Mergi la conținutul principal

Bayer România susține proiectul BookTruck, ca parte a strategiei de Corporate Social Engagement

București, 12 August, 2021 – Bayer România s-a alăturat ca susținător al proiectului BookTruck – o bibliotecă mobilă care va împrumuta gratuit cărți în satele fără bibliotecă funcțională, pentru a promova lectura și stilul de viață de învățare continuă, accesul la informație și educație și depășirea analfabetismului funcțional.

BookTruck se adresează în primul rând copiilor și tinerilor, dar va avea cărți pentru toate categoriile de vârstă. În fiecare sat, duba transformată de Asociația Culturală „Cărțile pe față” în biblioteca mobilă va fi parcată într-un loc central și accesibil tuturor, de exemplu în curtea școlii, în fața magazinului satului sau lângă căminul cultural. Oamenii din comunitățile unde va ajunge BookTruck vor putea împrumuta câte 4 cărți pe lună și le vor putea returna oricând, într-o cutie special amplasată într-un loc public din sat. Campania începută în județul Cluj, va poposi câte o zi într-un sat și va împrumuta cărți pentru o lună, astfel încât până la finalul anului să se poată atinge obiectivul proiectului de a vizita 20 sate/lună.

„Cărțile sunt și hrană și medicament, iar prin acest proiect și prin această colaborare mai facem un mic pas spre scopul asociației noastre, acela ca măcar jumătate dintre români să citească câte două cărți pe lună.”, a afirmat Victor Miron, președintele Asociației Culturale „Cărțile pe față” și inițiatorul proiectului BookTruck.

Contribuția Bayer, dincolo de susținere financiară, parte a strategiei de Corporate Social Engagement

Proiectul BookTruck a primit susținere financiară în valoare de 24650 Lei din partea companiei, împreună cu peste 150 cărți și sute de carnete și agende ca suport de scris, donate de către angajații companiei prin intermediul comunității de voluntari Bayer PROSI.

Suntem mândri să ne alăturăm acestui proiect, confirmând astfel angajamentul Bayer de a oferi o viaţă mai bună comunităților unde este prezent. Încă din anul 2014 strategia noastră de implicare socială a avut ca prioritate depășirea analfabetismului funcțional prin creșterea interesului copiilor față de școală. Anul 2020 a adus și mai multe provocări în educație, mai ales în mediul rural, iar asta ne-a determinat să ne dorim să facem mai mult. Acest parteneriat este dincolo de un acord corporativ, un parteneriat între oameni și suntem mândri de implicarea colegilor noștri prin intermediul comunității de voluntari Bayer PROSI, care au răspuns prompt nevoii de donații pentru BookTruck”, a afirmat Ana Gheorghiu, Public Affairs, Science and Sustainability Lead, la încheierea parteneriatului între Asociația „Cărțile pe Față” și Bayer.

În același timp, Bayer a facilitat dialogul între „Cărțile pe Față” și „Caravana cu medici”, partener de încredere încă din 2016, pentru o potențială colaborare, având în vedere că ambele proiecte se adresează populației din zone rurale, defavorizate. BookTruck s-a alăturat deja Caravanelor din județul Cluj, într-un efort comun de a promova sănătatea și educația în rândul copiiilor și adulților din comunitățile respective.

„Împreună cu noii prieteni de la Cărțile pe Față, Caravana cu Medici filiala Cluj a vizitat în ultimă perioadă mai multe comunități din mediul rural. Pe lângă consulturile medicale cu care am fost obișnuiți, copiii au avut ocazia de a citi într-un spațiu special amenajat, confortabil și colorat, alăturat Book Truck-ului  colegilor noștri. Copiii au fost încurajați să citească în moduri inventive, unii au citit și pentru alți copii, iar alții au folosit megafonul. Îmbinarea dintre un consult medical, care poate fi un factor de agitație pentru copii și atmosfera prietenoasă și creativă oferită de colțul de lectură a fost benefică și a adus un zâmbet în plus copiilor! Ne dorim să continuăm colaborarea cu Cărțile pe Față pentru a putea clădi ceva în plus în educația copiilor din mediul rural și ne bucurăm să îi avem alături de noi!”, a spus Ştefana Tirpe, coordonator al departamentului de Educaţie şi Formare, Asociației Caravana cu Medici – filiala Cluj.

Detalii suplimentare despre activitatea desfăşurată de Bayer România ca parte a strategiei de Corporate Social Engagement găsiți aici:  Bayer România: Implicare şi sustenabilitate și aici: Știința de Acasă (bayer.com)

Detalii suplimentare despre activitatea desfăşurată de Asociaţia Caravana cu Medici sunt disponibile la adresa: Acasa (caravanacumedici.ro)

Detalii suplimentare despre activitatea desfăşurată de Asociaţia Cărțile pe Față sunt disponibile la adresa: BookTruck – BookTruck (cartilepefata.ro)

Despre Bayer

Bayer este o companie globală cu competenţe cheie în domeniul Ştiinţelor Vieţii, respectiv sănătate şi agricultură. Produsele şi serviciile oferite sunt special concepute pentru a fi în beneficiul oamenilor, contribuind la depăşirea provocărilor uriaşe pe care le presupune o populaţie globală în creştere şi îmbătrânită. Bayer se angajează să stimuleze dezvoltarea durabilă și să genereze un impact pozitiv în domeniile în care activează. Totodată, Grupul îşi propune să îşi îmbunătăţească profitabilitatea şi să creeze valoare prin inovaţie şi dezvoltare. Brand-ul Bayer este un etalon de încredere, autenticitate şi calitate, în întreaga lume. În anul fiscal 2020, Grupul avea aproximativ 100,000 de angajaţi şi a înregistrat vânzări de 41,4 de miliarde Euro. Cheltuielile cu Cercetarea şi Dezvoltarea au ajuns până la la 4,9 miliarde de Euro. Pentru informaţii suplimentare vă invităm să accesaţi www.bayer.ro

 

Contact:

Ruxandra Pirojoc

Email: ruxandra.pirojoc@bayer.com

 

Declaraţii anticipative

Acest document poate include declaraţii anticipative în baza presupunerilor şi estimărilor actuale realizate de echipa de management a Bayer. Diferite riscuri cunoscute şi necunoscute, incertitudini şi alţi factori pot conduce la diferenţe semnificative între rezultatele viitoare efective, situaţia financiară, dezvoltarea sau performanţele companiei şi estimările indicate în prezentul document. Printre aceşti factori se numără factorii prezentaţi în rapoartele publice ale Bayer care sunt disponibile pe website-ul Bayer la www.bayer.com. Compania nu-şi asumă nicio răspundere pentru a actualiza aceste declaraţii anticipative sau pentru a le adapta la evenimentele sau evoluţiile viitoare.

·      Comunitatea PROSI de voluntari ai companiei Bayer a donat peste 150 de cărți și sute de carnete si agende, care le vor servi drept suport de scris copiilor din satele vizitate de BookTruck

·      Proiectul va promova lunar, în câte 20 sate, lectura și stilul de viață de învățare continua, accesul la informație și educație si depasirea analfabetismului functional

Newsletter