Mergi la conținutul principal

De vorbă cu Andreea Pistrițu – Sales Director, ARBOmedia SRL

Ce te-a motivat să te înscrii în cadrul acestui proiect?

Nelson Mandela spunea că „Educația este cea mai puternică armă pe care o poți folosi ca să schimbi lumea.” De ani de zile, în „bula” noastră se vorbește de la schimbare, idealuri, adaptare la un nou stil de viață, într-o societate în care timpul are deja alt etalon de măsură, iar rezultatele trebuie să apară ieri.

Personal, cred că schimbarea trebuie să vină cu fiecare dintre noi, cu eforturi individuale, concentrate într-o direcție unitară, alături de alți oameni care rezonează la aceeași cauză și care nu depun armele în fața unui sistem arhaic și a unui mecanism învechit, așa cum este considerat învățământul românesc, pe toate palierele lui.

Cheia transformării societății stă în educație, în cultură și implicare civică. O societate în care educația trece pe planul doi, este o societate vulnerabilă, lipsită de valori reale și părăsită de elite, care nu se vor mai regăsi în gri-ul cotidian.

Este cumva obligația noastră morală, a celor care deja am trecut prin viață și ne-am lovit de obstacole, să avem grijă de tinerii pe care, într-un viitor apropiat, îi vom avea colegi la locul de muncă sau alături de care vom dezvolta proiecte.

Ce părere ai despre această inițiativă a IAA România?

Primul lucru pe care îl putem face este de a le împărtăși cel mai important „asset” pe care îl avem la dispoziție: experiența noastră, în diverse zone de activitate, dar concentrate în jurul domeniului lor de interes: media și comunicare. De aceea IAA, ca întotdeauna, este acel liant care reușește mereu să adune energii, să unească la nivel uman și să dezvolte idei și sinergii. Lipsa de timp este un element constant în viața marketerilor, dar prin înscrierea în acest proiect, crește gradul de responsabilizare, de conștientizare a importanței rolului individual, de implicare activă, pozitivă și empatică.

Ce impact crezi că va avea acest proiect asupra tinerilor?

Ca noi toți, la rândul lor, tinerii sunt la vârsta emoțiilor constructive, a elanurilor și aspirațiilor, a ideilor imposibile care trebuie să devină realitate.

Ca și mentori, ar trebui să le înțelegem viziunea, așteptările și planurile pe termen lung. Primul lucru pe care trebuie să îl facem este să îi ascultăm; ei sunt cei care trebuie să ne vorbească, să ne “pitchuiască” ideile, convingerile și principiile pe care vor să își clădească cariera în domeniul pe care și l-au ales.

Rolul nostru este să îi susținem, să le dăm încredere în forțele proprii, dar să le arătăm în mod aplicat și constructiv mai multe fațete ale realității, de care noi ne-am lovit de-a lungul anilor.

La finalul acestui mentorat, îmi doresc și sper că voi reuși să le răspund la cât mai multe dintre întrebările pe care ei le consideră relevante, să le lămuresc aspecte practice pe care nu le regăsești în curricula școlară, să îi ajut să își dea seama dacă au ales domeniul corect, dacă au abilitățile necesare și ce ar trebui să dezvolte mai mult pe parcurs.

Care sunt informațiile pe care ai vrea să le împărtășești în timpul acestor întâlniri?

Evident că mereu vor fi 2 tipuri de informații: „tehnice” – să le spunem, aplicate concret pe procedee și fluxuri specifice domeniului; calitative – axate mai mult pe o analiză de ansamblu a industriei, a personalității lor, astfel încât, să înțeleagă mai bine mecanismele complexe și interacțiunile interumane.

Funcționăm într-o industrie bazată eminamente pe oameni, emoții și sentimente și felul în care vor gestiona acest bulgăre de percepții și sensibilități, le va determina parcursul în anii ce vor urma.

Ce așteptări ai de la studenții care îți vor fi repartizați? Crezi că sunt pregătiți pentru piața muncii?

Nu am mai avut demult contact cu zona academică, așa că nu pot emite o părere avizată despre cât de aplicate sau aplicabile sunt materiile pe care le studiază.

Eu am foarte mare încredere în tânăra generație, în entuziasmul lor, în creativitatea și în dorința lor de a se implica în proiecte de voluntariat. Dar toate aceste elemente pozitive trebuie să fie canalizate într-o direcție bine conturată, cu un scop precis, pe care școala nu știu dacă are capacitatea să o structureze pentru ei.

Piața media este dinamică, cu multe elemente care se schimbă de la o zi la alta, cu un bagaj imens de informații pe care noi toți trebuie să le asimilăm constant. Este vorba de un proces de adaptare continuă, impus de procesele tehnologice care ne modelează viața în timp real.

Cred că ne putem pregăti împreună pentru viitor: noi, adulții, învățând de la tineri trăsături de adaptabilitate și empatie, iar ei preluând de la noi informațiile și capacitatea de analiză care vine o dată cu experiența.

Care sunt obiectivele pe care le-ai stabilit pentru acest proiect?

Deși, mereu lucrăm cu „livrabile, KPI’s și elemente cantitative concrete”, de data aceasta cred că sunt indicatori superflui. Atât timp cât voi reuși să aduc un impact pozitiv în vizunea pe termen scurt și mediu a unui tânăr si voi fi reușit să îl ajut în alegerile pe care le are de făcut, voi considera că acest program a fost unul de succes.

Newsletter