Mergi la conținutul principal

Experții GroupM România: Bugetele media au crescut cu 17% în 2021, față de 2020

București, 21decembrie 2021

 

Raportul This Year, Next Year 2021, oferit de GroupM, anunță creșteri record pentru piața media globală. 2021 a marcat o creștere de 21%, impulsionată, în primul rând, de creșterea publicității online – peste 29%.

Cifrele sunt neobișnuit de mari, iar datele arată că mediul economic actual este mai favorabil decât oricând în ultimii 20 de ani industriei media. Creșterea pieței globale va continua și în 2022, dar la un nivel mai redus, de circa 10%.

2021 a fost cel mai bun an din istorie și pentru piața media din România, bugetele însumate depășind pentru prima dată nivelul de 600 de milioane Euro, după o creștere de 17% față de anul anterior. Cu o valoare totală a pieței de 629 de milioane Euro în 2021, am depășit nivelul de 600 de milioane Euro atins în 2008.

O evoluție macro economică pozitivă în 2022, susținută de creșterea consumului populației, va face ca piața media să crească și anul viitor, cu un nivel estimat de noi la 12% față de 2021”, a declarat Mihai Vișan, Head of Trading GroupM

 

Iată ce spun cele mai importante date pentru media globală, extrase din raportul This Year, Next Year2021:

  • Digitalul a beneficiat anul acesta de o creștere remarcabilă, de peste 29%, și va continua să se dezvolte și în 2022, când se estimează o creștere de 14,3%.

 

  • În 2020, televiziunea a scăzut cu 10,3%, dar pentru finalul lui 2021 e așteptată o creștere de 7,6%. E interesant de observat că, în următorii 5 ani, creșterea în piața TV va fi susținută aproape exclusiv de Connected TV, deocamdată slab dezvoltat în România, care își va dubla valoarea la nivel global înperioada 2021-2026.

 

  • După declinul din 2020, creșterile estimate pentru Audio și Outdoor sunt de 14% respectiv 16%, în 2021. Pentru 2022, sunt prevăzute creșteri de 7,2% pentru Audio și 15,3% pentru Outdoor. Streamingul digital și podcasturile sunt din ce în ce mai importante și rămân esențiale în menținerea industriei audio pe linia de plutire.

 

  • Ziarele au recuperatdoar 2%, după căderea de 28,2% de anul trecut. Previziunile pentru 2022 nu sunt prea optimiste pentru acest domeniu – se așteaptă o nouă scădere, de 4,7%. Revistele sunt încontinuare pe un trend descendent, după scăderea majoră de anul trecut. Anul acesta au coborât cu încă 5,8% și așteptările sunt ca în 2022 să mai piardă 7,3%.

În România, în ciuda scăderii audiențelor, televiziunea a atras în continuare majoritatea bugetelor din publicitate, având o cotă de piață de 57% și o creștere de 14% față de anul anterior.

Mediul online a crescut cel mai mult, cu 28% față de 2020, atingând în acest an 33% cotă de piață, încă mult sub media globală de 64%.

RaportulThis Year, Next Yearpentru 2021 poate fi citit integral aici.

 

—–

GroupM este lider-ul global de management al investițiilor în media, care gestionează peste 60 miliarde USD în investiții anuale de media, prin intermediul agențiilor Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX și Xaxis. Portofoliul GroupM include Data&Technology, Investiții și Servicii, toate unite sub umbrela noii ere media în care comunicarea aduce valoare adăugată omenirii. Prin eficientizarea beneficiilor de volum, compania inovează, se diferențiază și generează valoare sustenabilă pentru clienții din toată lumea.

 

Mai multedespre GroupM

www.groupm.com

@GroupMWorldwide on Twitter

https://www.linkedin.com/company/groupm

Newsletter