Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Zoom"
Facebook
Like us on Facebook
Zoom - 22 Martie 2012
Cohn&Jansen JWT: de la agenţie locală la multinaţională

Cohn&Jansen JWT: de la agenţie locală la multinaţională

Agenţia Cohn&Jansen JWT a început anul 2012 în forţă. În ciuda tututor superstiţiilor despre acest an, în ciuda crizei şi a brandurilor care investesc din ce în ce mai puţin în comunicare, pentru Cohn&Jansen anul 2012 arată precum “Alice în ţara minunilor”.

de Teodora Ieşeanu

În industria de publicitate din România se ştie că lunile ianuarie şi februarie sunt moarte. La Cohn&Jansen JWT, însă, a fost opusul. A fost un boom care s-a lăsat cu program prelungit şi zile care i-au ţinut pe angajaţi, şi încă îi mai ţin, în priză până seara târziu.

În noul an, Cohn&Jansen JWT a intrat cu piciorul drept. A câştigat 3 pitch-uri şi a adus doi oameni care promit multe: Raluca Iacob şi Ruxandra Săvulescu, oameni care au dezvoltat business-uri mari şi care se mândresc cu câteva premii.

În acelaşi timp, proiectele nu s-au lasat prea mult aşteptate. În numai două luni, ianuarie şi februarie, agenţia a realizat o campanie pentru Nissan şi una pentru Dove.

“În cazul Nissan am dezvoltat o campanie ATL care a vizat sistemul de tracţiune integrală Nissan All Mode 4x4 printr-o prezenţă OOH foarte vizibilă în Poiana Brasov. De la Nissan branding în punctele cheie până la media neconvenţională: un Nissan Juke expus asemeni unor plăci/schiuri pe un rastel în zona cea mai aglomerată din Poiana Braşov”, a explicat Alina Tudose, Managing Director, Cohn&Jansen JWT.

Pentru aceeaşi campanie s-a investit foarte mult în comunicarea online: pe Facebook aplicaţia “Profil de pârtie” premiază utilizatorii cu câte un weekend AllMode în Poiana Braşov (cazare, masă, skipass, test-drive cu un model Nissan la alegere).

Pentru Dove, Cohn&Jansen JWT a realizat prima campanie fără casting din România care Dove oferă şansa româncelor să se remarce. “Frumuseţea pleacă din interior, nu cu ajutorul machiajului, ea există şi o vedem pe străzile noastre în fiecare zi, iar Dove o arată la TV, în print, în online”, subliniază Alina Tudose.

Cum se vedeau lucrurile acum 10 ani

Cohn&Jansen s-a născut din dorinţa lui Andrei Cohn şi a Cristinei Jansen. Ei au pornit la drum încă din septembrie 2002. Au găsit un loc frumos pe Dionisie Lupu şi au început să angajeze oameni. Primul angajat a fost Cătălin Rusu, copywriter, apoi Andrei Ignat pe aceeaşi poziţie.

Treptat agenţia a început să se dezvolte şi pe partea de Client Service şi Creaţie, angajând art directori. Primele proiecte erau micuţe, dar au crescut încet, încet, iar printre primii clienţi pe care agenţia i-a avut au fost: AutoItalia, Banca Ţiriac, Beau Monde şi National Geografic.

Tot în acea perioadă a luat naştere şi povestea de pe Arthur Verona, adică panoul. Din sediul de pe Dionisie Lupu, Andrei Cohn vedea de la fereastră exact acel OOH cu mesaje publicitare: de la mici până la Vadim Tudor. Aşa că s-a hotărât să îl închirieze pe viaţă şi să spună o poveste despre alte lucruri, nu despre publicitate.

Printre primele campanii pe care CohnandJansen le-a dezolvat a fost pentru Fiat Albea – “Mare cât inima ta”. Aici este un un mic articol, încă din 2003 despre campania Fiat.



Fiat Albea s-a lansat în 2003, iar acesta a fost primul spot făcut în România de către acest brand. În acea perioadă nu prea se obişnuia să se facă spoturi pentru maşini, în cea mai mare parte acestea erau adaptate.

Echipa de creaţie care a lucrat pentru acest proiect:
Copywriter: Cătălin Rusu, Art Director şi Director de Creaţie: Andrei Cohn.

În octombrie 2010, Cohn&Jansen s-a afiliat reţelei internaţionale JWT, una din cele mai creative reţele (Agenţia Anului 2009, conform Ad Week) cu resurse importante şi clienţi tari.

JWT a fost una dintre primele agenţii de publicitate full-service (în 1864), prima reţea internaţională (în 1899), prima agenţie care a realizat un testimonial (cu Regina României pentru crema Ponds, în 1924) şi mai apoi, realizatoarea primului spot tv din lume (1939); de asemenea, JWT a pus bazele planning-ului, în 1968.

Fuziunea cu Scala JWT a fost cea mai mare schimbare pentru Cohn&Jansen. A fost o combinaţie perfectă în care s-au întâlnit două agenţii cu acelaşi background, însă, una era la nivel local, cealaltă la nivel internaţional: JWT - una dintre cele mai puternice reţele din lume, care avea în portofoliu o serie de clienţi internaţionali şi Cohn&Jansen - o agenţie locală cu o reputaţie creativă puternică.

Chiar dacă s-au alăturat unei alte agenţii, oamenii au rămas aceiaşi: loiali şi cu spirit creativ.

“În cei 3 ani am urmărit să păstrăm şi să combinăm cât mai eficient atuurile fiecărei părţi. De la alăturarea unor importante resurse de business dintr-o multinaţională, la independenţa şi libertatea de manifestare a unui shop de creaţie”, susţine Alina.

Aşa că, vreme de un an de zile, agenţia nu a participat în foarte multe pitch-uri, s-a focusat pe brandurile câştigate şi pe construirea unei echipe care să se înţeleagă cât mai bine.

După fuziunea cu Scala JWT şi integrarea Cohn&Jansen într-o agenţie multinaţională, au început să câştige clienţi mai importanţi şi să lucreze pe proiecte mai mari şi asta pentru că JWT a pus la dispoziţia tuturor resursele necesare. Aici există o comunitate foarte bine construită, iar angajaţii au acces la tot felul de informaţii: de la studii de piaţă, până la tool-uri care le uşurează munca.

Resurse mari, oameni prietenoşi ca într-o agenţie mică

“Ca spirit încă avem aceeaşi flexibilitate ca o agenţie mică. Lucrul ăsta nu s-a pierdut, nici măcar atmosfera nu a dispărut. Oamenii au în continuare libertate şi autonomie pe proiecte. Spiritul de agenţie mică arată că interacţiunea dintre oameni există şi în realitate, suntem o agenţie prietenoasă. De aici şi petrecerile din grădină sau proiectele culturale de suflet”, adaugă Alina.

De asemenea, ea crede că lucrurile bune pleacă din interior. “Trebuie să ai oameni tari cu care să faci lucruri frumoase, să ai o echipă cât mai diferită ca nivel de experienţă şi know how, apoi lucrurile vin de la sine. Aici toţi oamenii contează, spre exemplu: seniorii îi ajută pe juniori, punându-le la dispoziţie toate resursele necesare ca să aibă imput bun.”

Agenţia a început să investească foarte mult în new business şi a început să-şi îndrepte atenţia către proiectele culturale. De exemplu, panoul de pe strada Arthur Verona a început să crească, “suntem prima şi singura agenţie din Romania care a lansat un site pe un domeniu xxx, iar în viitorul apropiat vrem să creştem un proiecţel de antropologie socială care pune accent pe poveşti şi pe tipologii de oameni”, încheie pe un ton optimist Alina Tudose.

Şi pentru că lucrurile merg foarte bine şi agenţia creşte, se căută echipe de creaţie, de preferat să vină împreună: art şi copy pentru că potrivirea dintre ei cu siguranţă este acel detaliu care face diferenţa.

În 2011, Cohn&Jansen JWT şi-a crescut cifra de afaceri cu 30%, faţă de anul 2010, iar pentru 2012 şi-a propus acelaşi obiectiv: să crească cu încă 30%.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
kiwibox
17 Decembrie 2014, 05:33
Au un portofoliu inpresionant
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare