Mergi la conținutul principal

Sabina Știrb, Brand Manager, BRD: „Eroi și necunoscuți” este un proiect care aduce o perspectivă nouă în ceea ce privește abordarea și producția de advertising contemporan

Sabina Știrb, Brand Manager, BRD – Groupe Société Generale

„Eroi și necunoscuți” spune povestea adevărată a unui erou care nu a renunțat în fața imposibilului, o călătorie care a durat ani şi s-a întins pe mii de kilometri, a marcat zeci de locuri și oameni și a oferit o moștenire națională românilor. Sabina Știrb, Brand Manager, BRD – Groupe Société Generale ne povestește în ce constă proiectul “Peste 100 de ani” și cum ”Istoria e scrisă de cei ce nu renunță”.

Care este scopul proiectului “Peste 100 de ani”?

”Peste 100 de ani” este un proiect de perspective trecut, prezent și viitor. Lansat prin campania BRD de Anul nou, acesta prezintă povestea mai puțin cunoscută a fotografului de război Samoilă Mârza, autorul singurelor imagini de la 1 Decembrie 1918.

Este o campanie integrată ce a avut ca element central o producție specială de spot TV, realizat de regizorul britanic Laurence Dunmore, conceput de Propaganda și produs de MultiMedia Est. O poveste adevărată despre pasiune, perseverență și depășirea adversităților ce ne devine contemporană și inspiră pentru viitor.

Cum se leagă acest proiect de filosofia BRD?

În ADN-ul BRD vorbim despre ”dezvoltare”, iar ”Peste 100 de ani” este o umbrelă care pune în discuție impactul acțiunilor noastre în timp, ale celor în care credem și pe care le susținem. Consecvent cu mesajul care a inspirat producția spotului ”Istoria e scrisă de cei ce nu renunță”, principiul despre care vorbim este că susținem oameni și proiecte în care credem, cu idei și realizări care sunt relevante atât astăzi cât și în viitor.

Cum ați aflat de povestea lui Samoilă Mârza și de ce ați ales să construiți proiectul în jurul său?

Povestea lui Samoilă Mârza a fost propusă de agenția cu care am colaborat, Propaganda. Este al patrulea an în care BRD lansează în noaptea de Anul Nou o campanie de imagine prin care setează tonul comunicării pentru următoarele 12 luni. 2018 s-a potrivit și prin contextul Centenarului în a aduce această poveste adevărată și mai puțin cunoscută mai aproape de public.

Spotul campaniei pare mai degrabă trailerul unui film. De ce ați dorit să-l realizați în stil cinematografic?

Cum faci să transmiți o poveste atât de complexă care ar putea fi cu ușurință scenariul unui film de lung metraj într-un spot TV de 60 de secunde?

Nu e o temă ușoară și întreaga echipă a știut când am ales să dezvoltăm subiectul de spot că o astfel de poveste trebuie abordată cu totul diferit. Am ales o realizare cinematografică din punct de vedere producție și aici a intervenit experiența și viziunea unui regizor ca Laurence și a echipei de producție pentru fiecare aspect de la documentare, costume, până la planificarea zilelor de filmare în Călugăreni, Munții Bucegi sau Muzeul Unirii din Alba-Iulia.

Totodată, spotul este conceput ca un trailer de film pentru că devine o invitație pentru fiecare dintre noi de a descoperi mai multe despre acest erou care nu renunță în fața imposibilului, și asta dincolo de vizionarea spotului  Este o descoperire care devine personală pentru fiecare, fie că intră pe site-ul campaniei www.peste100deni.ro,  fie că va merge la Muzeul Unirii din Alba Iulia pentru a-i vedea fotografiile originale, chiar pe plăci de sticlă,  fie că se va lăsa pur și simplu inspirat de pasiunea și determinarea acestui fotograf de război căruia îi datorăm singurele relatări vizuale din ziua care a marcat începutul României moderne.

Mai multe fotografii de la filmări găsești la categoria „În spatele camerei” de pe website http://www.peste100deani.ro/.

De ce ați ales o promovare atât de subtilă a brandului BRD? Spotul se focusează doar pe povestea personajului, nu apare vreo mențiune despre serviciile oferite de brand.

Spotul de Anul Nou este unul de brand și imagine, o ocazie specială în care vorbim publicului nostru într-un mod diferit față de campaniile de marketing și promovare a serviciilor. În același spirit, BRD susține o serie de proiecte valoroase dedicate culturii, educației și tehnologiei. Printre altele, semnăm o rețea de hotspoturi culturale, am fondat și lansat platforme de conținut editorial. În 2016, am deschis  Rezidența BRD Scena9, un spațiu în care încurajăm dialogul cu publicul, găzduind interacțiuni culturale, expoziții, seri de poezie și alte evenimente. Susținem proiecte dedicate tinerilor antreprenori și creatori de tehnologie, cum ar fi BRD FIRST Tech Challenge și Innovation Labs.

Ce a fost cel mai dificil în realizarea spotului?

Filmarea a presupus să reconstituim traseul călătoriei lui Samoilă Mârza de pe frontul de război până la Alba Iulia în condiții de producție la un nivel foarte ridicat și asta a însemnat patru zile de filmare, locații din Călugăreni, Munții Bucegi și în ansamblul istoric din Alba Iulia, inclusiv în Muzeul Național al Unirii. Scenele filmate au avut nevoie de scenografie complexă, de la săparea de tranșee la detalii de epocă, inclusiv în condiții de ploaie sau ninsoare.

Ce fel de impresii a stârnit acest spot? Există regizori interesați de realizarea unui lungmetraj pornind de la povestea lui Samoilă Mârza?

Impresiile în urma vizionării spotului au fost numeroase, cu un un nivel de implicare și reacții ridicat chiar și față de obiectivele noastre. Avem peste 3,3 milioane de impresii pe YouTube, un feedback foarte bun in urma difuzării spotului nostru pe TV, dar și în cinematografe prin rețeaua Cinema City si în Grand Cinema Băneasa, un mediu în care producția spotului a fost apreciată în mod cu totul deosebit, am primit foarte multe mesaje și invitații de a participa la proiecte similare. Cele mai multe mesaje au apreciat viziunea de producție a tandemului britanic Laurence Dunmore (regizor) și Alex Melman (DOP), dar și rolul actorului Cristian Bota, cunoscut publicului din filmul „Un pas în urma serafimilor”.

Vă gândiți să înscrieți proiectul la festivaluri de creație?

Credem că este un proiect care aduce o perspectivă nouă în ceea ce privește abordarea și producția de advertising contemporan atât la nivel local cât și în acord cu trendurile internaționale și luăm în calcul posibile participări.

Cum ar putea fi dezvoltat proiectul?

Platforma www.peste100deani.ro va duce mai departe povestea ”fondatoare” care a inspirat campania pe parcursul acestui an, aducând conținut nou care să aducă în discuție perspectivele de prezent și viitor. Stați pe aproape.

Newsletter