Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Zoom"
Facebook
Like us on Facebook
Zoom - 22 Iunie 2011
Proximity îşi propune să uimească piaţa de marketing direct prin creativitate

Proximity îşi propune să uimească piaţa de marketing direct prin creativitate

Puţine lucruri mă mai suprind în ziua de azi, deci cu atât mai mult nu m-aş fi gândit că o acţiune de tip direct mailing va reuşi vreodată să mă facă să exclam „Uau”! Totuşi, într-o zi, s-a întâmplat aşa ceva, când am primit la birou propriul meu radio.

de Floriana Scânteie

L-am deschis şi am rotit butonul pe care scria “tune in”. O voce suavă, care abia peste câteva zile aveam să aflu a cui era, mi s-a adresat: “"Iţi trebuie acum un subiect tare şi tot ce ai la îndemâna este un teanc de comunicate cu non subiecte. Totuşi, printre noi sunt şi căţiva care vor să-şi depăşească limitele. Adevărata sursă a subiectelor tale. Idei care zguduie convenţionalul pentru a schimba atitudini. Da, tot publicitate se numeşte şi când cunoşti atât de bine un consumator încât îl pui în faţa unui mesaj comercial într-un fel nemaîntâlnit până atunci. Iar uimirea trăită îl transformă într-un alt om. Cu un alt comportament de cumpărător. Inovaţia poate lua forma unei conserve, a unui banal dosar juridic sau chiar a unui post de radio cu un singur ascultător. Tu. Rămâi pe recepţie. Niciodată nu ştii ce alte surprize pot apărea.”

Am învârtit cutia pe toate părţile şi am căutat curioasă comunicatul de presă. Era scurt şi mă invita pe noul site Proximity. Curiozitatea odată stârnită, am pus mâna pe telefon şi am stabilit o întâlnire. Aşa i-am cunoscut pe Cristina Ciucă - Creative Director, Călin Ionescu – Creative Director şi Oana Niculescu – Client Service Director - “vocea” de pe înregistrarea primită. M-am mirat din nou şi am lansat o discuţie despre creativitate în direct mailing şi despre ei, de care nu mai auzisem din 2009, cred, când câştigau un Gold Effie cu campania “Servieta”, realizată pentru Vodafone.

Creativitatea în direct mailing este esenţială

Cu un nucleu creativ constant de mai bine de 10 ani, format din Călin şi Cristina, Proximity a derulat campanii de direct mailing interesante în toţi aceşti ani, însă focusul agenţiei a fost pe muncă şi mai puţin pe laude. Deşi premiile de specialitate au curs (New York Festivals, Epica, Echo), Proximity a aşteptat momentul relansării în linişte pentru a reaminti că este prima agenţie de CRM din România, lansată în noiembrie 2001, afiliată reţelei Proximity Worldwide, parte a grupului BBDO România.

“CRM înseamnă să comunici relevant cu oameni pentru care mesajul este relevant”, defineşte Călin Ionescu foarte pe scurt domeniul de activitate al agenţiei. Cristina Ciucă completează: “La început, am făcut nişte DM-uri prin care am încercat să educăm piaţa şi să le explicăm oamenilor că direct mailingul este unul dintre puţinele canale total măsurabile la momentul respectiv.” A funcţionat, Proximity înregistrând câteva succesuri răsunătoate cu clientul Pagini Aurii, a cărui campanie “Conserva” a fost premiată în 2005 la Epica cu bronz, iar la Echo cu argint.

Acum, în 2011, Proximity se relansează în urma rebrandingului reţelei Proximity Worldwide ca reţea de digital şi eCRM, pentru că deşi “comunicarea se digitalizează, marketingul direct va rămâne jucăria consumatorului, care bine făcută, e mai relevantă decât ceea ce vezi pe net”, spune Cristina Ciucă.
“Clienţii au început să înţeleagă că a crea şi a menţine o relaţie cu clienţii este un lucru de care trebuie să ţină seama. În zilele acestea, consumatorul a devenit atât de greu de prins şi de motivat, încât orice lucru nepotrivit pe care i-l oferi, poate să te sancţioneze şi din clinetul tău azi, mâine poate să fie clientul competiţiei.”, adaugă Oana Niculescu.

Interacţiunea directă cu clientul şi mesajul personalizat sunt cheia succesului în direct marketing. Mesajul trebuie să fie pe cât de relevant, pe atât de creativ, pentru a stimula omul să îl citească până la capăt. Ţinând cont de toate aceste insight-uri, Proximity şi-a propus să demonstreze că ”nu există limite în creativitate, în comunicare şi în ceea ce priveşte fuziunea echipei”, spune Călin.

“Este o cu totul altă perspectivă de a privi publicitatea. Trebuie să ţii cont de părerile, de dorinţele, de lucrurile mărunte, care pentru ATL nu înseamnă mare lucru, însă pentru noi sunt o provovare. Când vorbim de ATL, partea de creativitate se termină într-un spot, într-un poster, într-un print. La noi, după ce am stabilit un concept, abia atunci apare provocarea, pentru că acel concept trebuie îmbrăcat şi gândit atât de diferit, de spectaculos şi de relevant, încât omul căruia îi trimitem mesajul să vrea neapărat să citească lucrul acela.”, explică Cristina Ciucă.

Astfel, Proximity are planuri ambiţioase: creşterea cu 25% a nivelului de new business prin atragerea de noi clienţi în portofoliu, depăşirea barierelor de creativitate în direct marketing şi câştigarea de premii pentru proiecte frumoase şi relevante. Pe lângă aceste obiective, Proximity pregăteşte campanii spectaculoase prin mobile marketing, realităţi augmentate sau mms-uri cu filmuleţe. Toate acestea vor funcţiona într-un mix de canale de comunicare.

“Lucrurile nu se vor opri aici. Noi aşteptăm ca partea de dezvoltare a platfomelor mobile să permită să facem ceea ce ne-am dori, pentru că este o zonă de pionerat şi încă sunt foarte multe platforme care se luptă între ele.”, îmi spune Călin.

Extra info

Primii clienţi câştigaţi de Proximity au fost Mars şi Pagina Aurii (2002), urmând ca în 2005, agenţia să preia contul Salvaţi Copiii, iar în 2008 să câştige Vodafone pe comunicare direct. Unele campanii au părut din start “cauze imposibile”, însă prin mesaje creative, ratele de răspuns primite din partea publicului ţintă au fost peste aşteptări şi au dus la rezultate fabuloase.

Premii:

2001 Moscow International Advertising Festival: Finalisti
2002 New York Festivals: Finalisti
2005 Bronze Epica – Pagini Aurii “Conserva”
        Caples finalisti – Pagini Aurii “Conserva”
        Silver Echo – Pagini Aurii “Conserva”
2007 Silver Echo – Salvati Copiii “Minor Report”
2008 Silver Echo – Salvati Copiii “Rai sau Iad”
2009 Gold Effie – Vodafone “Servieta”

Mai multe detalii despre marketingul direct puteţi citi în această analiză.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare