Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Zoom"
Facebook
Like us on Facebook
Zoom - 14 Aprilie 2011
AVON a împlinit 125 de ani de devotament faţă de femei

AVON a împlinit 125 de ani de devotament faţă de femei

AVON a devenit, în timp, un brand de cosmetice global, care a jucat poate cel mai important rol în emanciparea femeilor din întreaga lume. În România, AVON se identifică cu susţimnerea unor cauze sociale importante, precum combaterea cancerului la sân sau a violenţei domestice.

de Teodora Ieşeanu

Valori precum independenţa, curajul, lupta pentru supravieţuire şi dorinţa de a face lumea mai bună se regăsesc în ADN-ul AVON, drept pentru care a fost poziţionată drept„Compania pentru femei”. AVON este recunoscută la nivel mondial ca fiind una dintre cele mai responsabile companii, derulând în permanenţă programe care sprijină şi educă femeile.

Numele AVON se leagă profund de două iniţiative majore: campania pentru combaterea cancerului la sân şi facilitarea accesului femeilor la programele de tratament şi campania împotriva violenţei domestice. Un alt pilon important al implicării AVON este iniţiativa „Hello Green Tomorrow”, care încurajează o mică mişcare ecologică globală pentru protejarea naturii.

AVON Cosmetics România este cea mai mare companie de produse cosmetice în sistemul de vânzări directe şi lider pe piaţa cosmeticelor din România. Printre proiectele inovatoare ale AVON Cosmetics România se numără: primul card de credit parfumat, primul serviciu de telefonie mobilă pentru femei, în colaborare cu Orange, comunitatea online AVON Connects, blogul de companie premiat cu locul I la Roblogfest 2010 şi “Cartea Dragostei AVON” de Alice Nastase.

Combinaţia perfectă: cărţi cu iz de parfum

Istoria Avon începe cu anul 1986. Un tânăr pe nume David McConnell, în plin Belle Epoque, vindea cărţi din uşă în uşă, oferindu-le clientelor sale un mic parfum la achiziţionarea fiecărui volum. Ideea a fost atât de populară, încât McConnell renunţă la a mai vinde cărţi şi se dedică vânzării de parfumuri. Astfel ia naştere California Perfume Company. sigla

Începând cu 1920, femeile îşi câştigă dreptul de a vota, iar în 1928, purtată de frenezia modernităţii, California Perfume Company devine AVON. Pentru a marca schimbarea, compania îşi mută birourile într-unul din zgârie-norii nou construiţi în Manhattan, un sediu demn de o companie cu 25.000 de reprezentanţi pe întreg teritoriul Statelor Unite ale Americii.

Al doilea război mondial schimbă totul. Toate femeile sunt angajate în fabrici şi uzine, în locul bărbaţilor plecaţi în armată, iar AVON se alătură acestui efort, mare parte din fabricile sale fiind reconvertite pentru produsele necesare pe front. Sfârşitul războiului mondial marchează o nouă era – a abundenţei, a prosperităţii, a bucuriei. Apar suburbiile, garajele se umplu de maşini, familiile se strâng seara în faţa televizorului. În 1954 debutează legendara campanie “AVON calling”, care devine imaginea emblematică a vanzărilor door-to-door.

În ’80 AVON devenea o companie globală, cu reprezentanţe pe toate continentele lumii şi îşi sărbătorea prima sută de ani, iar în anii ’90, vânzările depăşeau pragul a 5 miliarde de dolari. Această afluenţă se făcea simţită şi în sfera iniţiativelor caritabile, nou lansatul AVON Worldwide Fund for Women`s Health, adunând peste 5 milioane de dolari pentru proiecte vizând sănătatea femeilor din lumea întreagă. old print

În 2002, AVON era deja lider pe piaţa cosmeticelor din România. Tot atunci se lansa şi www.avoncosmetics.ro, oferind posiblitatea plasării de comenzi online, iar din 2008 se puteau comanda produse AVON printr-un simplu SMS. În 2009, apărea primul card parfumat din România, oferind în premieră asigurarea contra cancerului la sân. Iar în 2010, AVON prezenta “Cartea Dragostei” şi demara proiectul comunităţii AVON Connects. Prin astfel de iniţiative, AVON devenea un brand atât de prezent în viaţa de zi cu zi, încât 8 din 10 femei mărturiseau că au cumpărăt cel puţin un produs AVON în decurs de un an.

Startul din România

Raluca Kişescu, Director de Marketing la Avon, îşi aminteşte despre apariţia AVON pe piaţa din România: “Avon este prezentă pe piaţă din 1997 şi a crescut precum Făt Frumos sau Ileana Cosânzeana, dupa caz. Şi eu am crescut odată cu Avon, iar memoria mă ajută încă să redau începuturile companiei. Mai bine ca mine au făcut-o însă Alice Năstase împreună cu cele 42 de personaje ale "Cărţii dragostei Avon", lansată anul trecut - un rezumat al poveştii celor 13 ani de Avon în România”.

Bineînteles că nu există succes fără lacrimi şi muncă. Raluca Kişescu îşi aminteşte locul “plângerii”: “Aveam o mică bucătarie, unde mergeam pe rând şi plângeam, dar nu era greu să zâmbeşti după aceea când erai înconjurat de culoare, parfum şi strălucire. Când era vorba de muncă, ne scoteam cravatele şi descărcam camioane, nu realizam ce putere avea o simplă broşură Avon, dar vedeam după aceea, în procentele de creştere, şi, ca să revin la exemplul meu, nu aveam experienţă nici în marketing, nici în cosmetice, nici în nimic. Şi cam aşa eram mulţi proaspeţi absolvenţi de facultate, porniţi cu entuziasm să construim poveşti de succes individuale şi împreună.”

Proiectul comunităţii AVON Connects

Comunitatea Avon are şi un nume acum, “Avon Connects”, care are deja peste 40.000 de membri. Raluca Kişescu îl numeşte facebookul Avonului, ca să înteleagă toată lumea despre ce este vorba. “Este o comunitate business şi non-business prin care vrem să fim mai aproape de cei peste 100.000 de reprezentanţi, dar şi prin care vrem să-i instruim să aibă o carieră de succes în vânzări. Pe scurt, comunitatea înseamnă "the company for women", cea care construieşte, împarte şi are grijă”.

Compania este preocupată nu numai să aducă femeilor frumuseţe şi oportunităţi de carieră, dar şi să le îmbunătăţească viaţa, promovând respectul pe care societatea îl datorează rolului lor în dezvoltarea socială şi militând continuu pentru sănătatea şi standardul lor de viaţă.

Ce urmează pentru AVON România? “Obiectivele sunt ca întotdeauna calitative şi cantitative. Din punct de vedere valoric, urmărim creşterea numărului de vizitatori, dar şi loializarea celor deja existenţi pe platformele noastre principale: site-ul www.avoncosmetics.ro, blog-ul www.avonspaceblog.ro, platformele de produs (avoncolor.ro, 25plus.ro, stopcancerlasan.ro, campaniarespectului.ro), comunitatea (avonconnects.com.ro), conturile de facebook, twitter, youtube, etc.

În acelaşi timp, urmărim feedbackul constant, prezenţă constructivă- calitativă, interacţiunea, integrarea şi mai bună a acestor canale în strategia de comunicare de produs, brand şi corporaţie. Ceea ce este nou pentru acest an este alocarea unui spaţiu generos din comunicarea online proiectului aniversar Avon 125 de ani, prin promovarea noului concept de ambasadoare Avon, Femei extraordinare care sunt extraordinare pentru că se regăsesc în spiritual şi misiunea Avon şi pentru care Avon pledează cu umilinţă, încredere şi respect că vor deveni parte din reperele noastre morale de zi cu zi.”, a explicat Raluca Kişescu.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
extensii par
1 Mai 2012, 21:33
asta inseamna sa stii sa te porti cu clientii. secretul in orice afacere (si avon stie cel mai bine sa faca acest lucru) e sa-ti pui clietii pe primul loc. bravo lor, tot respectul pt Avon
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare