Mergi la conținutul principal

Effie Talk: Despre metricele care contează în lumea smartphone

De-a lungul timpului, în ceea ce privește publicitatea, datorită evoluției canalelor media, metricele au evoluat constant.

Dacă acum câteva zeci de ani eram interesați de câte persoane au abonament la ziar, câți ascultători radio există, câte GRP-uri există, odată cu apariția internetului și a platformelor de promovare, metricele au început să fie din ce în ce mai orientate către rezultat, trecând de la CTR, CPM, CPC la ROI, Sales și Brand Lift.

Totodată, un punct important în ceea ce privește măsurarea de media l-a avut apariția telefoanelor, care, în mai puțin de 10 ani, au reușit să ajungă la aproximativ 2 miliarde de utilizatori la nivel mondial.

Astfel, comportamentul cumpărătorilor s-a schimbat, iar asta pentru că fiecare individ petrece, în medie, peste 3 ore pe mobil, iar la nivel mondial, există peste 7,9 miliarde de dispozitive mobile și conexiuni.

Ținând cont de contextul în care ne aflăm și de faptul că publicitatea începe, de câțiva ani, să se redefinească în jurul dispozitivelor mobile, Effie România a deschis colaborarea cu Facebook, prin organizarea unui seminar special dedicat măsurării rezultatelor într-o lume a dispozitivelor mobile

Colaborarea dintre Effie România și Facebook a debutat astăzi, în cadrul celui de-al doilea seminar Effie Talk, care a avut-o ca invitat special pe Roxana Cerchez, Agency Solution Manager, CEE | Facebook, eveniment la care au participat specialiști în marketing, creativi și strategic & media planneri.

Printre subiectele atinse de Roxana Cherchez s-au numărat evoluția metricelor în mediul digital, traseul complex pe care îl parcurge astăzi un utilizator, cât și cum poate fi implementat un studiu, cu ajutorul Facebook, pentru ca advertiserii să înțeleagă cât de bine rezonează campaniile lor cu audiența, cât și cum ad-urile conduc spre vânzări sau conversii incrementale.

Astfel, potrivit Roxanei Chercez, metricele care contează astăzi sunt mai puțin despre cookies, click-uri sau vizibilitate, cât mult mai mult despre oameni, poziționarea pe verticală a brandului și adevăratele ROI și ROAS.

În condițiile în care 74% dintre oameni au un cookie instalat, iar 15% peste 10 cookie-uri, se ridică problema dacă acestea furnizează cu acuratețe date despre comportamentul cumpărătorului, în condițiile în care statisticile relevă faptul că 91% dintre persoanele care cumpără produsul unui brand, nu au dat click pe reclama acestuia.

Astfel, reprezentantul Facebook, a vorbit despre faptul că o măsurare greșită va duce automat la costuri mai mari pentru advertiser, deschizând astfel discuția despre studiul Lift care poate fi implementat cu ajutorul Facebook și care poate aduce date valoroase despre ad recall, brand awareness sau purchase consideration.

Newsletter