Mergi la conținutul principal

Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA) a dat publicității documentul „Media Auditing Guidelines” cu scopul de a oferi clienților și agențiilor de media o sumă de bune practici în managementul activităților de audit de media

Documentul a fost elaborat de grupul de lucru pe acest subiect al EACA, grup ce a fost condus de Nicolas Grand, SVP Transformation al Omnicom Media Group. Din grupul de lucru au mai făcut parte reprezentanți din toate grupurile de agenții de media.

 

Acest document de bune practici reprezintă o premieră pentru industrie și este rezultatul unor discuții extinse ce au implicat reprezentantii celor 6 rețele globale de comunicare: GroupM, Omnicom Media Group, PublicisGroupe, Mediabrands, Dentsusi Havas.

 

Nicolas Grand a declaratcă „EACA și agențiile membre recunosc faptul că procesul de audit de media realizat independent și evaluarea performanțelor agențiilor sunt, ambele, procese extrem de importante și de complexe și că pentru derularea acestor procese clienții noștri pot beneficia de expertiza unor terțe părti. În acest spirit am creat ghidul de bune practici.”

 

Documentul Media Auditing Guidelines acoperă următoarele subiecte:

 

  1. Capabilități consistente și evidențiate: Auditori de media, extindere geografică și expertiză demonstrată.
  2. Garantarea confidențialității: Contracte de confidențialitate (NDA), folosirea exclusivă a datelor în scopul unui proiect, protecția și integritatea datelor.
  3. Conflicte de interese: informările prealabile, izolarea relațiilor contractuale, modele de remunerare obiective.
  4. Respect pentru obligațiile cotractuale ale agențiilor cu furnizorii de media și de tehnologie.
  5. Agrearea prealabilă a calendarelor proiectelor și a sarcinilor agențiilor: discuții transparente cu privire la impactul cererilor auditorilor asupra resurselor agențiilor.
  6. Transparența în metodologia de calcula auditorilor și corectitudine în compararea seturilor de date.
  7. Transparența atât față de clienți cât și față de agenții asupra modului în care sunt constituite ‘pool-urile” moduri în care se pot asigura standarde adecvate pentru clienți
  8. Proces de pitch organizat corect, având agreate template-uri transparente de „pitch pricing”

 

Pentru mai multe detalii, puteți consulta întregul document aici:

 

https://eaca.eu/media-auditing-guidelines/

 

Despre Uniunea Agențiilor de Publicitate din Romania (UAPR)

UAPR este asociația profesională care reunește cele mai importante agenții de publicitate și media din industrie. Fondată în 2000, UAPR urmărește  de publicitate, dezvoltarea și profesionalizarea industriei și promovarea unor standarde profesionale de referința. UAPR reprezintă o sursa de educație pentru profesioniștii din industrie și urmarește promovarea unor standarde profesionale care să fie acceptate și asumate de cei 38 de membri ai săi, pentru a asigura astfel calitatea serviciilor oferite clienților. În acest sens, asociația susține adoptarea unor Ghiduri de Bune Practici în industrie. Obiectivul UAPR este acela de a crește transparența și standardele în comunicare, de a mări capacitatea de auto-reglementare a industriei și de a pune Romania pe harta internațională prin deschiderea către colaborări cu alte țări. UAPR este membră a Asociației Europene a Agențiilor de Comunicare (EACA).

  

Despre EACA

 

Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicații (EACA) reprezintă peste 2 500 de agenții de comunicare și asociații ale agenții de publicitate din aproape 30 de țări europene care angajează în mod direct peste 120 000 de persoane. Membrii EACA includ agenții de publicitate, mass-media, agenții digitale, agenții de branding și agenții de PR. EACA organizează Effie Awards Europe, caresunt primele premii paneuropene de comunicare de marketing care au fost judecate pe baza eficacității. EFFIE® și EFFIE EUROPE® sunt mărci comerciale înregistrate ale Effie Worldwide, Inc. și sunt sub licență EACA. www.eaca.eu

Newsletter