Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Zoom"
Facebook
Like us on Facebook
Zoom - 20 Octombrie 2011
În ultimul deceniu Leo Burnett a demonstrat industriei de publicitate că creativitatea vinde

În ultimul deceniu Leo Burnett a demonstrat industriei de publicitate că creativitatea vinde

În 2001 Ştefan Iordache a promis câştigarea titlului 5 ani la rând şi s-a ţinut de cuvânt. Au fost 10 ani în care agenţia a schimbat faţa industriei de publicitate şi a făcut istorie. Anul acesta Leo România a împlinit 17 ani. Iar săptămâna asta, industria de advertising a sărbătorit 10 ani de ADOR, 10 ediţii pline de pasiune cu o intensitate dusă la extrem.

de Teodora Ieşeanu
„Deşi declaraţia pe care am făcut-o acum 10 ani părea foarte arogantă şi a fost extrem de vehement taxată de toată industria, am reuşit să mobilizăm o generaţie întreagă de creativi şi să convingem foarte mulţi clienţi că, în România şi nu numai, creativitatea vinde. Provocarea noastră a fost acceptată de piaţă şi rezultatele se văd acum când evaluăm cei 10 ani care au trecut. Festivitatea de la Opera Naţională a adus împreună, poate pentru prima dată cu aplauze deschise, o comunitate întreagă de oameni de publicitate şi de marketing care s-au bucurat şi au rememorat cu plăcere şi fairplay cele mai bune work-uri ale industriei”, a declarat Ştefan Iordache.

Pe feţele celor de la Leo Burnett se putea citi bucuria şi mândria de a câştiga premiile mult dorite şi muncite. Satisfacţia de a aduna cele mai multe premii este pe măsură: „În aceşti 10 ani, agenţia a câştigat multe premii de creativitate şi eficienţă cu aceleaşi lucrări. Am adunat foarte multe premii Effie la toate ediţiile festivalului local de eficienţă:1 Grand Effie, 12 Gold Effie, 8 Silver, 5 Bronze. Cele mai multe Effie-uri ca număr total. Dar şi recunoaşterea internaţională pentru eficienţa campaniilor noastre: 2 EuroEffie-uri şi 2 APG Awards (cel mai titrat festival al planningului/strategiei)”, mai spune Stefan Iordache.

Agenţia se poate lăuda cu poveşti de succes pentru brandurile sale cum ar fi pentru Elite şi Doncafe, pentru Bergenbier, Prigat, Altex, Cancan, Pagini Aurii, Western Union, Petrom şi multe altele.

În cadrul ADOR s-au premiat strategiile inovatoare, ideile originale şi execuţiile de calitate. Campania „Ziua Bărbatului 2007-2011” a fost premiată pentru originalitate cu “Best of Category” la Integrated Campaigns. Mercurian Tiberiu, Marketing Director Starbev susţine că succesul fenomenului Ziua Bărbatului constă în originea lui: un insight identificat în rândul bărbaţilor, iar dovada "nevoii" unei zile a bărbatului se găseşte în anul 2009, singurul an de la lansare în care Bergenbier nu a celebrat oficial Ziua Bărbatului, iar pe site-ul campaniei au intrat 20.000 de oameni care căutau informaţii despre eveniment.

“Premiul pentru Ziua Bărbatului este recunoaşterea muncii unei echipe formate din oamenii Bergenbier S.A. şi oamenii agenţiei care ne-a fost alături de-a lungul timpului. A fost şi este o muncă în echipă, pentru că astfel de idei au nevoie de două ingrediente esenţiale: o agenţie creativă şi un client vizionar care acceptă această idee şi investeşte în ea. Asta a premiat juriul acestei competiţii. Nu mi-am propus să trec în revistă toate cele patru ediţii ale Zilei Bărbatului (2007, 2008, 2010 şi 2011), însă aş scoate în evidenţă evoluţia graduală a fenomenului, modul mereu nou cu care a surprins consumatorii în fiecare an (desemnarea în 2007, votul în 2008, imnul în 2010 şi cadoul în 2011), precum şi amploarea căpătată de-a lungul timpului”, a declarat Mercurian Tiberiu.

La mică distanţă de Ziua Bărbatului vine din urmă Prigat, unul dintre cele mai premiate branduri româneşti. Cel mai bun Spot TV al deceniului: Batman şi Starwars pentru Altex. Cel mai bun outdoor, Dinozaurii de la Antipa. Sau cea mai bună campanie interactivă a ultimului an: Redescoperă România pentru Petrom.

Petrom lucrează cu Leo Burnett încă din 2007 şi, datorită modului în care ne înţeleg business-ul, în care se implică şi colaborează cu noi, îi considerăm cu adevărat parteneri. Fie că au fost proiecte de imagine, de comunicare internă sau proiecte digitale, ne-au dovedit “bun simţ şi responsabilitate”. Sau în termeni mai apropiaţi marketingului, gândire strategică, soluţii creative şi execuţii pe măsură”, spune Dan Pazara, Marketing Director Comunicare OMV Petrom.



Creativitatea vinde

În aceşti 10 ani, agenţia a câştigat multe premii de creativitate şi eficienţă cu aceleaşi lucrări. A adunat foarte multe premii Effie la toate ediţiile festivalului local de eficienţă:1 Grand Effie, 12 Gold Effie, 8 Silver, 5 Bronze. Cele mai multe Effie-uri ca număr total, dar şi recunoaşterea internaţională pentru eficienţa campaniilor: 2 EuroEffie-uri şi 2 APG Awards (cel mai titrat festival al planningului/strategiei).

Leo Burnett se mândreşte cu parteneriate care trec mult peste durata medie a relaţiei agenţie-client. Printre aceştia se numără: P&G - 15 ani, Starbev - 14 ani, Altex - 8 ani, Strauss - 6 ani, Samsung - 5, Petrom - 4 ani, Groupama - 3 ani. „Pe scurt, acestea sunt lucrurile pe care le credem noi despre Leo Burnett”.

Încetul cu încetul, agenţia şi-a trasat valorile şi principiile şi si-a propus nişte lucruri: să nu mai livreze campanii, ci soluţii de business, soluţii creative la probleme de business: Redescoperă România pentru Petrom; Reîntoarcerea lui Bergenbier la galben; România creşte prin bun simţ şi responsabilitate pentru Petrom. Toate campaniile pentru Procter & Gamble - şi aici sunt mai mult de zece branduri, fiecare cu multe platforme de comunicare.

O altă promisiune pe următorii zece ani: „aş mai face un statement legat de următorii 10 ani în care vrem creativitate, dar şi să continuăm să creştem branduri şi poveşti de success pentru ele”, spune COO-ul Leo Burnett Group.

Advertiserii susţin că în momentul de faţă clienţii cheamă la pitch-uri câte zece agenţii pentru că nu mai stiu ce au mai făcut în ultimul timp, ce strategii mai au şi ce schimbări au mai adus industriei. Mesajul celor de la Leo Burnett pentru clienţi ar fi: „să aibă încredere în publicitatea românească, să ne lase să ne facem treaba şi promitem că nu vor regreta. Am făcut-o destul de bine când industria era la începuturi şi am demonstrat că am crescut foarte mult în aceşti ultimi 10 ani. Vrem, ştim şi putem!”

Un alt mesaj pentru clienţi este să nu pună preţul pe primul loc în evaluarea agenţiei. Problemele brandurilor sunt mai dificil de rezolvat şi cu siguranţă la aceste probleme răspunsul nu este agenţia cea mai ieftină.

Toate agenţiile care fac parte din grupul Leo Burnett (Starcom MediaVest – prima agenţie de media premiată la Cannes şii cea mai premiată agenţie de media din România; The Practice PR – prima agenţie de PR premiată la Cannes şii cea mai premiată agenţie de PR din România; iLeo, The Geeks, Digital Star şii Starcom Interactive) sunt implicate în momentul de faţă în câte două pitch- uri, mai puţin 23 Communications Ideas, shop-ul de idei, care preferă să vorbească cu clienţii faţă în faţă.

„Facem publicitate cu dăruire şi cu pasiune în fiecare zi şi în fiecare zi suntem mai buni.Eu cred cu tărie că următorii 10 ani vor fi şi mai interesanţi decât cei pe care tocmai i-am rememorat alaltăieri,şi veţi vedea că am avut dreptate”, a mai adaugat Ştefan Iordache
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare