Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Zoom"
Facebook
Like us on Facebook
Zoom - 25 Mai 2017
Golin măsoară relevanța pentru prima dată în istorie, în raportul Global Relevance Review

Golin măsoară relevanța pentru prima dată în istorie, în raportul Global Relevance Review

Golin a lansat raportul Global Relevance Review 2017, în care analizează în premieră mondială ce anume face ca un brand să fie considerat relevant de către consumatori. Pentru a determina ce contează de fapt pentru aceștia atunci când se raportează la branduri, dar și pentru a identifica principalele oportunități de creștere și păstrare a relevanței, agenția a realizat un studiu unic în lume.

Principala concluzie este că adevărul, deși apreciat ca fiind foarte important, pierde teritoriu în fața popularității.

Astfel, consumatorii spun că un brand ideal trebuie să fie de încredere (etic, moral, onest), însă niciunul dintre brandurile analizate nu a atins așteptările din acest punct de vedere. În schimb, peste 90% dintre acestea au depășit așteptările în ceea ce privește popularitatea, relevanța lor fiind determinată în special de acest factor.

„Relevanța este cea care îi determină pe consumatori să fie atenți la ce au de zis brandurile, dar și să acționeze, iar noi, ca specialiști de marketing, avem un impact direct asupra acestei zone. Timp de ani de zile am analizat în profunzime conceptul de relevanță și cum influențează aceasta comportamentele tocmai pentru că înțelegem că este cea mai importantă metodă de evaluare a unui brand dinspre consumatori. Studiul nostru arată că, deși oamenii sunt dezamăgiți de nivelul de onestitate și de încredere pe care îl asociază unor branduri, continuă să le cumpere produsele și serviciile”, spune Matt Neale, co-CEO Golin.

Matt Neale

„Să fii relevant pentru consumator este primul și cel mai important obiectiv al unui brand. Sau cel puțin așa ar trebui sa fie. Popularitatea, simpatia, umorul, reputația – sunt deziderate clădite pe un castel de nisip dacă la baza construcției de brand nu stă o fundație puternică numită RELEVANȚĂ. În era post-Brexit și post-Trump, primul studiu din lume despre RELEVANȚĂ & BRANDURI dezvăluie, poate în mod nesurprinzător, o serie de surprize. Am putea spune chiar că este momentul adevărului pentru adevăr”, explică Hortensia Năstase, Vicepreședinte Creative Services, Lowe Group România.

Alte macrotrenduri evidențiate de raportul Global Relevance Review:

Social media (59%) și televiziunea (57%) s-au clasat constant pe locul 1, respectiv 2, înaintea prietenilor sau familiei (45%), în topul celor mai relevante surse de știri și informații.

Informațiile word of mouth de la prieteni și familie sunt mai relevante pentru femei (50%) decât pentru bărbați (39%).

Sunt considerate relevante în special mesajele utile/practice (54%), informative (53%) și amuzante (35%), în detrimentul celor care aduc inspirație, șochează sau trezesc emoții.

Studiul ce stă la baza acestui raport este rezultatul a trei ani de cercetări realizate în parteneriat cu Școala de Comunicare și Jurnalism USC Annenberg și a inclus 13.000 de respondenți din 13 piețe de pe patru continente. Eșantionul a fost format din millennials (18-34 ani), reprezentanți ai generației X (35-54 ani) și ai generației Boomers (55+). Pentru a obține o perspectivă cât mai amplă asupra modului în care consumatorii se raportează la brandurile relevante, analiza a vizat trei categorii de business diferite care influențează zilnic miliarde de vieți: social media, serviciile bancare și industria auto.

De asemenea, cercetarea a fost completată de un studiu etnografic realizat în două orașe de dimenisiuni mici din SUA și Marea Britanie care au surprins recent prin mișcări populiste: Seymour (Indiana), respectiv Preston. Principala concluzie este că rezidenții din astfel de orașe care se simt ignorați de guvern, de media și de companiile mari pot dezvolta o loialitate de brand foarte puternică, pe care o transmit din generație în generație, însă brandurile nu exploatează încă acest potențial.

Golin Global Relevance Review va fi actualizat și extins în anii următori cu mai multe  industrii și orașe. Raportul din 2017 poate fi descărcat la acest link: golin.com/relevance.

Extra info

Golin este singura agenție de PR din România care a câștigat, pentru trei ani la rând, titlul de Agenția #1 în topul Biz PR Awards. De asemenea, este singura agenție din România care a câștigat, în același an, locul 1 în cele mai importante competiții ale industriei: Agenția Anului în cadrul galei Romanian PR Award 2014, Agenția #1 în topul Biz PR Awards 2014 și #1 în preferințele bloggerilor români. Golin a fost de două ori Agenția Anului la Romanian PR Award – în 2010 și 2014. Pentru mai multe informații vizitați http://golin.ro sau pagina de Facebook Golin Romania.

Folosind o metodologie proprie, Golin analizează relevanța în două direcții: Relevance Landscape și Relevance Fingerprint. Prin aplicarea unui algoritm creat pentru a identifica adevărata relevanță a brandurilor în mintea consumatorilor, Golin poate mapa un peisaj al relevanței unei categorii: cum sunt brandurile competitoare relevante pentru grupuri diferite de consumatori conectate între ele. Prin intermediul Relevance Fingerprint, Golin are capacitatea de a prezenta modul în care un brand este relevant pentru consumatori printr-un punctaj pentru 15 criterii ce au fost testate și confirmate că aduc relevanță brandurilor din diverse piețe și culturi. Aceste 15 blocuri de construire a relevanței sunt combinate în moduri diferite și în proporții diferite pentru a crea o amprentă unică a relevanței pentru fiecare brand / categorie. Înțelegând cât de relevant este un brand față de competitorii săi și ce îi aduce această relevanță, Golin poate ajuta brandurile să păstreze o relație importantă cu audiențele pe care le vizează.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare