Alexandru Negrea: Cred că cea mai importantă caracteristică a oamenilor de social media este disciplina

Premiile de Excelență IAA recompensează în mod deosebit oamenii care, prin curajul și perseverență lor, mișcă lucruri în direcția potrivită și adaugă plus valoare întregii societăți prin activitatea lor zilnică. Premiul pentru Educație în Marcom a mers către Alexandru Negrea pentru cursurile și întâlnirile Social Smarts.

În general, festivalurile și galele aduc recunoașterea proiectelor, însă noi vrem să punctăm importanţa oamenilor din spatele oricărei mișcări, căci doar ei sunt forța motrice a schimbării și a evoluției. Așadar, ne dorim să arătăm publicului mai mult despre omul și profesionistul care a câștigat fiecare premiu și cum a ajuns el în rolul de influenţator al industriei.

Premiul pentru Educație în Marcom a revenit în acest an lui Alexandru Negrea pentru cursurile și întâlnirile Social Smarts – prin care transmite conținut profesionist și consistent tuturor tinerilor dornici de profesionalizare în social media.

Ne poți ajuta cu un scurt rezumat al carierei tale? Ne dorim să te prezentăm în 3 fraze care să spună totul despre cum ai intrat în industria comunicării și marketingului, de ce și care e drive-ul tău.

La 21 de ani am început să scriu pe un blog personal, fiind unul dintre primii bloggeri din România, iar doi ani mai târziu am fost parte din prima rețea de bloguri personale care a fost inclusă în planurile de media ale companiilor. Ulterior au apărut rețelele de socializare și mi s-a părut că Facebook are potențial pentru promovare, așa că m-am concentrat pe asta, iar apoi am început să rulez campanii și să public rezultatele. Încă de la început m-a motivat feedback-ul primit, așa că am continuat pe direcția asta și nu aș putea spune că s-a schimbat ceva între timp.

Povestește-ne, te rugăm, despre proiectul care ți-a adus premiul. Este cel mai drag, cel în care ai investit cel mai mult timp, efort, cele mai multe resurse? Cum l-ai început și ce planuri de viitor ai cu el? 

Social Media Essentials este primul curs intensiv de marketing și comunicare în social media din România. A început ca un seminar de patru ore, în 2011, când pe piață nu exista niciun astfel de proiect, iar ulterior s-a transformat într-un curs de trei zile, pe care l-am gândit și susținut împreună cu Andrei Roșca, căruia îi mulțumesc și aici pentru ajutor și suport. Pe parcurs ni s-a mai alăturat un trainer – Daniel Rotaru, Managing Director la agenția Spada. După ediția din februarie 2018 am trecut de pragul de 1000 de absolvenți ai acestui curs, care are o variantă publică și una in-house.

Cererea de astfel de cursuri este foarte mare, deci plănuiesc să dezvolt serviciile pe care le oferim în 2019. Urmează să anunț câteva proiecte, dar nu e încă momentul potrivit, nu am toate detaliile.

IAA te recunoaște ca role model, acesta a și fost unul dintre motivele pentru a-ți premia meritele. Ce le poți spune tinerilor la început de carieră într-o industrie creativă? Ce să facă, în ce direcție să își investească visele și cum să se mențină motivaţi?

Cred că cea mai importantă caracteristică a oamenilor de social media este disciplina, deci primul sfat pentru tinerii care aleg drumul ăsta e să nu se abată de la el. Rezultatele vin după câțiva ani de disciplină și muncă susținută, iar pe parcurs vei acumula în mod natural și celelalte abilități necesare (project management, content creation, gândire critică etc).

Motivația e un subiect greu, că nu ne motivează pe toți aceleași lucruri, dar cred că cel mai greu e să rămăi motivat când nu îți place ce faci. Altfel spus, al doilea sfat pentru tineri e să își aleagă activități care să le placă enorm și sa le forțeze limitele ca să nu se plictisească de ele pe parcurs. Și să aibă mereu ochii deschiși la ce se întâmplă în jurul lor, în societate, unde lucrurile se schimbă cu o viteză amețitoare. E foarte ușor să rămâi blocat în trecut dacă nu ești atent.

De ce este nevoie pentru ca România să devină Hub Global Creativ? E încurajator să vedem modele care demonstrează acest lucru (iar caştigătorii Premiilor de Excelenţă sunt astfel de modele), însă dincolo de modele, ce e necesar pentru a îndeplini acest lucuru?

Și aici reiau o parte din ce am spus la punctul 3 – disciplina muncii este importantă în atingerea acestui obiectiv. Plus specializarea – trecerea de la oameni care știu să facă de toate la echipe formate din specialiști care se completează. Și din ce văd în piață pare că suntem pe drumul cel bun, dar e încă devreme.

Sper doar să nu ne întoarcem în timp loviți de o criză financiară, așa cum se preconizează, pentru că asta ar afecta serios toată evoluția din ultimii ani.

Pentru a susţine viziunea de România = Hub Global Creativ, IAA se implică nu doar în educaţie şi reprezentare legislativă, ci şi în promovare. Aşa a luat naştere Conferinţa Globală IAA – Creativity4Better (aflată anul acesta la a 2a ediţie). În acest sens, al creativităţii care are ca scop şi obiectiv o lume mai bună, ne poţi da un exemplu de campanie (worldwide sau locală) care pune cel mai bine în valoare puterea creativităţii?

Prima campanie recentă care îmi vine în minte, în contextul creativității de nota 10, este cea gândită de Tide pentru Super Bowl – another #tidead. Momentul în care poți face un viral coerent, pentru un produs banal cum e detergentul, e unul care trebuie sărbătorit.