Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Zoom"
Facebook
Like us on Facebook
Zoom - 11 August 2014
200 de ani de la nașterea lui Henri Nestlé

200 de ani de la nașterea lui Henri Nestlé

Nestlé celebrează aniversarea a 200 de ani de la nașterea lui Henri Nestlé, fondatorul unei companii producătoare de alimente pentru bebeluși, care, după fuziunea din 1905 cu compania britanico-elvețiană Condensed Milk Co, urma să devină cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume.

Născut acum două secole în Germania, Henri Nestlé a demonstrat o înclinație deosebită spre inovația în știință, precum și un talent nativ în marketing și ambiția de expansiune globală, care se află printre valorile după care compania se ghidează și astăzi.

“La două secole după nașterea fondatorului său, compania Nestlé dezvoltă activități care păstrează o continuitate remarcabilă.” a declarat Paul Bulcke, CEO-ul companiei.

”Chiar dacă, de-a lungul timpului, Nestlé a diversificat numărul produselor și piețelor, pasiunea pentru calitate și utilizarea celor mai recente inovații științifice pentru a îmbunătăți valoarea nutrițională a produselor a rămas neschimbată.” a adăugat el.

Originar din Frankfurt, Henri Nestlé s-a pregătit pentru profesia de asistent farmacist, din dorința de a-și perfecționa cunoștințele științifice, înainte de a veni în orașul elvețian Vevey de pe malul nord-estic al Lacului Geneva.

Inovator experimental

Talentul antreprenorial al lui Henri Nestlé s-a evidențiat în momentul în care a achiziționat un teren rezidențial cu mai multe clădiri, printre care o moară, o distilerie și un depozit. Aici, cu ajutorul cunoștințelor sale de chimie și a creativității, el a cunoscut succesul prin fabricarea de diverse produse, de la limonadă și oțet, la vopsea și îngrășăminte pentru flori.

În acea perioadă, societatea se confrunta cu o problemă extrem de gravă - mortalitatea infantilă. Existau soluții de hrană pentru bebeluși, care nu erau însă pe gustul micuților, necesitând, de asemenea, o preparare foarte complicată, care dura foarte mult timp.

Henri Nestlé considera că ingredientele de bază necesare bebelușilor erau laptele de bună calitate, făina de grâu și zahărul. A fost esențial așadar ca amidonul și acidul să fie eliminate din făină pentru a fi mai ușor de digerat de către bebeluși.

Cum a luat naștere Farine Lactée

Pentru a fabrica formula de lapte, el a folosit cel mai bun lapte elvețian și un biscuite crocant din făină, care, după măcinare, era amestecat cu laptele, urmând apoi uscarea finală. ”Este o descoperire deosebit de importantă, care se va bucura de un viitor strălucit.” a declarat Henri Nestlé plin de entuziasm despre produsul său, pe care l-a numit Farine Lactée.

Farine Lactée a fost pus în vânzare pentru prima oară în 1867. Un copil din oraș, născut prematur și cu minime șanse de supraviețuire, a fost hrănit cu o versiune diluată a produsului și și-a revenit grație acestui ”produs-minune”. Vestea s-a răspândit și cererea pentru formula de lapte pentru bebeluși ale lui Nestlé a crescut vertiginos.

Lucrând cu oameni de știință și doctori, Henri a folosit cele mai noi descoperiri științifice în crearea unui produs de succes, foarte ușor de preparat. În acea vreme, acest produs era un aliment de hrănire a bebelușilor complet – ușor de preparat, gustos pentru bebeluși și atestat științific. Era de asemenea foarte versatil, pentru că, fiind îmbogățit cu fier, Farine Lactée putea fi utilizat ca remediu pentru probleme nutriționale ale adulților, ca anemia.

Specialist în marketing

Nestlé s-a dovedit un pionier în domeniul marketingului, modificând blazonul familiei sale pentru a crea simbolul companiei – o familie de păsări într-un cuib. Pentru că a conștientizat valoarea acestei imagini, precum și importanța asocierii cu numele său, Nestlé nu a dat curs tentativelor de o adapta, astfel că, aceasta a rămas până în ziua de astăzi logo-ul companiei.

Între toamna lui 1867 și martie 1875, când Henri Nestlé a vândut compania, vânzările anuale au crescut de la 8,600 tone de formulă de lapte pentru bebeluși la peste un milion de tone. Până în 1874, formula pentru bebeluși era comercializată în 18 țări, ca Australia, Brazilia și Rusia, de pe toate cele cinci continente.

Henri Nestlé a murit pe 7 iulie 1890, rămânând în memoria colectivă ca un antreprenor care a utilizat cunoștințele științifice pentru a răspunde nevoilor societății. Perseverența și dedicarea sa au pus bazele unei companii care, la fel ca și fondatorul său, își păstrează angajamentul de a utiliza cele mai noi cercetări pentru a îmbunătăți valoarea nutrițională a produselor sale.

În ciuda faptului că asistentul farmacist din Vevey care a fondat compania nu și-ar fi putut imagina amploarea pe care compania sa avea să o ia, obiectivele actuale ale Nestlé, de a fi liderul mondial în nutriție, sănătate și vitalitate, continuă să izvorască din misiunea inițială a fondatorului său, de acum 150 de ani.

Nestlé, la nivel global

Nestlé este lider mondial în industria alimentară, fiind prezent în 86 de țări, cu un număr de 468 de fabrici și 300.000 de angajați. Prin misiunea companiei "Good Food, Good Life", Nestlé se angajează să îmbunătățească calitatea vieții consumatorilor în fiecare zi, în întreaga lume, oferindu-le o varietate de produse, ca parte dintr-un stil de viață echilibrat.

Nestlé in Romania

Nestlé a intrat pe piață din România în 1995, în momentul de față având 1000 de angajați în București și în Timișoara, unde este localizată fabrica Nestlé.

În România, Nestlé este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața alimentară, cele mai multe dintre brand-uri fiind lideri în categorie (locul 1 sau 2 pentru majoritatea segmentelor în care este prezent).

Portofoliul Nestlé România cuprinde o varietate de produse din diverse categorii, pentru a raspunde cererii consumatorilor: cereale pentru micul dejun pentru adulți (Nestlé Fitness, Musli Clasic, Musli Tropical), pentru copii (Nesquik, Nesquik Alphabet, Nesquik Duo, Chocapic, Cheerios, Cookie Crisp, Cini Minis), pentru tineri adolescenți (Lion), cât și pentru toată familia (Corn Flakes si Gold Flakes), precum și batoane de cereale pentru copii (Nesquik, Cini Minis, Chocapic) și batoane de cereale pentru adulți (gama Nestlé Fitness și gama Musli), băuturi (Nescafé, Nesquik), divizia Nestlé Professional, dulciuri (JOE, Nesquik, Kit Kat, Lion, After Eight), înghețată (Nestlé Ice Cream), produse culinare (Maggi), produse pentru sugari (Nestlé Nutrition) și hrană pentru animale (Purina). Napolitanele JOE și Nesquik, precum și specialitățile de cafea NESCAFÉ 3in1 sunt produse în România, la fabrica din Timișoara.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare