Mergi la conținutul principal

De vorbă cu Cristian Haldan – International Brand Manager, Valvis Holding

Ce te-a motivat să te înscrii în cadrul acestui proiect?

Aleg proiectele în care mă implic voluntar în funcție de impactul pozitiv pe care cred ca îl pot avea în viața oamenilor. Fiind vorba de tineri aflați la început de drum profesional este foarte important ca aceștia să înțeleagă cât mai bine ce presupune un anumit job pentru ca în final să-și calibreze corect așteptările și să decidă în cunoștință de cauză ce e potrivit pentru ei. În același timp văd acest proiect ca pe un exercițiu foarte bun pentru orice manager ce dorește să-și dezvolte abilitățile de ascultare activă și a crea un context de încredere și siguranță.

Ce părere ai despre această inițiativă a IAA România?

În sens metaforic, văd această inițiativă ca pe un colac de salvare întins tinerelor speranțe care învață acum să înoate într-o mare foarte agitată. Fiind abia la a 2-a ediție este prematur să evaluez impactul însă nu pot să nu remarc deja o creștere considerabilă a numărului de susținători. Suntem aproximativ 150 de mentori (față de 40 anul trecut) ceea ce înseamnă că cel puțin 150 de studenți vor beneficia de mentorat. Dacă vom continua să investim timp și energie cu aceeași pasiune și pe viitor, în câțiva ani vom începe să culegem și roadele.

Ce impact crezi că va avea acest proiect asupra tinerilor?

Tinerii au uneori o viziune distorsionată asupra profesiilor din marcom deoarece în piață se vede rezultatul muncii specialiștilor și nu întregul proces ce a stat la baza obținerii lui. De data aceasta, cu ajutorul mentorilor, studenții vor lua contact cu provocările zilnice ale profesiei, iar rolul de consumator/utilizator va fi dublat de rolul de creator sau manager. Având imaginea de ansamblu, fișa postului va fi mai bine înțeleasă și riscul de a fi dezamăgit sau de a alege o carieră nepotrivită se diminuează considerabil.

Care sunt informațiile pe care ai vrea să le împărtășești în timpul acestor întâlniri?

Voi încerca să acopăr o paletă cât mai largă de informații practice. Aș prefera să pornesc de la interesele studenților pe baza cărora să presar elemente din experiența mea acumulată în ultimii 10 ani.

Ce asteptări ai de la studenții care îți vor fi repartizați? Crezi ca sunt pregătiți pentru piața muncii?

Îmi plac persoanele curajoase, conștiincioase, creative și foarte curioase. Sunt trăsături de caracter esențiale pe care le observ deseori la colegii de breaslă.

Piața muncii e foarte competitivă. Pentru un proaspăt absolvent foarte valoroase sunt activitățile desfășurate în paralel pe parcursul anilor de facultate (voluntariat într-un ONG, coordonarea unui proiect, programele de work&travel sau internship-uri în vacanțele de vară).

Care sunt obiectivele pe care le-ai stabilit pentru acest proiect?

Pentru a fi asumate și a crește șansele de îndeplinire, obiectivele vor fi stabilite împreună cu studenții. În ceea ce mă privește, mi-am propus să fiu 100% prezent și să îi provoc să iasă din zona de confort.

Newsletter