Mergi la conținutul principal

Effie Awards

  • date icon eveniment trecut
  • 26 11.2020

Despre Effie Awards

Premiile Effie reprezintă singura competiție care premiază eficiența în comunicare și de aceea e cea mai relevantă competiție a industriei: onorează singurul lucru care contează, și anume REZULTATELE.

Filozofia Effie

Obiectivul publicității și altor comunicări de marketing este să susțină atingerea obiectivelor de marketing. Astfel, advertisingul trebuie recunoscut pentru capacitatea sa de a ajuta la atingerea acestor obiective și a rolului său important în marketing.

Effie susține și promovează rolul publicității care pune la lucru în mod eficient resurse de marketing.

Organizatori

Premiile Effie reprezintă un proiect al IAA România alături de UAPR (Uniunea Agențiilor de Publicitate din România).

Competiția Effie se organizează pe plan internațional din 1968 – citește aici mai multe. 

Ediția XVIII a Romanian Effie Awards

Comitetul de Organizare Effie 2021 este format din 13 reprezentanţi ai industriei de marketing şi publicitate: Adrian Țuluca – Managing Director Propaganda, Bogdan Niţu – General Manager & Partner GMP+WEBSTYLER, Corina Bratu – Senior Strategic Planner Leo Burnett România, Cristina Moşteanu – General Manager Cohn&Jansen Creative Agency, Iuliana Nedelcu – Marketing Manager Coca-Cola România, Irina Pencea – Managing Partner & Co-Founder Jazz,  Mihai Trandafir – Managing Director UM România, Raluca Kovacs – Chief Strategy Officer Publicis România, Roxana Mătăşel – Marketing Director KFC, Pizza Hut, Taco Bell, Ruxandra Rău – Director Brand & Communication Strategy Telekom România, Silvia Mihăilescu – Director Marketing, Comunicare şi CSR, ING Bank România, Simona Panait – Marketing & Online Director Samsung Electronics România and Bulgaria şi Şerban Alexandrescu – Asociat & Executive Creative Director Headvertising. Irina Pencea, Managing Partner & Co-Founder Jazz, a fost aleasă Preşedintele Comitetului în acest an. 

Ediția XVII a Romanian Effie Awards

Pentru prima oară lucrările s-au înscris în platforma internaţională Effie Worldwide. Astfel, competiţia Romanian Effie Awards 2020 a fost structurată în 17 categorii de bazǎ, reprezentând diferite zone de piaţǎ şi 16 categorii speciale. Ȋn partea de industry categories au fost unite cele două categorii de „Alcoholic Beverages” sub una singură – „Beverages – Alcohol”, iar în grupa de categorii speciale au intrat categoriile „Carpe Diem” şi „Marketing Innovation”, preluate din structura internaţională Effie Worldwide şi a fost scoasă categoria „Use of Influencers” – tipurile de proiecte care intrau aici și-au regăsit locul în alte categorii din concurs. „Marketing Innovation”, dedicată ideilor de business care au avut un impact puternic în poziţia de piaţă a unui brand, produs sau serviciu. O altă noutate: participanţii au putut înscrie acelaşi proiect sau părţi ale aceluiaşi proiect în maxim 4 categorii de concurs.

Comitetul de Organizare Effie 2020 este format din: Mihai Bârsan – President Romanian Effie Awards Committee 2020 & Co-Founder Epic Visits, Alexandra Dimitriu – Chief Media Officer, Publicis Groupe România, Bogdan Țurcanu – Commercial Manager, Ursus Breweries, Costin Radu – Independent Strategy Consultant, Dan Petre – Business Developer, D&D Research, Mihai Trandafir – Managing Director, UM România, Răzvan Mircea – Marketing Director, Strauss Balkans, Ruxandra Rău – Director Brand & Communication Strategy, Telekom România, Silvia Mihăilescu – Director of Brand, Marketing & Communications, ING România şi Victor Stroe – Head of Strategy & Associate Director, Leo Burnett.

22 de agenții și companii au obținut nominalizări în 27 de categorii de concurs: Cohn & JansenWTFriends\TBWA GMP+WEBSTYLER Graffiti PR | HEADVERTISING | Jazz Communication | Kaufland România | Kubis Interactive | Leo Burnett România | Mainstage The Agency | Mercury360 | Minio StudioMost Wanted Ideas | MRM // McCann România | Propaganda | Publicis România | Saatchi & Saatchi + The Geeks | THE CIRCUS | The Onion Media | Tribal Worldwide | VODAFONE ROMÂNIA | Zenith.

Cele 37 de branduri finaliste sunt: 5 to go | Animaterra 2 | Aqua Carpatica | Ariel | Autovit.ro | BCR | Burger King | Carrefour | Coca-Cola | Curtea Veche Publishing | Durex | Edenia Foods | Funky Citizens |George | Gillette | ING Bank | KFC |Kinder | Lay’s | Magnevie Stress Resist | Mountain Dew | Napolact | Netflix | OLX Jobs | ORANGE | Pampers | Plant Line | ROMANIAN POLICE | Rompetrol Go | SAMSUNG | STAR KRAX| Telekom | Timișoreana | TUC | Unisol | URSUS |Vodafone.

Leo Burnett Bucharest a fost desemnată agenția anului pentru al treilea an consecutiv la Effie Awards România 2020, desfășurată online în 26 noiembrie. La gala premiilor, Leo Burnett Bucharest a obținut și premiul Grand Effie, patru premii Gold, cinci Silver și cinci Bronze sau 14 din cele 18 nominalizări pentru un total de 8 campanii

Ediția XVI a Romanian Effie Awards

Viziunea Effie din 2019 a avut două priorităţi: adaptarea festivalului la realităţile comunicării şi  promovarea #EffieThinking. Astfel, competiţia Romanian Effie Awards 2019 a fost structurată în 16 categorii de bază, reprezentând diferite zone de piață şi 17 categorii speciale. Ȋn partea de industry categories intră „Energy”, dedicată furnizorilor de energie electrică, gaz şi combustibil, iar grupa de categorii speciale se completează cu „Use of Influencers”. Înscrierile în competiția Effie 2019 s-au putut realiza cu trei deadline-uri diferite: early bird deadline, on time deadline şi last chance deadline.

Joi, 28 februarie, de la ora 10:00, a avut loc şi seminarul de introducere în noua ediţie: Welcome to #EffieThinking”. 

Comitetul de Organizare Effie 2019 este format din: Victor Stroe – President Romanian Effie Awards Committee 2019 & Head of Strategy and Associate Director, Leo Burnett, Alina Golopenţa – Marketing Director, Kaufland România, Eleodor Ghenoiu – Head of Advertising and Brand Activation Enel, Hortensia Năstase – Vice President, Mullen Lowe România, Irina Pencea – Managing Partner, Jazz Communications, Laura Barbu – Director Brand and Marketing Communication, Vodafone, Mihai Trandafir – Managing Director Universal McCann, Nicoleta Mihăilescu – Marketing Category Manager – Baby Care South East Europe, Procter & Gamble, Raluca Kovacs – Head of Strategic Planning, Publicis România, Raluca Mihalcea – Senior Brand Manager, Rompetrol și Răzvan Mircea – Marketing Director, Strauss Balkans.

12 agenții și companii au fost premiate la ediția a XVI-a a Galei Effie, care s-a desfășurat la Ateneul Român și a fost prezentată de Andi Moisescu. În total, au fost acordate 9 Gold Effie, 6 Silver Effie şi 16 Bronze Effie.

Agențiile și companiile câștigătoare din 2019 au fost: Cohn & Jansen JWT, GMP+Webstyler, Headvertising, Jazz Communication, Leo Burnett România, McCann Worldgroup România, Mercury360 Communications, Ogilvy Group Romania, Propaganda, Publicis România, Sector 7 și Ursus Breweries.

Top 3 agenții care au obținut punctajul cel mai mare din competiție au fost Leo Burnett România, McCann Worldgroup România și Media Investment.

McCann Worldgroup România a obținut 8 premii – 1 Gold, 2 Silver și 5 Bronze. Leo Burnett România a fost, pentru a doua oară consecutiv, Agenția Anului la Premiile Effie România 219, obținând, la Gala de Premiere ce a avut la Ateneul Român, un număr de 9 premii – 4 Gold, 1 Silver și 4 Bronze.

Alte 2 premii importante – Clientul Anului și Brandul Anului – au fost câștigate, tot pentru al doilea an consecutiv, de către unul dintre clienții strategici ai agenției, Telekom România.

Cu 2 premii Gold Effie și un Bronze Effie, campania #TrăiascăCapraVecinului creată de  GMP+WEBSTYLER pentru PressOne a devenit cea mai premiată campanie din cadrul Effie 2019, fiind, de asemenea, campania cu cel mai mare punctaj din cadrul festivalului.

Cei mai eficienţi clienţi ai ediției din 2019 au fost: Telekom România cu 8 trofee (4 Gold, 1 Silver și 3 Bronze Effie), US Food Network, care a obținut 4 trofee (1 Gold, 1 Silver și 2 Bronze Effie) și PressOne cu 3 trofee (2 Gold și 1 Bronze Effie). Și în ceea ce privește brandurile, topul arată similar: Telekom pe primul loc, KFC pe locul doi și PressOne pe locul trei.

Brandurile care au avut campanii câștigătoare la ediția 2019 a Romanian Effie Awards sunt: Asociația Inima Copiilor, catmobile, Coca-Cola, Coca-Cola Zero Sugar, Dăruiește Viață, George, ING Bank, Kaufland, KFC, Neumarkt, Orange, PressOne, Pufina, Rexona, Telekom, Ursus Retro și Vodafone.

Ediția XV a Romanian Effie Awards

Pentru a celebra eforturile de comunicare și rezultatele excepționale obținute indiferent de media folosite, Comitetul de Organizare a inclus noi categorii în competiție și a redefinit o parte din categoriile deja existente. Astfel, competiţia Romanian Effie Awards 2018 a fost structurată în 15 categorii de bazǎ reprezentând diferite zone de piaţǎ şi 16 categorii speciale.

Categoriile nou introduse au fost din secţiunea categoriilor speciale şi au încurajat conţinutul original creat de branduri, dar şi folosirea tehnologiei în dezvoltarea campaniilor de comunicare: Branded Content, Branded Utility, Data-Driven/Programmatic, Media Idea care a preluat locul categoriei de anul trecut de Media Innovation oferind o definiţie mai amplǎ şi Business to Business, care se reîntoarce în festival.

Comitetul de Organizare Effie 2018 a fost format din: Bogdan Nițu – Managing Director, Webstyler, Dana Nae Popa –  Managing Director, pastel, Irina Pencea – Managing Partner, Jazz Communications, Laura Barbu – Director Brand and Marketing Communication, Vodafone, Oana Petroff – CEO Mediacom, Raluca Mihalcea – Senior Brand Manager, Rompetrol, Roxana Baias – Marketing Director – Residential Segment, Telekom România, Ștefan Chirițescu – Head of Strategy, Kubis Interactive, Ștefan Teodorescu – Head of Strategy and Innovation, Ursus Breweries şi Victor Stroe – Head of Strategy and Associate Director, Leo Burnett România. Iar Nicoleta Eftimiu, Franchise Country Manager Coca-Cola România, a fost președintele juriului pentru ediția 2018 a competiției Effie Awards.

Dan Petre, Business Developer D&D Research, Adina Vlad, Managing Partner Unlock Market Research, Dan Zloteanu, Business Consultant & Marketing Researcher MRI/The Network, Adina Nica, Research & Marketing Consultant Open-I Research, şi Diana Flutur, Executive Coach și Directorul Conferinței Globale IAA “Creativity4Better”, au avut rolul de a iniţia şi de a conduce discuţiile dintre cei peste 100 de juraţi ai ediției Effie de anul acesta, reprezentanţi ai industriei MarCom din România.

În cadrul Galei dedicate din 7 iunie 2018, 18 agenții și companii au obținut nominalizări ȋn 26 de categorii de concurs: Cohn & Jansen JWT, Fabryo Corporation, GMP Advertising, Graffiti BBDO, Graffiti PR, Grey România, Headvertising, Jazz Communication, Kubis Interactive, Leo Burnett Group/Publicis One România, McCann Worldgroup România, Mullen Lowe Profero România, Mullen Lowe România, Nurun/Publicis One România, Publicis România/Publicis One România, Three, United Media Services, WEBSTYLER.

Brandurile finaliste au fost: Aptamil, Aqua Carpatica, Ariel, Auchan, Avon, Banca Transilvania, Cris-Tim, Coca-Cola, Corso, Digenzym, Enel, Grolsch, ING Bank, Kaufland, KFC, Lenor, Lidl, MagicHome, Mirinda, National Football Team, Noroc, Orange, Pampers, Patria Bank, Provident, Rompetrol, Savana, Sprite, Storia.ro, Taco Bell, Tazovsky, Telekom, Timișoreana, Unicredit Bank, Unisol, Visa, Zizin.

Juriul din prima rundă de evaluare a fost format din 60 de specialiști ȋn marketing, comunicare sau research. Ȋn runda a doua de jurizare, alți 60 de seniori ai industriei au analizat lucrările finaliste și vor desemna câștigătorii Effie Awards 2018.

Cu 13 nominalizări, Leo Burnett a obținut un total de 8 premii – 3 Gold, 2 Silver și 3 Bronze în cele mai importante categorii ale competiției, și a fost desemnată Agenția Anului.

Câteva momente de la Effie Awards 2017:

Intră pe site și descoperă categoriile competiției