Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Zoom"
Facebook
Like us on Facebook
Zoom - 28 Iunie 2011
Festivalul de la Cannes, record de înscrieri anul aceasta

Festivalul de la Cannes, record de înscrieri anul aceasta

Cel mai important festival de publicitate din lume, Cannes Lions, care s-a încheiat duminica trecută, după o săptămână plină de evenimente, a avut numărul cel mai mare de lucrări înscrise de până acum în competiţie.

de Floriana Scânteie şi Teodora Ieşeanu
Potrivit datelor furnizate de site-ul festivalului, numărul de înscrieri de anul aceasta a crescut cu 19% faţă de 2010 (se observă creşteri şi pe fiecare secţiune în parte), ceea ce reprezintă un lucru total neaşteptat pentru organizatori.

Totodată, cea de-a 58-a ediţie a festivalului de la Cannes s-a remarcat printr-o serie de lansări şi debuturi. Anul acesta a fost bătut recordul de intrări de până acum: 28.828 de înscrieri din 90 de ţări, reprezentând o creştere de 19% faţă de 2010. Pe lângă cele 12 categorii tradiţionale de până acum din competiţie, anul aceasta a fost introdusă secţiunea Creative Effectiveness Lions, la care s-au înscris 142 de campanii. 

Tot în cadrul acestei ediţii, compania Ikea a fost numită Advertiser Of The Year, a fost introdus un nou trofeu “Lion Of St. Mark”, a fost lansat programul The Cannes Creative Academy for Young Marketers şi expoziţia fotografică CannesAlso, reprezentând un parteneriat cu The Brand Union şi Lambie-Nairn, iar canalul YouTube şi Cannes Lions au lansat “Good Work” pentru organizaţiile non profit.

Săptămâna trecută a fost una memorabilă pentru ţările emergente, care de obicei nu câştigau nicio medalie la festival. Presa internaţională aminteşte de România, care a obţinut două trofee Grand Prix şi încă 7 lei, datorită agenţiei McCann Erickson Bucuresti; China, JWT Shanghai pentru Samsonite, “Heaven and Hell”, care a câştigat primul trofeu Grand Prix, la doar trei ani după obţinerea primului Gold Lion, Coreea reprezentată de Cheil Worldwide Seoul, pentru Tesco “Homeplus Subway Virtual Store”.

Asia a avut o prezenţă puternică în acest an, cu înscrieri din: Hong Kong, Thailanda, Indonezia, Vietnam, China, Malaysia şi Singapore. S-a observat şi o creştere semnificativă de entry-uri din America Latină, în special: Mexic, Columbia, Argentina, Chile şi naţiunile din America Centrală. Intrările Rusiei au fost de două ori mai multe, de asemenea şi din partea Bahrain, Liban, Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită şi Egipt. America rămâne ţara participantă de top, urmată de Brazilia, Germania, Marea Britanie şi Franţa.

La competiţia Young Marketers, Filipine a obţinut medalia de aur, Belarusia, de argint şi Brazilia a luat medalia de bronz.

Statele Unite au reuşit să obţină toate cele trei Grand Prix-uri din categoria Cyber Lions, plus premiul cel mare de la categoria Design Lions.

A fost raportat un singur incident: reclama pentru Kia, distinsă cu Silver Press Lions, a fost acuzată că promovează pedofilia în reclama care le-a adus premiul.

Extra info

Cannes Lions (19 - 25 iunie) oferă anual o experienţă culturală unică. Aproape zece mii de delegaţi din toate colţurile lumii se reunesc în Sudul Franţei la fiecare final de iunie pentru a celebra cele mai expresive, mai emoţionante şi mai inteligente concepte din comunicarea mondială.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare