Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Zoom"
Facebook
Like us on Facebook
Zoom - 6 Februarie 2012
The AdVan, alături de retail şi nu numai

The AdVan, alături de retail şi nu numai

Deşi recent înfiinţată, agenţia generalistă The AdVan se poate mândri cu un portofoliu de clienţi destul de solid. La nici un an de la înfiinţare, AdVan realizează campanii de comunicare pe partea de retail pentru AFI Palace Cotroceni, Atrium Mall din Arad şi Mirano Group, iar pe partea de pharma – pentru Dr. Reddy’s. Agenţia a fost înfiinţată anul trecut de către Corina Stamate, tânără antreprenoare cu o experienţă de peste 5 ani în publicitate şi marketing.

de Teodora Ieşeanu

Corina Stamate, Managing Director AdVan, a lucrat ca Account pentru clienţi din domenii precum: retail, pharma, imobiliare şi cosmetice. Încă de la începutul carierei sale a Corina Stamate manageriat diverse conturi precum AFI Palace Cotroceni, Adama, Bayer, A&D Pharma etc, fiindu-i acum mult mai uşor să lucreze cu clienţii din aceste industrii întrucât le cunoaşte deja nevoile. Corina este mereu deschisă provocărilor profesionale, fiind încântată fie să preia proiecte de ATL, BTL, PR sau campanii online, fie să participe la cursuri de specializare (în anul 2009 a finalizat cursurile Şcolii IAA).

The AdVan este o agenţie de tip generalist, focusată în principal pe retail, pharma şi real estate, întrucât acestea au fost principalele industrii pe care a lucrat fondatoarea agenţiei şi în direcţia cărora ar vrea să se îndrepte. “Din punctul meu de vedere, aici există o deschidere în momentul de faţă pentru că sunt nişe în care nici agenţiile mari, nici cele mai mici nu au reuşit să acopere toate nevoile, acestea nefiind unele dintre cele mai facile domenii”, declară Corina Stamate.

Corina a simţit nevoia de a-şi deschide propria agenţie pentru că de-a lungul timpului a identificat nevoia clienţilor din domeniul retailului de suport 100% pentru campanii desfăşurate în ritm alert, de reală dedicare din partea project managerilor şi de implicare la nivel ridicat din partea acestora. “Clienţii vroiau să fie parte activă în ceea ce înseamnă conceperea materialelor pentru campanii, doreau constant sa fie informaţi, iar separarea dintre creaţie şi client nu ajută foarte mult. Din cauza rigorilor din agenţii, care sunt absolut normale până la urmă, aceasta dorinţă nu a fost întru totul îndeplinită, pierzându-se timp preţios, mai ales dacă vorbim de retail.

Aici totul se petrece pe ultima sută de metri şi fără a deţine întru totul controlul datorită variabilelor industriei. Acum încerc pe cât posibil să implic reprezentanţii brandului în procesul de creaţie deoarece nimeni nu are cum să cunoască mai bine business-ul decât ei înşişi”, adaugă Corina. Şi astfel a încercat să găsească o metodă prin care să facă să funcţioneze procesul de creare a strategiei şi campaniilor pentru ambele entităţi într-un mod la fel de benefic.

AdVan se diferenţiază de alte agenţii prin faptul că întruneşte atât know how-ul, cât şi partea umană de care are nevoie comunicarea în retail, spre deosebire de alte agenţii care oferă know how, însă ignoră factorul uman care contează pentru mulţi clienţi; aceştia îşi doresc să ştie că cineva din agenţie este dedicat proiectului aproape non stop.

Conceperea “Van-ului”

Agenţia AdVan a luat naştere la sfârşitul lunii mai anul trecut, însă ca proiect exista de la începutul lui 2011. Cam de pe atunci Corina Stamate susţine că a început să cocheteze cu ideea de a-şi înfiinţa propria agenţie pentru a fi alături non stop de clienţii din domeniul retailului: “Mi-am dorit să pornesc business-ul doar în momentul în care aveam o siguranţă în ceea ce priveşte campaniile, proiectele, clienţii pentru a nu crea frustrare angajaţilor, lucrând doar pe propuneri şi a oferi un sentiment de apartenenţă chiar daca eram la început de drum. Una dintre principalele probleme ale start-up-urilor este aceea a credibilităţii. Am încercat astfel să realizez proiecte importante, dificile, exact la început pentru a putea dovedi anduranţa în varii provocări”, susţine aceasta.

Numele de AdVan a pornit de la ideea de familie, de a nu mai exista acea despărţie brutală dintre client şi agenţie, iar “Van-ul” este un simbol al uniunii, un simbol al relaţiilor foarte strânse, a unei călătorii împreună. “Într-un van este loc pentru toată lumea, oricât de mic sau mare ar fi bagajul clienţilor, al proiectelor şi al consumatorilor respectivi.”

Agenţia a început cu trei oameni, după care a crescut încet - încet la şapte. De asemenea, AdVan mai colaborează pe anumite proiecte cu oameni de creaţie din afara agenţiei întrucât “unui creativ specializat pe retail îi este foarte greu să conceapă un vizual de pharma, de exemplu, deoarece cele doua industrii sunt diametral opuse ca feeling, ca mesaj, inclusiv ca design.”

Comunicarea agenţie - retail

În general comunicarea dintre agenţie şi client este pe fast forward. Trebuie să faci în aşa fel încât să mulţumeşti pe toată lumea: începând de la clienţii care intră în centrul comercial, până la cei care închiriază spaţiul din mall. Mall-ul este un organism in sine, în continuă miscare – ale cărui necesităţi se schimbă de la oră la oră, cu fiecare nou consumator care intră în contact cu el. Provocarea reală este aceea de a găsi mixul optim între recreaţional, strategie de marketing şi comunicare, implementarea campaniilor şi diseminarea informaţiilor. Toate trebuie să funcţioneze concomitent sub aceeaţi umbrelă strategică pentru a obţine efectul scontat.

În momentul de faţă AdVan derulează campanii, promoţii şi evenimente lunare pentru clienţii din retail. De exemplu, anul trecut a iniţiat o campanie de direct marketing pentru AFI Palace Cotroceni, prin care care centrul comercial oferea 20% reducere pentru masa de prânz - în majoritatea zonelor de food court - angajaţilor din sectorul 6 a capitalei. Agenţia s-a ocupat de partea de targetare, creaţie şi implementare a campaniei. Lunar derulează diverse promoţii şi evenimente pentru mall-uri, iar în momentul de faţă se pregăteşte campania de celebrare a 2 ani de la deschiderea Atrium Mall din Arad.

Atât pentru evenimente, cât şi pentru campaniile publicitare este nevoie şi de o implicare emotională pentru a reuşi implementarea la nivelul dorit şi obţinerea unor rezultate extraordinare. “Nu cred foarte mult în teoria în care tu stai şi faci brainstorming în agenţie şi clientul îţi scrie un brief. Acesta poate funcţiona pe campanii punctuale, însă când vine vorba de strategii pe termen lung este imposibil să nu existe implicări reciproce. A te implica, înseamnă a oferi clientului mai mult decât know how, înseamnă a deveni parte din realizările lui şi vice versa”, declară Corina.

Despre Şcoala IAA, Corina susţine că a fost primul ei contact real cu industria de marketing şi comunicare: “A fost punctul în care am atins realitatea şi am putut să dau o formă lucrurilor care erau în capul meu. Datorită practicii mi-am sedimentat informaţia foarte bine şi am luat contact atât cu agentii, cât şi cu clienţii mai mari şi mici, a fost un mix foarte bun, în care am învăţat unii de la alţii foarte multe”.

Pentru viitor agenţia îşi doreşte să crească şi să se extindă. “Îmi doresc să creştem în continuare pe zona de retail, fiind ”prima dragoste”, deoarece este un segment permisiv, poţi să faci tot ce îţi doreşti dacă ţii cont de nevoile tuturor părţilor şi, în plus, nu te loveşti de atâtea rigori ale brandului. Există o poziţionare a mall-ului pe care o poţi declina absolut cum vrei şi absolut oriunde vrei doar să existe un mesaj unitar şi să ai o strategie coerentă pe termen mediu şi lung. Pe de altă parte, ne dorim să continuăm să compensăm rigurozitatea din pharma cu "flexibilitatea" retailului. În momentul de faţă lucrurile se combină foarte plăcut în portofoliul nostru pentru că ambele industrii sunt active, chiar şi schimbul de idei de la unii la alţii funcţionează în mod real”, mai explică Corina.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
SmartAdvertising
7 Februarie 2012, 12:02
Felicitari pentru sigla!
Ilie
28 Octombrie 2013, 11:52
sigla arata bine
Violeta Cenusa
20 Februarie 2014, 11:24
Ca de obicei, Corina este o adevarata profesionista si stie ce face.
topmotor
17 Decembrie 2014, 06:05
Multumesc pentru articol. interesant
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare