Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Zoom"
Facebook
Like us on Facebook
Zoom - 18 Octombrie 2013
Emoție, semnificație și tendințe în social media

Emoție, semnificație și tendințe în social media

Pasiunile conduc lumea oricât de mult am crede că în turnul de control locuiește generalul Rațiune. Iar aceste pasiuni își au sursele în stări, emoții și sentimente pentru care nimeni n-a inventat încă un algoritm de descifrare. Ceva este nemăsurabil și indescriptibil în avalanșa emoțională.

de Constantin Vică

Internetul a fost la început un mediu destul de impersonal, dar ultimii zece ani au schimbat regula jocului. Acum e important să-ți asumi exprimând felul în care simți. Rețelele sociale au devenit arena de întâlnire a emoțiilor, depășind forumurile și blogurile care până mai ieri erau creuzetul trăirilor intense.

Din 2005, doi cercetători, Jonathan Harris și Sep Kamvar, au pus la cale o aplicație care măsoară intensitatea stărilor emoționale în internetul de limba engleză – We Feel Fine. Urmărind după cuvinte-cheie postări, articole sau comentarii care descriu o anumită stare, cei doi au reușit să ofere un minunat instrument de măsurare în timp real, care colectează date noi la fiecare zece minute. Accentul pică pe pasiunile și emoțiile exprimate pe bloguri, iar metodologia de cercetare permite o observarea atât în detaliu a persoanelor, cât și gruparea emoțiilor în tendințe dominante. Utilizând We Feel Fine se poate răspunde unui set extins de întrebări, de la „care e cel mai trist oraș din lume?” la „cine se simte mai singur – femeile sau bărbații?”. Fiecare expresie a unei persoane reprezintă o particulă din energia și materia digitală a trăirilor.

Un alt studiu a încercat să arate cum rețele sociale, precum Facebook, Twitter sau YouTube, schimbă stările oamenilor. Și rezultatele sunt uneori îngrijorătoare: o parte dintre oameni se deprimă participând la aceste moduri de împărtășire a stărilor, opiniilor și pozelor cu pisici. Aproape jumătate dintre cei care au participat la studiu susțin că utilizarea Facebook le îmbunătățește starea emoțională, iar mai puțin de jumătate dintre aceștia iau o pastilă de YouTube pe zi pentru o viață mai bună. Cercetătorii britanici de la Universitatea din Bristol au analizat 500 de milioane de „ciripituri” între 2009 și 2012 și au ajuns la concluzia că putem prezice stările generale ale unei populații, dar și felurile în care se vor raporta la evenimente sau branduri. Aceste analize sunt la început, dar promisiunea predicțiilor reușite merită urmărită. Există și o aplicație online care măsoară stările în funcție de postările de pe Twitter – TwitterMood, deocamdată doar în Statele Unite.

Nu poți folosi social media dacă nu le înțelegi rolul în mixul emoțiilor din viața fiecărei persoane. Dar cum să faci acest lucru? Oricând speculația și propriile scopuri te pot păcăli, iar datele extrase din expresiile oamenilor despre propriile trăiri să fie false. Adesea stările sunt comunicate non-verbal, prin imagini sau referințe la conținut video – iar asupra acestora nu putem aplica o analiză semantică automată.  Deocamdată e sigur că furia, ura și nemulțumirea se răspândesc cel mai rapid în rețea. Rămâne să aflăm cum aducem înapoi bucuria.

Extra info

Atelierul Nexus cu tema Social media: emoții, contagiune, empatie va avea loc pe 24 octombrie 2013, de la ora 17.00, la IAA House. Mai multe informații despre structura atelierelor aici.

Taxa de participare este de 100 RON (TVA inclus) pentru fiecare atelier în parte. Se poate plăti prin OP sau în ziua evenimentului la sediul IAA (Calea Victoriei, nr.126, etaj 3).

Înscrierile la Atelierele Nexus se fac prin completarea formularului de participare și trimiterea acestuia la adresele laura.tampa@iaa.ro și ruxandra.radu@iaa.ro până în pre-ziua evenimentului.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare