Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Zoom"
Facebook
Like us on Facebook
Zoom - 21 Februarie 2014
Ce se va întâmpla în social media în 2014?

Ce se va întâmpla în social media în 2014?

The Bridge™, hub-ul de expertiză digitală al agenției GolinHarris, alături de Alex Ciucă (hoinaru.ro), unul dintre cei mai activi reprezentanți ai blogosferei din România, lansează pentru al doilea an consecutiv Media Recap, un raport ce conține cele mai relevante campanii, evenimente și studii de caz din social media în 2013, dar și o serie de analize și previziuni pentru 2014.

de Teodora Ieșeanu
Conform informațiilor prezentate în raport, anul 2014 este începutul noii ere a real time marketingului. Formula rigidă care a funcţionat până acum, aceea de a acţiona în acelaşi mod indiferent de brand sau de canal, nu mai este valabilă. Fanii şi consumatorii nu-şi vor aminti niciodată 3 companii care au postat acelaşi tip de vizual pentru Facebook cu ocazia unui eveniment important, de exemplu. Poate îşi vor aminti vizualul, dar în niciun caz brandul. Dar brandurile care au mers mai departe, cele care au îndrăznit mai mult decât o simplă execuţie şi care au dezvoltat o adevărată poveste vor fi cu siguranţă ţinute minte.

Noua eră a real time marketingului va miza pe creativitate translatată în canale multiple, cu adevărat relevante publicului ţintă. În 24 de ore, un consumator atinge diverse touch-point-uri, este captiv în anumite locuri, are anumite preferinţe când vine vorba despre pauzele sale sau despre locul în care munceşte, în care îşi găseşte inspiraţia. Toate acestea pot deveni canale în sine, unde real time marketingul îşi poate spune povestea. Nu vom mai vedea doar activări pe canale proprii, ci şi pe canale paid, earned şi shared.

10 trenduri la care brandurile merită să fie atente pentru planificarea comunicării în social media

1. Divertisment, poveşti, experienţe - Printre trendurile cele mai puternice ale lui 2014, experienţele directe cu consumatorii, fidelizarea acestora prin experienţe memorabile, creative, inovative sunt cele mai puternice.

2. O imagine cât o mie de cuvinte - Aplicaţiile “pe trend” folosite intens de consumatorii sub 40 de ani au opţiune de sharing foto şi video, semn că utilizatorii îşi doresc să vadă fotografii noi, să interacţioneze cu video-uri amuzante, să primească din partea brandurilor nu simple informaţii, ci divertisment, în forma lui cea mai uşor digerabilă – imagine sau video.

3. Se caută realitatea. Gata cu perfecţiunea întruchipată - Consumatorii nu mai cumpără povestea lumii perfecte vândută cândva de marketerii de pretutindeni. Astăzi se caută veridicitatea, realitatea în formă ei pură, caută să se identifice cu o poveste nu desprinsă din fantasticul publicităţii. Nu mai sunt interesaţi de afişe cu sandvişuri perfecte care nu au nimic în comun cu cele din realitate.

4. Real-Time Marketing - Anul 2014 va plasa în centrul atenţiei, mai mult decât oricând, brandurile care ştiu să comunice creativ, dar în timp real.

5. Interacţiune cu brandul - clientul meu, stăpânul meu - Consumatorii care astăzi sunt utilizatori activi pe canalele de social media sunt tot mai impulsivi în a-şi exprima dorinţele şi nemulţumirile pe paginile şi conturile brandurilor. Motiv pentru care brandurile trebuie să facă din ce în ce mai mult client service în social media.

6. Bloggingul şi Youtube-ul - Bloggingul este reinterpretat în 2014. Dacă până acum blogging însemna doar zonă de bloguri, cu domeniu propriu, un canal pe care îl administră o singură persoană şi îl promova prin reţelele sociale asociate blogului: Facebook, Twitter, în 2014 bloggingul va fi ajutat în creştere de comunităţi suplimentare de micro-blogging.

7. Componenta de mobile, pe urmele digitalului - 2014 este anul în care penetrarea mobilului în Europa Centrală şi de Est este mult mai mare decât în Europa de Vest - 151% faţă de 129%.

8. Anonim is not cool - Această schimbare a fost adusă de aplicaţiile prin care utilizatorii realizează fotografii şi video-uri, selfies, pe care apoi le postează online. Astăzi ne place să ne postăm întreagă viaţă pe Facebook şi să o share-uim cu întreaga comunitate, care experimentează aceleaşi obiceiuri ca noi.

9. Integrare - mesaj – canal - În 2014, brandurile trebuie să încerce să producă conţinut adaptat pentru fiecare canal în parte. Şi în acest caz trebuie să analizeze încă de la început caracteristicile fiecărui canal în parte şi prezenţa publicurilor lor pe aceste canale.

10. Avantajele tehnologiei - 2014 este anul în care consumatorii (cu precădere cei de genul feminin) îşi vor dori tot mai mult să fie tot mai implicaţi în ceea ce li se întâmplă zilnic (online şi offline) şi să reuşească să regăsească focusul, acceptând în acelaşi timp provocările legate de multitasking şi stresul activităţilor zilnice.

Media Recap are la bază o serie de articole publicate săptămânal pe blogul www.hoinaru.ro sub titlul general „Sunday's Media Recap”. Rubrica a luat naștere din nevoia de a identifica informațiile esențiale din media, atât pe plan local, cât și pe plan internațional și își propune să treacă în revistă cele mai relevante evenimente și informații din industria de comunicare.

Extra Info

GolinHarris Bucureşti este afiliată la una dintre cele mai valoroase reţele internaţionale de PR, GolinHarris Worldwide. Acesta este primul birou din Europa Centrală şi de Est al companiei americane care deţine în total 40 de birouri în America, EMEA si APAC.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare