Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Zoom"
Facebook
Like us on Facebook
Zoom - 28 August 2013
Ochelarii care spun totul despre tine

Ochelarii care spun totul despre tine

Google a aplicat și a primit un brevet pentru o tehnologie care permite „pay-per-gaze advertising”. Astfel, orice purtător de Google Glass va putea fi urmărit în felul în care interacționează cu reclamele, i se vor observa reacțiile (în principal dilatarea pupilei) și măsura atenția pe care o acordă nu numai reclamelor online, dar și celor afișate în spațiul fizic, pe orice billboard sau suport vizual. Tehnologia brevetată poate fi folosită în oricare dispozitiv care urmărește și înregistrează mișcarea oculară: ea poate descoperi nu numai când cineva privește o reclamă, ci și cum o face. Google nu a confirmat sau infirmat că pregătește această tehnologie pentru marele public.

de Constantin Vică

În acest moment, compania nu permite afișarea de reclame prin dispozitivele Google Glass; niciun dezvoltator și nicio aplicație nu au dreptul să propună reclame utilizatorilor. În acest context, mișcarea Google naște nedumerire. De ce e nevoie de această tehnologie pentru un mediu care nu permite reclame? Răspunsul e destul de evident: prin acțiunile utilizatorilor, compania Google va avea acces la ceea ce o întreagă industrie se chinuie să afle. Google va putea ști cum reacționăm la stimulii din reclamele vizuale și va vinde aceste date către agenții. Studiile se fac de obicei în condiții de laborator; Google va detecta reacțiile indivizilor în timp real și în mediul social, le va ordona și va oferi răspunsuri concrete. Emoțiile consumatorilor vor ajunge, într-un mod anonimizat asigură compania, direct la cei care au nevoie de ele.

Un brevet este o formă de monopol asupra unei tehnologii excluzând orice altă entitate de la utilizarea ei. În acest moment Google este un jucător major pe piața de publicitate, dar în urma acestui brevet compania devine un jucător major în lumea celor care analizează și oferă descrieri de natură comportamentală asupra consumatorilor în mediul lor tangibil, fizic. Avantajul competitiv se întinde pe 20 de ani. Google poate să analizeze cât de eficace sunt mesajele textuale sau vizuale, unde se concentrează privirea utilizatorului și ce reacție emoțională a avut. Odată pusă în practică, tehnologia va aduce o nouă serie de informații vitale atât companiei, dar mai ales celor din cercetarea de marketing. Rămâne de văzut cum va permite Google accesul la aceste configurații de date.

Mișcarea Google ar trebui să dea de gândit tuturor din industrie: companiilor care fac cercetare, agențiilor de advertising, oamenilor din marketing și, nu în ultimul rând, consumatorilor. Timp de 20 de ani compania americană va controla un mod de a înțelege relația dintre publicitate și creierul uman. Nu putem ști dacă o va face pentru beneficii financiare sau doar să blocheze inițiative similare. În ambele cazuri, Google își întărește poziția dominantă pe piață.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
cipto junaedy
17 Mai 2014, 02:44
Studiile se fac de obicei în condiții de laborator; Google va detecta reacțiile indivizilor în timp real și în mediul social
rumahikan
15 Decembrie 2014, 06:32
Compania de publicitate online Google acum este No. 1 în lume. Desigur, ei vor face orice pentru a consolida dominaţia lor.
rumahikan
15 Decembrie 2014, 06:33
Compania de publicitate online Google acum este No. 1 în lume. Desigur, ei vor face orice pentru a consolida dominaţia lor.
otomotor
17 Decembrie 2014, 05:09
Je m'interroge pas, si google s'améliorer plus en plus de temps à autre. bien sûr, c'était dans le besoin pour qu'elles restent réussies comme aujourd'hui.
otomotor
17 Decembrie 2014, 05:10
Je m'interroge pas, si google s'améliorer plus en plus de temps à autre. bien sûr, c'était dans le besoin pour qu'elles restent réussies comme aujourd'hui.
motor specs
18 Mai 2015, 03:43
Vă mulțumim pentru mesajul dumneavoastra, îmi place tău post și tot ceea ce împărtășiți cu noi până la data și destul de informativ, aș dori pentru a marca o pagină ca să pot veni aici din nou pentru a citi cele mai recente articolul dumneavoastră.
vino motor
18 Mai 2015, 03:46
Vă mulțumim pentru mesajul dumneavoastra, îmi place tău post și tot ceea ce împărtășiți cu noi până la data și destul de informativ, aș dori pentru a marca o pagină ca să pot veni aici din nou pentru a citi cele mai recente articolul dumneavoastră.
replique montre
30 Mai 2015, 09:34
Les verres qui disent tout sur vous
http://100resepmasakan.com/
14 Octombrie 2016, 03:16
Very nice concept
http://fb.me/7cZv5UAPB
3 Septembrie 2016, 06:09
Nu putem ști dacă o va face pentru beneficii financiare sau doar să blocheze inițiative similare. În ambele cazuri, Google își întărește poziția dominantă pe piață.
http://100resepmasakan.com/
14 Octombrie 2016, 03:18
Nu putem ști dacă o va face pentru beneficii financiare sau doar să blocheze inițiative similare. În ambele cazuri, Google își întărește poziția dominantă pe piață. Resep masakan
http://fb.me/4S6u4xZpw
3 Septembrie 2016, 05:55
Great
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare