Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Versus"
Facebook
Like us on Facebook
Versus - 23 Mai 2011
Top 3 cele mai creative pieţe de PR din regiune, potrivit lui Paul Holmes: Suedia, România şi UK

Top 3 cele mai creative pieţe de PR din regiune, potrivit lui Paul Holmes: Suedia, România şi UK

Echipa The Practice, câştigătoare a unui premiu de aur la SABRE Awards cu campania “Crazy About Computers”, realizată pentru TechTeam Global, s-a întors de la Praga, iar Gabriela Lungu, Managing Partner, şi Oana Bulexa, Client Service Director şi lider de proiect pentru campania câştigătoare, au răspuns întrebărilor IAA.ro.

de Floriana Scânteie

Gabriela, cum te simti să câştigi împreună cu The Practice al cincilea premiu de aur SABRE (din cele 6 în total)? Începe să devină o tradiţie câştigarea de premii la aceasta competiţie. 
Gabriela Lungu: Sincer – sunt în al 9-lea cer! Foarte bucuroasă şi mândră de agenţia mea! Premiile, în general, sunt importante pentru noi, la THE PRACTICE, pentru că arată cât de creative, strategice şi eficiente sunt campaniile pe care le realizăm în comparaţie cu alte campanii, făcute de agenţii competitoare din ţară sau din lumea largă. Premiile SABRE sunt însă chiar mai speciale şi au pentru noi şi o valoare emoţională foarte mare.
Şi asta pentru că SABRE Awards este, pe lângă cea mai importantă competiţie dedicată exclusiv PR-ului, şi prima competiţie internaţională la care am participat vreodată. Era în 2008, când agenţia noastră avea 1 an şi-un pic de existenţă. Am avut atunci 5 nominalizări şi apoi 3 premii: 2 Gold şi – spre extazul nostru – Marele Premiu al competiţiei: Platinum pentru cel mai bun program de PR. De-atunci încercăm constant să repetăm această reuşită! Iar asta ne aduce an de an pe scena SABRE. Acum, la Praga, a fost pentru al 4-lea an consecutiv când reuşim să câştigăm premii la SABRE – este o performanţă neegalată în România şi o reuşită notabilă la nivel european.

Care consideri că este punctul forte al agenţiei pe care o conduci, care vă aduce şi aceste premii?
Gabriela Lungu: Desigur, oamenii sunt punctul nostru forte. Suntem o echipă frumoasă de oameni aleşi pe sprânceană: talentaţi, ambiţioşi şi energici. Cum ajungem însă la rezultate? Dincolo de inventivitate, gândire strategică şi forţă de implementare, este într-adevăr ceva ce ne diferenţiază: străduinţa, efortul conştient ca fiecare campanie să fie un succes, o preocupare constantă, obsesivă aproape, pentru mai bine, mai creativ, mai eficient. Nu există „merge şi-aşa” la THE PRACTICE. De-aia ne şi numim „THE” PRACTICE.

Câştigarea a trei premii de aur pentru ţara noastră la SABRE ce spune despre nivelul în PR al României? Începem să fim din ce în ce mai prezenţi pe scena internaţională.
Gabriela Lungu: 3 premii reprezintă cea mai bună performanţă de anul acesta a unei ţări din Europa de Est. Este deci motiv de bucurie! România este cotată deja de câţiva ani ca una dintre cele mai creative pieţe de PR din regiune. De altfel, chiar zilele trecute, la Praga, Paul Holmes (n.a. cel mai important analist internaţional al domeniului relaţiilor publice) făcea în cadrul conferinţei ThinkTankLive, care a precedat Gala SABRE Awards, un top personal al celor mai creative pieţe de PR din lume. În acest top, România se situa pe un extraordinar loc 2, dupa Suedia, fiind urmată de pieţe mature, precum UK şi SUA.

Oana, te aşteptai să câştigaţi aur cu această campanie? Ce crezi ca a apreciat juriul?
Oana Bulexa:
La SABRE, ca şi în cazul altor competiţii de acest gen, nu prea ajungi să discuţi direct cu cei care ţi-au jurizat înscrierile, pentru că nu ştii cine, ce categorie a evaluat. Aşa că pot numai să presupun ce a apreciat juriul categoriei Employee Communications la campania noastră. Am avut mare încredere în şansa noastră la trofeul SABRE, pentru că ştiam că am făcut o campanie completă: creativă, relevantă, variată, cu multe tactici offline, dar şi o importantă componentă de social media, cu rezultate peste aşteptări! Am început cu dreptul, pentru că nu ne-am lovit de un client cu o viziune restrictivă, ci dimpotrivă, am primit încredere şi mână liberă. Şi nici noi nu ne-am dezamăgit clientul: am gândit o campanie deosebită, memorabilă, într-un peisaj de programe de comunicare internă care, în general, trebuie să se supună unor rigori de etichetă şi uită cumva că tocmai modul cum te adresezi angajaţilor îţi asigură atenţia şi implicarea acestora.

Cum ţi s-a părut anul acesta la SABRE din punct de vedere al înscrierilor, al competiţiei, al nivelului campaniilor înscrise, al organizării şi al atmosferei?
Oana Bulexa:
Anul acesta organizatorii EMEA SABRE Awards au anunţat un număr de peste 2.000 de lucrări înscrise, care reprezintă cel mai mare număr de intrări din istoria competiţiei. Concurenţa a fost acerbă, pentru că atât marile reţele globale, cât şi agenţiile independente obişnuiesc să trimită campanii foarte bune în concurs. Faptul că ajungi pe lista finaliştilor este deja o realizare, iar THE PRACTICE a reuşit să facă acest lucru cu 5 campanii diferite, performanţă notabilă nu numai pentru România, ci şi în general. Emoţiile pe care le avem an de an la Gala SABRE sunt însă la fel de mari şi pentru o singură campanie finalistă, şi pentru cinci. Ai spune că o agenţie care deja reuşeşte de 4 ani consecutiv să se numere printre câştigători, nu mai trăieşte aşa intens emoţiile. Însă nu e deloc aşa. Noi am fost patru la Gala de la Praga (Gabriela, Monica, Floriana şi cu mine) şi abia ne ţineam una alteia emoţiile în frâu. Cât despre atmosferă, SABRE Awards este o competiţie care garantează mereu o experienţă foarte frumoasă. Nici anul acesta nu a fost mai prejos. Ce e absolut superb este că fiecare agenţie sau reţea face un tărăboi imens când e declarată câştigătoare, oamenii aplaudă, fluieră, ovaţionează, competitorii aplaudă şi ei, deci atmosfera e foarte vie şi prietenoasă, te simţi cu adevărat un CÂŞTIGĂTOR. Măcar pentru un astfel de moment şi sigur îţi doreşti să urci pe scenă măcar o dată!

Ce ţi-a plăcut cel mai mult la SABRE anul acesta? Ce prezentare te-a impresionat? Ce ai auzit nou şi interesant?
Oana Bulexa:
Cel mai mult mi-a plăcut să aud numele THE PRACTICE dat ca exemplu printre cele mai creative agenţii de PR. Paul Holmes le-a spus asta “greilor” Richard Edelman (Edelman) şi Harris Diamond (Weber Shandwick), iar nouă (fetele de la The Practice), care luam necontenit notiţe şi îi priveam aproape cu religiozitate pe cei doi, ne-au jucat instant ochii în lacrimi de mândrie. Am apreciat foarte mult iniţiativa EMEA SABRE Awards de a organiza, pentru prima dată în istoria competiţiei, un ThinkTankLive la care au fost invitate multe personalităţi de referinţă pe care orice om de PR abia aşteaptă să le cunoască. Mi-au atras atenţia mai multe prezentări, printre care cea a lui Anne Villemoes, director de comunicare la Danish Crown, cel mai mare exportator de carne de porc din lume, companie căreia nu îi e teamă să spuna că “we kill for a living”, şi totuşi să îşi menţină reputaţia curată. Anne Villemoes a “cucerit” întreaga sală prin modul total neplictisitor în care şi-a ţinut prelegerea, făcându-te să înţelegi că social media nu e chiar totul în ziua de azi, că mai putem supravieţui şi prin conversaţie reală, faţă în faţă. Interesantă a fost şi dezbaterea în jurul ideii de cât control ar trebui să aibă companiile asupra social media, cum să te asiguri că reprezentanţii unei companii (angajaţii, conducerea etc) nu spun lucruri… nedorite pe Facebook sau Twitter. Răspunsul a venit de la Harris Diamond, CEO Weber Shandwick, cu exemplul său despre armata americană, poate cea mai rigidă şi mai plină de reguli organizaţie din lume. Chiar şi aşa, US Army permite angajaţilor săi să se exprime liber pe Twitter. “If we trust them with our guns, we can trust them with social media”, pare să fie filosofia celei mai puternice armate din lume, filosofie aplicabilă, în fond, oricărei companii. Şi… cu riscul de a părea o “PR groupie”, cel mai tare mi-a plăcut să îl ascult pe Richard Edelman, cu viziunea lui foarte fresh şi pragmatică, impecabil ca gândire, ca atitudine, ca discurs şi da, şi ca ţinută.

Extra info

The Practice deţine 6 premii SABRE în portofoliu (5 premii de aur şi unul de platină), fiind al patrulea an consecutiv când câştigă în cadrul acestei competiţii. 

La ediţia din acest an, şi agenţiile româneşti McCann Erickson şi Nicola Porter Novelli au câştigat câte un trofeu de aur, toate cele 3 premii primite de România reprezentând o premieră la SABRE.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Creare Site
15 Martie 2012, 15:40
romanii au fost intotdeauna cei mai inventivi oameni, poate pentru ca a fost nevoie sa fie asa...
calculatoare second hand
9 August 2012, 23:20
Impresionant efortul lor. A meritat din plin castigarea a cinci din sase trofee pe locul inati.
Rochii tari
23 Ianuarie 2014, 16:01
E o treaba sa castigi atatia ani la rand. Inseamna ca faci ceva bine.
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare