Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Zoom"
Facebook
Like us on Facebook
Zoom - 16 Iunie 2014
Premii speciale la Cannes Lions 2014 pentru activități deosebite în comunicare

Premii speciale la Cannes Lions 2014 pentru activități deosebite în comunicare

Cea de-a 61 ediție a Festivalului Internațional de Creativitate Cannes Lions a debutat ieri, 15 iunie 2014, însă organizatorii au anunțat deja unele dintre distincțiile și surprizele pe care le au pregătite pentru anul acesta. Pe lângă premiile oferite agențiilor în cadrul celor 17 categorii din competiție, vor fi acordate și premii speciale pentru contribuții deosebite în industriile creative.

de George Toma – corespondent IAA.ro la Cannes
Pentru implicarea intensă în activitatea umanitară, Bono, solistul trupei rock U2, va primi premiul Cannes LionHeart, acordat anul acesta pentru prima dată. Acesta îi va fi oferit pentru campania (RED), un proiect creativ ce combină branding-ul, activismul și filantropia cu scopul de a strânge donații pentru lupta împotriva SIDA în Africa. Premiul Cannes LionHeart recunoaște meritele unei persoane sau organizații care prin folosirea inovatoare a puterii brandurilor comerciale are o contribuție importantă și influențează în bine viața oamenilor. Campania (RED) a generat mai mult de 250 de milioane de dolari către Fondul Global pentru a susține lupta împotriva SIDA în Ghana, Kenya, Lesotho, Rwanda, Africa de Sud, Swaziland, Tanzania și Zambia. Ajutorul oferit în cadrul campaniei a influențat viața a peste 40 de milioane de oameni prin prevenție, tratament, consiliere, testare HIV și servicii de îngrijire.

Prestigiosul premiu Lion of St. Mark va fi acordat în 2014 regizorului Joe Pytka, în onoarea contribuției sale îndelungate la creativitatea industriei de publicitate și comunicare. Joe Pytka (75 de ani) este unul dintre cei mai cunoscuți regizori de spoturi comerciale. Activitatea sa include campanii premiate pentru branduri precum Perrier, Pepsi, General Electric, DuPont sau FedEx. Spoturile pe care le-a făcut pentru Nike au fost considerate inovatoare, iar Pytka este responsabil pentru mai multe reclame devenite ”clasice”, și difuzate inițial la Super Bowl.

Regizorul Joe Pytka este o prezență constantă la Festivalul de la Cannes începând cu anul 1979. De atunci, a primit șapte premii Palme d’Or două Grand Prix-uri pentru Film în 1985 și 1986, două premii onorifice pentru cea mai bună regie și producție și multiple trofee.

În 2014, premiul pentru Marketerul Creativ al Anului este acordat companiei McDonald's. Premiul se acordă brandurilor care s-au diferențiat prin campanii de marketing inovatoare ale produselor pe care le comercializează la nivel mondial. Multitudinea de platforme folosite, precum și curajul de a accepta și încuraja creativitatea în comunicarea de brand pe care o fac agențiile în diferite piețe în care activează, a contat în decizia organizatorilor festivalului.

McDonald's a câștigat primul Leu la Cannes în 1979, iar de atunci a obținut 77 de premii, majoritatea fiind acordată în ultimii ani, într-o varietate de categorii, de către agenții din diferite părți ale lumii. Accentul pe creativitate pe care l-a încurajat compania au determinat o dezvoltare unică în comunicarea și design-ul brandului, prin folosirea Arcurilor de Aur, Ronald McDonald, sau a unor sloganuri memorabile: ‘You Deserve a Break Today’, ‘Did Somebody Say McDonald’s’ sau ‘i'm lovin' it’.

În fiecare an organizatorii festivalului recompensează o persoană care are o influență deosebită în dezvoltarea peisajului media, și care are un rol important în dezvoltarea industrieiglobale de publicitate și comunicare. Anul acesta, Persoana Media a Anului este Richard Plepler, CEO of Home Box Office, Inc., și va primi disticția pentru aportul pe care îl aduce industriei. Companiile pe care le administrează, HBO și Cinemax au peste 14 milioane de abonați în peste 150 de țări.

În anii trecuți, au mai primit recunoaștere în cadrul Festivalului de la Cannes: Salar Kamangar, CEO al YouTube; Jack Dorsey, Creator, Co-Fondator și Executive Chairman al Twitter; Eric Schmidt, Executive Chairman al Google; Mark Zuckerberg, Fondator și CEO al Facebook; Steve Ballmer, CEO al Microsoft Corporation.

Aceste premii vin în completarea celor oferite de organizatorii Festivalului: Rețeaua de Media a Anului, Rețeaua de Publicitate a Anului, Rețeaua Regională a Anului, Agenția Independentă a Anului sau Agenția Anului.

Festivalul Internațional de Creativitate Cannes Lions 2014 vine are și două zile speciale. Ziua Inovației va fi organizată pe 21 Iunie, iar Ziua dedicată creativității din Brazilia va fi pe 19 iunie. În 2013, Raportul Cannes a așezat Brazilia pe a doua poziție în topul creativității în lume, iar São Paulo a fost numit cel mai creativ oraș din lume. În același top, cel mai bun director de creație, art director și copywriter au fost numiți profesioniști din Brazilia. Ziua dedicată în cadrul festivalului urmărește modul în care creativitatea se dezvoltă în acea parte de lume.

Extra Info

Festivalul Cannes Lions este la a 61-a ediție și celebrează creativitatea în comunicare. Este unul dintre cele mai mari și prestigioase festivaluri de publicitate și comunicare, ce a adunat anul acesta 37.427 de lucrări din 97 de țări înscrise în 17 categorii. Festivalul acordă disticții de excelență pentru categoriile Film, Print, Outdoor, Cyber, Radio, Design, Product Design, Promo & Activation, Film Craft, Mobile, Branded Content & Entertainment, precum și Media, Direct, PR, Titanium & Integrated, Creative Effectiveness sau Innovation.
sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare