Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Zoom"
Facebook
Like us on Facebook
Zoom - 7 Mai 2013
Cum este să lucrezi pentru un client regional

Cum este să lucrezi pentru un client regional

Orice publicitar își dorește ca munca să îi fie recunoscută, nu doar pe plan local, ci și internațional. Cine ar spune că nu este așa fie nu recunoaște, fie nu este cu adevărat pasionat de meseria sa. Un cont regional vine însă la pachet nu doar cu partea glossy și de glamour, ci și cu multe ore de discuții în rețea, serii și serii de aprobări și revizuiri ce vin de la hub-ul internațional. Rezultatul însă merită efortul. Ruxandra Săvulescu și Ana-Maria Olaru vin cu mai multe insighturi din campania realizată pentru Jacobs 3in1.

"Lucrezi într-o agenție care nu e hub regional pe un client de rețea. Îți vezi de treaba ta și într-o zi primești un brief regional. Ruxandra Savulescu Ceea ce înseamnă că tu și echipa ta veți dezvolta o campanie care se va implementa în două sau mai multe țări din regiune. Un ochi plânge, unul râde.

Vestea bună e că agenția ta fie a câștigat un pitch în care a demonstrat ca știe să rezolve mai bine brieful, fie are încrederea rețelei și a clientului în urma campaniilor dezvoltate până atunci. Altă veste bună e că vei avea ocazia să participi la discuții interesante și eventual vei asista la o infuzie de know how de la hub-ul regional.

Nu în ultimul rând, vei strânge relațiile cu clienții regionali și omologii tăi de la regiune și asta înseamnă că-ți va fi mai ușor să înțelegi contextul și poate chiar să-l influențezi o dată sau de două ori pe viitor. Vei vedea și că gap-ul între agențiile din România și cele din alte țări din regiune este destul de mic și că toți vorbim aceeași limbă (engleza).

Ce n-o să-ți placă e că nu va fi business „as usual”. Nu mai ai un client pe care-l cunoști și al cărui feedback îl intuiești, ci mai mulți, nu mai ești „on your own”, ci mai ai un layer de „approval” în hub-ul regional, nu e mișto să prezinți creație sau să ții un PPM prin telefon și nici să finalizezi mai multe rânduri de materiale în același timp.

Când proiectul se termină cu bine, negativele de mai sus intra la categoria, challenges depasite cu bine, îți dai seama ca a fost intens, că ai cunoscut oameni interesanți, că mai mult team building de-atât nu se putea și că ai mai mulți prieteni pe Facebook. Ca în cazul ultimei campanii Jacobs 3in1 “Efort pe bune. Relaxare pe bune.”, campanie implementată simultan în în România și Ucraina.

Iar dacă să zicem nu se termină cu bine, categoria se va numi challenges de gestionat mai bine data viitoare și că a fost intens.”, a spus Ruxandra Săvulescu, Group Account Director CohnandJansen JWT.

„Abordarea unei campanii regionale a fost destul de diferită pentru mine versus campaniile locale din mai multe puncte de vedere. În primul rând, dacă la clientul local, decizia e luată de 2, maxim 3 persoane cu care îți creezi în timp o relație și cu care știi cum să abordezi prezentările deoarece le cunoști așteptările, pe campanii regionale vorbim de mai mulți decidenți din mai multe țări, plus coordonatorul pe Europa ceea ce a necesitat o abordare de prezentări diferită de cum prezentăm la nivel local. Ana Maria Olaru

În al doilea rând, am învățat cât de greu este să “vinzi” prezentările în conference call. Fără să poți să ai eye contact cu clientul, să te adaptezi în prezentare în funcție de feed-back-ul non-verbal, cu întreruperi susținute de tipul “ If you turn to slide 30 “, îmi este clar că deși sunt necesare, îmi doresc cât mai puține, cel puțin la primele prezentări care sunt cele mai importante pe strategie și concept.

Am început cu părțile grele, părțile bune sunt faptul că aduce multă experiență despre alte piețe și abordări, a fost oportunitatea să cunoaștem echipele din celelelalte țări și chiar a fost cât pe ce să rămânem de Crăciun în Ucraina, ajutați de compania aeriană care se pregătea să dea faliment.

Cel mai important însă a fost recunoașterea valorii creative din agenție: în momentul în care lucrezi la o campanie regională, munca este expusă la persoane cu alt background decât cei cu care lucrăm în mod curent la client.”, a încheiat Ana-Maria Olaru, Senior Strategic Planner CohnandJansen JWT.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
www.irepliquemontresluxe.com
2 Februarie 2015, 10:05
Cum este să lucrezi pentru un client regional
sosmotor
17 Decembrie 2014, 05:26
mare lucru este veţi avea posibilitatea de a lua parte la discuţii interesante şi în cele din urmă, veţi vedea o infuzie de cunoştinţe în hub-uri regionale.
replica watches
5 Noiembrie 2015, 10:09
ampanie implementată simultan în în România și Ucraina.
otakufood
6 Noiembrie 2015, 12:59
great
mujibista
6 Noiembrie 2015, 13:04
greatattata
kompasiana
6 Noiembrie 2015, 13:05
thank for info
website
16 Martie 2016, 13:05
great
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare