Newsletter
Aboneaza-te la Newsletterul IAA
Ca sa stii mereu tot ce misca in industrie.
Si ai sinteza direct in inbox.

aboneaza-te

RSS Feed
Afla imediat ce apare nou
Facebook
Like us on Facebook
Organizatia. Activitati
Statut
Despre noi
Comitet
Obiective
Activitati
Membri
Senat
Contact
Cine este IAA?
IAA România a fost înfiinţata in anul 1993 cu scopul de a servi interesele industriei de publicitate din România si este singura asociaţie de profil care reuneşte companii care fac publicitate pentru produsele/serviciile lor, medii si agenţii de publicitate, cei 105 de membri ai săi reprezentând peste 80% din piaţa de publicitate.
Rolul sau este sa promoveze in România standardele internaţionale recunoscute in domeniul publicitatii, sa protejeze si sa promoveze libertatea discursului comercial si a alegerii consumatorului, sa ridice standardele comunitatii de marketing si sa promoveze industria româneasca de publicitate pe plan internaţional.

La alegerea sa in anul 2007, Comitetul Director IAA Romania isi propune ca in timpul mandatului sau sa atinga urmatoarele obiective :
  • Dezvoltarea Scolii IAA de marketing si comunicare
  • Organizarea de conferinte, seminarii dedicate ridicarii standardelor in industrie
  • CSR: Implicarea IAA in sustinerea programelor de corporate social responsibility; aducerea in Romania a proiectului ACT Responsible; loby pentru reflectarea activitatilor de CSR in media, conform practicilor europene si a legislatiei in vigoare
  • Organizarea EFFIE 2008
  • Reglementarea publicitatii outdoor – IAA este parte dintr-un proces de consultanta a publicitatii outdoor, urmarind un echilibru corect intre eficienta publicitara si standardele esteticii urbane; Parteneriat cu Primaria
  • IAA Publishing House - Traducere, adaptare, editare carti relevante pentru industrie
  • Dezvoltarea si intretinearea siteului www.iaa.ro
  • Campania Nationala pentru promovarea unui stil de viata sanatos (nutritie si sport) – in parteneriat cu CNA
  • Codul de bune practici ( norme de conduita ) al industriei de comunicare din Romania
  • Fondarea si dezvoltarea IAA Young Professionals
  • Organizarea Summitului IAA European la Bucuresti
  • Amenajarea sediului IAA, un loc de intalnire a intregii industrii de publicitate din Romania (BRAT, RAAA etc)
  • Continuarea parteneriatelor cu autoritatile in baze protocoalelor semante (CNA, PMB, ASG,ARIS); noi parteneriate
  • Continuarea parteneriatului cu SNSPA pentru modulul de master;
  • Obtinerea statutului de ONG de utilitatea publica

Pe langa aceste obiective, s-au mai adaugat si alte activitati care au venit in intampinarea nevoilor industriei de publicitate din Romania:
Proiecte in cadrul strategiei legislative
De la infiintarea sa, IAA a participat activ la crearea cadrului legislativ din domeniul publicitatii si audiovizualului din Romania, fiind implicata in procesul elaborarii actelor normative care reglementeaza din punct de vedere legal piata publicitatii din Romania.
Parteneriate cu autoritatile locale
IAA Romania a continuat relatia sa proactiva cu autoritatile romane si a devenit un partener recunoscut in dialogul social cu acestea.
In acest an, IAA Romania a devenit partener al Primariei Municipiului Bucuresti, al Consiliului National al Audiovizualului si este in curs de semnare protocolul de colaborare cu Agentia pentru Strategii Guvernamentale.
In plus, IAA este un partener activ al organizatiei de autoreglementare a publicitatii din Romania – Consiliul Roman de Publicitate.
Codul Audiovizualului
In luna martie, Consiliul Naţional al Audiovizualului după o serie de consultări si dezbateri active avute cu IAA si mass-media, a elaborat noul Cod de reglementare in Audiovizual. Discutiile purtate si revizuirile acceptate ofera o mai mare flexibilitate advertiserilor si au reprezentat inca o oportunitate oferita industriei de a-si spune punctul de vedere in subiecte care o afecteaza direct.
Taxa pentru utilizarea locurilor publice pentru filmare in Bucureşti
In urma discuţiilor purtate intre reprezentanţii IAA România, reprezentanţii industriei cinematografice si cei ai Primăriei Capitalei, Consiliul General al Primăriei Bucureşti a votat reducerea taxei pentru utilizarea locurilor publice pentru filmare si fotografiere profesionista precum si a taxei pentru utilizarea locurilor publice pentru spectacole in aer liber, festivaluri si manifestări promoţionale.
Legea Cinematografiei
IAA Romania a fost un partener activ in discutiile avute de Guvern in dezbaterea modificarii Legii Cinematografiei.
Legea Audio-Vizualului
Reprezentanţii IAA au lucrat împreună cu autorităţile, la revizuirea Legii Audio-Vizualului.
Norme in domeniul publicitatii
De-a lungul timpului, reprezentanţii IAA au lucrat impreuna cu membrii CNA la realizarea unor norme in domeniul publicitatii, cum ar fi:
  • product-placement în reality-show-uri,
  • interzicerea recomandarilor asociatiilor medicale în spoturile TV,
  • norme privind reclamele şi teleshopping-ul,
  • norme privind reclamele pentru medicamente si pentru ţigări şi băuturi.
Proiectul Branding Romania
IAA Romania este parte a proiectului de creare a unui brand de naţiune - Proiectul Branding Romania initiat de Agenţia pentru Strategia Naţionala din cadrul Guvernului României.
Ghidul de bune practici în achiziţia serviciilor de publicitate
IAA si Agenţia pentru Strategii Guvernamentale au colaborat la elaborarea Ghidului de bune practici în achiziţia serviciilor de publicitate de către instituţiile publice.
Ghidul de bune prezinta si detaliaza principiile după care trebuie să se ghideze şi să acţioneze fiecare instituţie publică în momentul în care solicită şi achiziţionează servicii de publicitate.

IAA a ajutat autoritatile sa revizuiasca Ordonanta Achizitilor Publice.
Panotajul stradal in Bucuresti
IAA România a iniţiat un demers proactiv de reglementare a situaţiei panotajului stradal din Bucureşti.
Reprezentanţii Board-ului IAA, alături de Ordinul Arhitecţilor din România, companii de outdoor membre IAA România si Primăria Capitalei au decis sa conlucreze pentru o publicitate stradala in conformitate cu normele europene.
Proiecte in cadrul strategiei educationale
Scoala IAA
IAA va deschide o şcoală de marketing şi publicitate în primăvara anului 2007.
Şcoala vine în sprijinul situaţiei existente pe piaţă - criza de practicieni deoarece comunitatea de marketing şi advertising din România este în dezvoltare explozivă datorită dezvoltării business-ului şi a ajuns la un inalt nivelul de maturitate profesională. Acesta justifică implicarea IAA în procesul de învăţământ pentru a putea impune valori şi standarde internationale, de a pregăti şi forma din vreme viitorii profesionisti din acest domeniu.
IAA Romania are suportul asociatiilor similare intrenationale si are cel mai aplicativ program de specialitate prin faptul că are programa structurată pornind de la liniile de forţă ale domeniului şi activităţile specifice industriei de comunicare, respectiv prin portofoliul de profesori asociaţi care sunt practicieni din advertising.
Parteneriat IAA-SNSPA
Anul trecut, IAA a încheiat un parteneriat cu Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul SNSPA în domeniul activităţii de formare a viitorilor specialişti în publicitate, media şi relaţii publice.
IAA va asigura facultăţii colaborarea cu specialişti în publicitate, media şi relaţii publice care, beneficiind de o solidă experienţă practică, vor întări caracterul aplicativ al cursurilor şi seminarilor.
Premiile EFFIE
IAA alături de RAAA, organizeaza anual Festivalul EFFIE.
EFFIE este singurul festival care măsoară eficienţa în publicitatea românească si oferă posibilitatea de recunoaştere a performantei si succesului generat de echipa client-agenţie
Conferintele anuale IAA
IAA a inceput in 2004 o serie de evenimente dedicate ridicării standardelor industriei de publicitate din Romania.
In cadrul acestui program s-au organizat anual conferinte avand drept principali invitati mari personalitati ale industriei de marketing din lume, cu o bogata experienţa in publicitate.
In 2004 IAA a organizat conferinţa anuală cu tema “Positioning: Differentiate or Die”, avându-l drept principal invitat pe Dl. Jack Trout, inovatorul marketingului modern.
Cea de a doua conferinţa anuală IAA a avut tema “The Making of a Name”. Invitatul acesteia a fost Steve Rivkin.
In 2006 Conferinţa anuală IAA a avut tema “ Next Generation Integrated Marketing Communication”, avându-l drept invitat pe Dl. Don E. Schultz, parintele acestui concept.

IAA Romania a lansat un program de pregatire in domeniul publicitatii, o serie de evenimente dedicate cresterii profesionalismului industriei de publicitate din Romania. Primul eveniment organizat a constat intr-un workshop pe tema “Selling and Buying Creative Work”, seminar sustinut de catre Speakers’ Corner, o reputata companie de training din Marea Britanie.
Alte workshop-uri din program: „Account Planning Course” – sustinut de John Griffiths- APG Londra , urmat de “Extreme Research Techniques – Cercetarea care face diferenta in advertising" sustinut de acelasi recunoscut speaker.
IAA România este un partener traditional al Olimpiadelor Comunicării
IAA este alături de Olimpiadele comunicării intr-un parteneriat pentru profesionalizarea comunicării. Acest parteneriat se pliază extrem de bine pe strategia IAA din acest an, de concentrare asupra zonei educaţionale in industria de publicitate.
IAA – partener al Festivalului AdPrint
IAA a sprijinit in 2006 cea de a 7-a ediţie a festivalului AdPrint.
Cartea „Cum functioneaza publicitatea”
IAA va publica in curand traducerea cartii „Cum functioneaza publicitatea”, adaptata pentru piata de publicitate din Romania.
Alte activitati:
Sediul IAA
Pentru prima data in cei 13 ani de activitate in Romania, IAA isi va desfasura activitatea intr-un sediu propriu.
Sediul se afla intr-o cladire declarata monument istoric, aflata in plin centrul Capitalei. El a fost atribuit de catre Primaria Municipiului Bucuresti in vara acestui an, ca urmare a recunoasterii implicarii si eforturilor depuse de IAA pentru rezolvarea si reglementarea multor aspecte de interes pentru industria romana de publicitate.
Director Executiv IAA Romania
IAA Romania a desemnat un Director Executiv la conducerea organizatiei in persoana D-lui Victor Dobre, ex Managing Director la Scala JWT.
Initiativa infiintarii unei astfel de pozitii a apartinut Comitetului Director IAA si a venit ca o consecinta fireasca a demersurilor intreprinse de IAA Romania in ultimii ani, dedicate cresterii nivelului industriei de publicitate din Romania.
Web-site-ul IAA
Din Ianuarie 2007, web-site-ul asociaţiei IAA România se lansează ca site de ştiri si informaţii pentru mediul de comunicare din România.
Acoperind arii precum publicitate, marketing, PR, cercetare sau media, web site-ul se va relansa în ianuarie 2007 şi va include atât o zonă de acces liber pentru intreaga comunitate de marketing si comunicare cat şi o sectiune dedicată exclusiv membrilor IAA.
Programul
In primavara anului 2005 Comitetului Director al IAA Romania, a initiat in randul membrilor sai o ampla campanie de strangere de fonduri pentru ajutorarea sinistratilor din Banat. Sumele astfel colectate au fost donate pentru constructia scolii si a grădinitei din localitatea Ionel, comuna Uivar, judeţul Timis, una dintre localităţile cele mai grav afectate de inundaţii.
Multumita eforturilor membrilor IAA alaturi de cele ale altor organizatii, in acest moment in sat exista din nou scoala si gradinita pentru copii satului.
Recomandari
Guidelines 1
Guidelines 2