Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou in "Zoom"
Facebook
Like us on Facebook
Zoom - 29 Iulie 2011
Un salon de consultanţă în comunicare şi servicii de training, ca o orchestră

Un salon de consultanţă în comunicare şi servicii de training, ca o orchestră

Pe lângă expertiză în comunicare şi PR, experienţă în domeniul client service şi manager de agenţie, Simona Dan este şi o fină cunoscătoare a melodicităţii pianului. Acest instrument a inspirat-o în alegerea numelui propriei agenţii care oferă servicii de consultanţă în comunicare şi servicii de training, a cărei activitate a început anul acesta.

de Floriana Scânteie

„Numele companiei reflectă chipul în care vedem noi desfaşurându-se armonic un astfel de business. Pianul digital cu 88 de clape poate reproduce întregul spectru de instrumente care compun o orchestră. Iar sloganul “music to my ears” ne defineşte vibraţia. Ce este PR-ul dacă nu arta veştilor bune?”, spune Simona Dan, fondatoarea agenţiei The 88 Keys.

De la sfârşitul anului trecut, de când Simona Dan a părăsit agenţia Rogalski – Grigoriu, unde ocupa funcţia de Chief Executive Officer şi totodată partener, o nouă agenţie, „un salon independent cu competenţe în oferirea de consultanţă în comunicare şi servicii de training” a apărut pe piaţă. The 88 Keys este rodul muncii Simonei Dan, care a dorit să-şi pună în slujba clienţilor experienţa acumulată în peste 10 ani de comunicare corporate şi de brand, expertiză dobândită în urma gestionării comunicării a peste 100 de branduri.

Prima reţea fluidă de experţi în comunicare din România

Având în minte un model de business diferit de ceea ce se găseşte la ora actuală pe piaţa românească, însă un model funcţional în alte ţări şi un model de viitor, Simona Dan a gândit o structură formată dintr-un nucleu de „dirijori” – specialiştii care oferă consultanţă în comunicare, susţin traininguri şi orchestrează echipa şi serviciile de comunicare în funcţie de nevoile clientului – şi o reţea fluidă de experţi, contractaţi pe proiect.

„Din perspectiva clientului, modelul are avantajul flexibilităţii şi eficienţei costurilor, în condiţiile unei contribuţii strategice de valoare, ale unui input creativ permanent şi ale unui singur punct de contact între agenţie şi client. Clientul beneficiază, astfel, de o echipă de comunicare consistentă şi permanentă, coordonat de un expert.”, explică şefa The 88 Keys.

Agenţia îşi propune să ofere, pe lângă consultanţă, şi training-uri de comunicare. În crearea unei baze de curs solide şi inovatoare pentru clienţii săi, Simona Dan s-a inspirat din experienţele academice şi practice proprii.

„Arta vestilor bune” se invata pe ritmurile celor 88 de clape ale pianului digital

Absolventă a Berlin School of Creative Leadership şi Chartered Institute for Public Relations, ea a dezvoltat cursuri precum Leaders on stage, One men orchestra, Storytelling, Facing the enemy etc, prin care clientul are acces la o experienţă de învăţare completă: parte teoretică, secţiunea practică, cu rezultate imediate în activitatea de zi cu zi şi sesiuni de antrenament după curs cu asistenţă din partea trainer-ului.

Aceleaşi experienţe academice au ajutat-o pe Simona să ajungă la ideea înfiinţării agenţiei. În timpul MBA-ului urmat la Berlin School of Creative Leadership, care pentru ea a reprezentat Armaggedon-ul, s-a conturat pentru prima dată ideea unei „reţele fluide de experţi în comunicare”. Închegată în jurul sloganului “music to my ears”, cu o viziune de business transformată în brand-ul The 88 Keys, procesul de naming şi de declinare la nivel de identitate online şi scriitură a noi agenţii a fost realizat de Migdale Amare, compania de consultanţă specializată în managementul succesului, fondată de Teodora Migdalovici.

„Experienţa practică acumulată a fost completată cu o serie de cunoştinţe foarte valoroase în materie de business. Berlin School of Creative Leadership mi-a dezvoltat trei lucruri esenţiale: curajul de a inova, conştiinţa valorii şi necesitatea de a-mi îmbunătăţi permanent cunoştinţele, trei lucruri pe care încerc să le implementez în activitatea mea zilnică.”, mărturiseşte Dan.

Noutatea agenţiei vine din modelul de business şi din măsurarea eficienţei

Ce este unic la agenţia nou creată? Consultantul în comunicare explică: „Noutatea vine din modelul de business şi din măsurarea eficienţei. Este un model care le asigură clienţilor prosperitate financiară, prin idei şi soluţii de comunicare cu rezultat măsurabil în performanţă de business. Atât training-urile, cât şi serviciile de consultanţă în comunicare, includ o metodă de calcul a eficienţei bazată pe urmărirea şi măsurarea permanentă a performanţei după un model similar cu cel implementat de Google Adwords.”

„Insight-ul a venit de la două întrebări pe care le-am auzit foarte des de la clienţi în ultimii ani: „ce rezultate puteţi garanta?” si „cum se va reflecta această investiţie în business?”. De unde porneau aceste cerinţe? De la două realităţi evidente pentru oricine voia să ţină ochii deschişi: digital şi bani. Digitalizarea şi tehnologizarea creează noi oportunităţi în rândul consumatorilor şi integrează modele diferite de gândire, de parteneriat, de comunicare. Pe de altă parte, clienţii au nevoie imperios de costuri scăzute şi de eficienţă crescută. Plecând de la aceste insight-uri, am ales un model de business care constă într-o reţea fluidă de specialişti, legaţi între ei prin abilitatea de a inova, a crea şi a evolua într-o structură care să rezolve cel mai eficient problema clientului.”, mai spune Dan.

Simona are alături de ea „dirijori cu experienţă practică şi teoretică dobândită în instituţii de formare de top, pasionaţi de orchestrarea armonioasă a relaţiei dintre brand şi consumator”, care au rezonat la ideea înfiinţării unei noi agenţii pe un model deja testat pe alte pieţe. Totuşi, înainte de a demara procedurile pentru crearea noii structuri, Simona Dan a testat şi ea modelul: „am întrebat în stânga şi-n dreapta, am cerut feedback şi am încercat să am consistenţă în acţiunile care aduceau un plus de valoare”.

În viitor, The 88 Keys îşi doreşte să devină „cel mai aplaudat salon de creaţie în relaţii publice, consultanţă şi training-uri de comunicare interpretate ca un compliment şi o formă de preţuire deopotrivă din partea clienţilor şi a consumatorilor”.

În ceea ce priveşte proporţia între servicii, dată fiind nevoia pe piaţă, Simona Dan estimează o creştere a componentei de educare în decursul anului viitor.

Extra info

Simona Dan a fost implicată în proiecte răsplătite cu premii şi nominalizări la cele mai importante festivaluri de profil: IPRA, SABRE, CIPR, Cannes Lions, PR Awards.

În calitate de Chief Executive Officer şi Client Service Director, Simona a contribuit în mod continuu si semnificativ la transformarea membrilor echipei sale din profesionisti foarte buni in lideri desavarsiti.

sussus

  printeaza articolprinteaza articol     trimite unui prietentrimite unui prieten
Scrie parerea ta:
Nume:
Email:
http://   Website:
Comentariu:
Scrie in cifre numarul din imagine
Cod verificare