De vorbă cu Alexandra Pascu – Beko and Grundig Brand Manager, Arctic S.A.

Ce te-a motivat să te înscrii în cadrul acestui proiect?

Mi-aș fi dorit să fii existat genul acesta de program de mentorat și în vremea studenției mele. Cu siguranță, ar fi fost incredibil de util să fii avut atunci acces la discuții “unul-la-unul” cu persoane ancorate în industriile de interes pentru mine. Aș fi putut dezbate varii subiecte de interes care să mă ajute să devin mai rapid un profesionist bun. Aș fi putut învăța în avans lucruri aplicate pentru industrie, care să îmi folosească cu adevărat și să completeze noțiunile care populează cărțile de specialitate. Așadar, ca membru al comunității MentorIAA,  pot avea un impact pozitiv în pregătirea tinerelor talente.

În egală măsură, cred că noi – mentorii – avem extrem de multe de învățat de la tinerele generații, încă studenți sau proaspeți absolvenți. Pentru că ele vin cu idei noi și abordări fresh, pe care abia aștept să le aud și să le experimentez. Sper ca aceste discuții să mă pună pe gânduri și să îmi dea „teme” pentru acasă.

 Ce părere ai despre această inițiativă a IAA România?

Pentru viitorii profesioniști din industria marcom, văd acest program ca pe o modalitate extraordinară prin care pot acumula în avans cunoștințe care să îi pregătească pentru activitățile de zi cu zi la locul de muncă, chiar înainte de a fi intrat în câmpul muncii. O văd, așadar, ca o experiență accelerată de învățare.

Sunt încrezătoare că, în egală măsură, și mentorii vor resimți plăcut aceeași experiență accelerată de învățare. Mă aștept că interacțiunile “unul-la-unul” să ne amintească de faptul că, în industria marcom – și nu numai – nu ne prea lovim de „alb” și „negru”; de cele mai multe ori discutăm de nuanțe de gri.

Iar la nivel macro, văd acest program ca unul incredibil de valoros pentru toate companiile ce activează pe piața domestică. Punând față în față, la o masă, profesioniști din industrie și studenți talentați – viitori profesioniști, am încredere că vom diminua prăpăstiile dintre generații. Pe termen lung, astfel de inițiative vor înlesni comunicarea și vor întări relațiile din mediul business.

Care sunt informațiile pe care ai vrea să le împărtășești în timpul acestor întâlniri?

Am în plan să ating subiecte marketing-related, trenduri de piață, managementul proiectelor și managementul timpului.

 Ce așteptări ai de la studenții care îți vor fi repartizați? Crezi că sunt pregătiți pentru piața muncii?

Îmi doresc să fie curioși. Cred că asta e cel mai important. Să pună întrebări, să ne challenge-uiască, să învățăm împreună…

Faptul că fac parte din acest program confirmă potențialul lor extraordinar. Cu un bun fundament și o minte agilă, este nevoie doar de puțină îndrumare ca să fii pregătit pentru piața muncii.

 Care sunt obiectivele pe care le-ai stabilit pentru acest proiect?

Am două obiective majore. Primul ar fi să nu uit că și eu am la fel de multe de învățat de la mentees, cât au și ei de la mine. Și ultimul, dar nu cel din urmă, să mă bucur de fiecare moment.

Pentru studenții pe care îi voi mentora, îmi doresc ca la sfârșitul celor 3 luni de program, să se simtă mai siguri pe ei, mai pregătiți pentru un viitor job în lumea marcom, datorită abilităților și cunoștințelor pe care și le-au însușit în cadrul acestui program.