Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Zoom"
Facebook
Like us on Facebook
Zoom - 29 Noiembrie 2017
Invitat special la Modulul Digital din Școala IAA - Matei Curtașu, Creative Director GMP Advertising

Invitat special la Modulul Digital din Școala IAA - Matei Curtașu, Creative Director GMP Advertising

În weekend, Bogdan Nițu le-a pregătit o super surpriză cursanților digitali de la Școala IAA. L-a invitat pe Matei Curtașu, noul Executive Creative Director GMP & Webstyler (co-CD alături de Olivia Bașag, pentru exactitate) să împărtășească și să inspire cu povești de creativ internațional. Matei a povestit despre campania Hornbach – the Hammer, despre Fanta 100, și Google Urban Escape, iar la final am avut și un crowd-generated interview.

de Raluca Turcanasu

Dar să începem cu începutul…

 

Matei e the creative hybrid: vorbește emoji, e un povestitor înnăscut, a câștigat premii la mai toate festivalurile serioase de advertising din lume și îi place să crească tinere talente. A lucrat în New York, Berlin, Moscow, Copenhagen, Hamburg, și, acum, și București și a jurizat New York Festivals și SXSW Interactive. Printre clienții pentru care a lucrat Matei se numără Google, adidas, Nike, AT&T, CNN, Hornbach, Netflix, Mercedes-Benz, Amazon, IBM.


Matei Curtasu GMP

Matei a fost elev al Miami Ad School și s-a bucurat, apoi, să revină ca profesor și să dea astfel înapoi Școlii care l-a format. Această energie, dorință de a da mai departe din experiența sa am simțit-o și sâmbătă, când Matei ne-a arătat unele din cele mai dragi campanii pe care a lucrat.

1/ Hornbach Hammer

 

Matei Curtasu la scoala iaa

Povestea pe scurt, este că Hornbach a achiziționat un tanc rusesc și a făcut mii de ciocane din el. Ultimele 700 au fost parte dintr-un concurs de User Generated Content: „arată-ne dragostea pentru ciocan și e posibil să îl primești”. Pregătirea campaniei, de la briefingul inițial, a durat 8 luni. 

Puteți urmări case study-ul pe linkul de următor:

 

2/ Fanta 100 - 100 things to do before you are 18

 

Un alt exemplu minunat de User Generated Content. Nice & playful!

 

3/ Google Urban Escape Plan

 

Google a vrut să își reafirme poziționarea de „the ultimate travel companion/ map” iar insightful de la care a pornit campania a fost că germanii merg tot în locurile în care au mers toată viața.

Putem spune că a fost vorba de o „dramatizare a utilității, pentru că Google caută mereu să își arate relevanța, să își demonstreze utilitatea pentru oameni”, a adăugat și Bogdan.

 

La final, un crowd-generated interview

 

Matei invitat Scoala IAA

1/ Dacă ai lucrat în atâtea agenții, cum ai simtit diferențele astea culturale la nivel creativ?

Matei - Te ajută mult să fii outsider, pentru că doza de obiectivitate e foarte mare. Și văd asta și acum, la GMP.  Dar știi cum e: toți râdem, toți plângem, toți ne uităm la filme, toți bem bere și toți ne îndrăgostim de povești. În creație e despre storytelling. Contează foarte mult ce set-up îți dă strategia.

2/ Care e procesul creativ prin care treci tu?

Matei - Procesul creativ depinde foarte mult de client și de campanie. E vorba despre rezolvarea unei probleme, cum să iau problema unui client și să o rezolv în cel mai creativ fel. Cum ajung acolo... sunt tot felul de cărți, de teorii despre cum să fii mai creativ, să ai gândire laterală.... Pentru mine a fost mereu important să mă distrez când lucrez, să fie funSă ai un proiect de care să te îndrăgostești atât de mult, încât să vrei să lupți pentru el în fiecare zi, și să vrei să îl faci, whatever it takes.

Matei Fanta Scoala IAA

Procesul creativ se schimbă foarte des, se schimbă de la mediu: de exemplu o campanie pe care o faci pe print are un proces diferit față de o campanie pe Snapchat.

3/ Cum știi că ai ajuns la Idee?

Matei - Când ai momentul ăla și zici „holy shit, we’re up to something”. Și asta poate să vină și de la strategie, multe vin așa. De exemplu, campania la Google a fost rezolvată foarte bine de strategie și noi a trebuit doar să adăugăm la asta.

Hornbach nu a avut un insight, dar la Google băiatul de la strategie cu care lucram a venit cu insightul. A zis „uite, nemții nu merg foarte mult să exploreze locurile noi, hai să schimbăm asta. Hai să facem o campanie prin care să încurajăm oamenii să meargă să vadă ceva nou.” Deci totul a pornit de la el, noi (n.a -  creația) am făcut un logo, am făcut un site, dar ideea era deja acolo. Și era mișto.

Matei invitat Scoala IAA 3

---------------------------------------------------------------------------------------

GMP Advertising este cea mai premiată agenție independentă din România pentru eficiență și creativitate în festivaluri de comunicare. Este singura agenție românească deținătoare a două trofee de Agenția Independentă a Anului în Europa Centrală și de Est și cea mai eficientă agenție independentă românească în Global Effie Index 2017.

Din februarie 2014, GMP Advertising reprezintă în România rețeaua independentă germană Jung von Matt.

WEBSTYLER este cea mai premiată agenție de digital din România atât la nivel local cât și internațional. De 17 ani pe piață, timp în care a oferit servicii de strategie și creație la cele mai înalte standarde, agenția deține peste 80 de premii la cele mai relevante festivaluri de publicitate care premiază creativitatea și eficiența. 

 Școala IAA este cel mai complex program de pregătire profesională destinat tuturor celor ce lucrează în industria de marketing și comunicare. Școala are  4 programe de studiu, organizate ca mini-MBA-uri și gândite pe diferite niveluri de senioritate, despre care puteți afla mai multe pe site http://www.scoalaiaa.ro/

 

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare