz rămâne cea mai bună manisfestare marcom din regiune a momentului și vom continua să îl încurajăm”, a declarat Răzvan Căpănescu, Chief Creative Officer, Publicis. Razvan Capanescu

De asemenea, Răzvan a remarcat câteva tendințe: „Nu sunt singurul care a remarcat tendința de a "încuraja" piețe noi - cum ar fi Rusia sau Orientul Mijlociu. În general, un lucru bun - competitivitatea ne va motiva pe toți să performăm. Dar, pe de altă parte, sunt cam transparente eforturile de a atrage acele piețe... și ne face să ne gândim dacă nu mai bine sărim un an. Cât și tendința de a avea o majoritate a juraților din fostul spațiu iugoslav (firească dacă ar fi un festival local) - lucru ce duce deseori la o perspectivă îngustată asupra valorii unei campanii. Tendința bună e că sunt încurajate categoriile mai "noi", cum ar fi digital și, mai ales, mobile. Aici ne dorim să avem o prezență mai puternică la edițiile următoare ”, a subliniat Căpănescu.

Nici McCann Erickson nu a mers pe încercări. Era de așteptat ca binecunoscuta campanie "Românii sunt Deștepți" să-și confirme valoarea. „Nu am înscris multe lucrări la Golden Drum, nu am mers pe încercări. Campania "Românii sunt Deștepți" se remarcase la Cannes și ne așteptam să-și confirme valoarea și la Portoroz. Ne bucurăm că a reuțit să câștige 6 premii dintre care Grand Prix-ul la Digital și Golden Drum la Digital Campaigns, niște categorii strategice pentru noi”, a declarat Cătălin Dobre – Group Creative Director McCann Erickson.

În ceea ce privește importanța unui premiu Golden Drum, Dobre susține că „Lucrările care căștigă la Golden Drum au șanse reale să fie văzute și pe scenele altor festivaluri internaționale. Catalin Dobre Statuetele de la Golden Drum sunt niște premii de tradiție pentru regiune care au acum șansa de a strânge lângă ele din ce în ce mai multe trofee.”

„Golden Drum este un festival dominat destul de categoric de câteva lucrări excelente. Anul acesta am văzut la Golden Drum mai multe lucrări premiate la Cannes decât în oricare alt an. Valoarea lucrărilor căștigătoare a crescut. Din pacate, nu pot sa spun același lucru și despre numărul lor. Pe viitor, țările din regiune vor ținti din ce în ce mai mult către leii de la Cannes. Și vor încerca să facă asta cu mai multă muniție de calitate, pentru că au văzut că premiile de acolo nu mai sunt de neatins. Această muniție se va întoarce la Golden Drum și sper că vom vedea la anul cât mai multe lucrări demne de Grand Prix-uri.”, a adăugat Cătălin Dobre.

Webstyler +GMP
nu aveau obiective specifice, însă erau conștienți de potențialul campaniilor înscrise. Bogdan Nițu, Bogdan Nitu General Manager, Webstyler, a spus că „politica agenției este de a nu înscrie niciodată cantitativ. Înainte de orice festival, evaluăm potențialul lucrărilor și categoriile festivalului și înscriem numai lucrările care considerăm că merită și au șanse. Asta înseamnă că și în cazul Golden Drum aveam speranțe să obținem cel puțin nominalizări cu ambele lucrări înscrise, atât cu 'Vezi dincolo de limite', cât și cu 'Outlander Adventure'. Se pare că am gândit bine, una dintre lucrări a fost premiată la PR, iar cealaltă, nominalizată la Digital”.

De asemenea, Felix Tătaru, General Manager, GMP Advertising, a spus că nu aveau setate anumite obiective. „ Nu ne-am setat obiective specifice din participarea la Golden Drum, însă eram conștienți de potențialul lucrărilor noastre. Faptul ca brandurile Timișoreana și Romtelecom au fost văzute și apreciate la Golden Drum ne bucură și este o recunoaștere și la nivel regional a creativității noastre, clienți și agenții.

Pentru Webstyler +GMP, „premiile la Golden Drum înseamnă o confirmare a calității muncii noastre, dar și un antrenament pentru festivalul de la Cannes. De asemenea, putem spune că a fost cel mai bun an la Golden Drum pentru Webstyler pentru că am fost nominalizați cu mai mult de o lucrare în același an. Este pentru a 3-a oară în ultimii 5 ani când suntem premiați la Golden Dum și premiile câștigate de Webstyler sunt și singurele premii căștigate până acum de agențiile românești de digital în acest festival”, a zis Bogdan Nițu.

Legat de tendințele festivalurilor, Bogdan Nițu crede că „atât la Cannes, cât și la Golden Drum se poate observa că nu mai există linii clare între expertize, că agențiile de digital sunt premiate în categoria PR sau agențiile de ATL în categoria Digital. Și asta se întâmplă deoarece comunicarea e din ce în ce mai mult definită de componența de conținut, iar conținutul nu are bariere media”.Felix Tataru

Felix Tătaru a subliniat că ”în contextul inexistenței (încă) a unui festival local, Golden Drum este reperul, e drept, foarte înalt, pentru creativitatea românească. Un shortlist sau un premiu la festivalul din Slovenia este o confirmare certă a valorii creative a unei lucrări.” De asemenea, Felix crede că România este pe drumul bun și crește creativ. Confirmarea: 5 agenții premiate și alte câteva finaliste”, a încheiat acesta.

Mai multe informații despre festival, agenții și campanii se găsesc aici .
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Sara
13 Mai 2013, 13:02
Oricum prezenta romaneasca la Golden Drum a fost, anul acesta, mai mica decat cea de anul trecut.
Marco Milosevici
11 Iulie 2013, 12:51
Important este ca am fost reprezentati.
Mihai
31 August 2013, 00:22
Mi se pare ciudat faptul ca aceste companii sunt de fiecare data capabile sa lupte pentru aceste premii. Ma intreb ce face concurenta.
Partin
2 Decembrie 2013, 15:40
Intreaga campanie a fost finantata cu fonduri private
pratamaandi78
27 August 2014, 10:16
Acest articol merita cele mai bune calificative este foarte bine scris si cu un subiect de actualitate, felicitari
weddingorganizer
1 Septembrie 2014, 07:19
Am fost căutarea pentru astfel de informaţii pentru luni acum. Multumesc lui Dumnezeu am găsit-vă blog-ul despre acnee No More, acesta ma ajutat foarte mult în lucrează la proiectul meu. Multumesc foarte mult procesul de proiectare logo-ul Cumpara lo
weddingdream2014
1 Septembrie 2014, 07:21
un articol util
Cornel
7 Septembrie 2015, 07:42
Multumim pentru articol, foarte util!
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare