Mergi la conținutul principal

MentorFEST2: ce ne-au împărtășit mentorii

La ediția a 2a a MentorFEST ne-am propus să provocăm mai mult networking individual și de aceea am abordat un alt format: mai puțini mentori (3) și o sesiune de speed dating. Ne-am dorit ca astfel să vă ajutăm să interacționați direct cu mentorii și să simulăm sesiuni rapide de mentorat, ca să vă puteți face o idee despre cum va avea loc acest proces după ce vă înscrieți în platformă.

La începutul serii Afrodita Blasius, Directorul Programului AcademIAA, ne-a povestit despre începuturile ei profesionale.

„Eu sunt inginer de avioane și m-am angajat fără bani la McCann, pe vremea când se numea Clip. Așa de bucuroasă eram să lucrez altceva decât avioane”.

Afrodita a explicat apoi câteva lucruri despre programul MentorIAA:

  • vă puteți înscrie din nou și dacă ați luat parte anul trecut
  • platforma va include și joburi, special curatoriate pentru voi

Vă încurajăm, așadar, să vă completați contul cât mai detaliat puteți. Asta vă va ajuta și la un perfect match cu viitorul vostru mentor 😊

Înscrie-te în MentorIAA, ca mentor sau student.

Dana Hogea – Client Relationship Director McCann Worldgroup

Dana Hogea, mentor în programul MentorIAA

Dana și-a început prezentarea cu un tur prin rolurile pe care le regăsim într-o agenție full service:

  • strategia – care se ocupă de cercetare despre categorie, produs, consumator și competiție
  • creație
  • producție AV (audiovideo) și print – cei care pun în realitate gândurile creative
  • DTP – pregătirea pentru tipar
  • digital
  • PR
  • Evenimente
  • Trafic
  • Client Service – un departament fluid care trebuie să cunoască munca tuturor celorlați, să se poată implica, la nevoie, să prezinte munca celorlalți, să o bugeteze.

Pentru Dana, ce a motivat-o să rămână în McCann timp de 18 ani (!!) sunt colegii.

„Mă trezesc dimineața și mă gândesc «azi am să lucrez cu Lavinia» și asta mă face să bucur să ajung la birou”.

Dana continuă să explice despre rolul Client Service-ului:

E nevoie să negociezi contracte dar e nevoie să fii și prieten/ă cu clienta/clientul, să știi să asculți, să îți dezvolți empatia și să știi dacă omul a avut o zi nasoală. E ceva ce se dezvoltă în timp, nu trebuie să forțezi, să fii fals/ă”

  • E nevoie să faci statusuri
  • Să ții bugetul în limitele date
  • Să știi să jonglezi cu mai mulți clienți în aceeași zi. Unii pot fi mici, locali iar alții globali și acest context al lor determină interacțiuni diferite cu fiecare.
  • E nevoie să fii organizat și curios despre marketing cât și pasionat de creație, ca să poți susține munca creativului.

Pe scurt, trebuie să fii o interfață între client și agenție.

Tips & tricks despre interviu

Dana Hogea - MentorFEST 2

Dana a mărturisit că îi place să întrebe multe lucruri personale la interviu, ca să-și facă o idee despre independența persoanei. Printre întrebări se află:

  • dacă ai carnet
  • dacă ai o relație stabilă
  • dacă sau când teai mutat de la ai tăi

Sfaturi

  • Orice experiență e binevenită

„De exemplu, dacă tu foloseai alocația ca să-ți iei mascara la 12 ani poți folosi acest insight la o discuție cu clientul L’Oreal”.

  • Consumați publicitate. Critic. Urmăriți brandurile mari care au purpose, care fac campanii sociale sau lansează fenomene culturale.
  • Abonați-vă la canalele de Youtube ale marilor festivaluri: Cannes Lions, Golden Drum, Eurobest, D&AD.

Mădălin Nițiș, General Manager Mainstage 

Mădălin Nițiș la MentorFEST 2

Mădălin ne-a povestit cum și-a început cariera: împărțind flyere!

Acest lucru, aparent lipsit de importanță în carieră, l-a ajutat însă la următorul job: producer la Carioca, unul dintre cele mai bune studiouri foto de pe piață (cea internațională!). Mai apoi a fost Account Executive la Young & Rubicam și la alte agenții care nu mai există, cel puțin nu în aceeași formă.

A trecut mai apoi la client, în departamentul de marketing de la Visa, unde a stat câțiva ani buni. Una dintre campaniile din acea perioadă cu care se mândrește e cea cu Morgan Freeman:

În prezent Mădălin coordonează activitatea Mainstage, o agenție care a luat naștere din zona creatorilor de conținut: a fost înfințată de Global Records, INNA și Bromania.

Câteva noțiuni utile

  • De unde vine lineul din ATL și BTL? Puteți citi aici.
  • Ce înseamnă o campanie de brand?
  • Credeți că mai există campanii de un singur fel? Nu 😊 De exemplu phygital: physical + digital.
  • O tactică bună de angajare? Scrieți la cât mai mulți HR Managers și încercați să îi convingeți cât de mult vă doriți să vă alăturați lor.

Câteva campanii despre care ne-a povestit Mădălin:

„- Se întâmplă să se mute oamenii dintr-un departament în altul în agenție?

– Se întâmplă, probabil cel mai mult din client service spre strategie sau spre copy. La McCann dinamica e mai mare către client. Am mulți foști colegi care acum sunt la Vodafone, la KFC” a răspuns Dana Hogea.

Dragoș Smeu, General Mananger Mavericks

Dragoș a evidențiat cum suntem într-o permanentă devenire, evoluție, într-un parcurs, cu o poveste din adolescența sa.

„Știam ce vreau să fac la 14 ani: liceul economic. Așa mi-am dat seama că nu-mi place deloc economia, contabilitatea.”

La fel și în cazul PR-ului, un internship l-a ajutat să-și dea seama că nu e zona potrivită pentru el.

Dragoș Smeu, mentor în MentorIAA și prof la Școala IAA

După mulți ani la Kubis, s-a decis să o ia pe propriu drum și și-a educat spiritul antreprenorial, pe care nu știa că îl are, mai ales ca persoană introvertită.

Despre angajare și Dragoș ne-a mărturisit că pune întrebări personale, dar și că încearcă să aducă în echipă oameni diferiți de el, extroverți. Una din întrebările pe care le-a pus la angajare a fost dacă ești #ElectricCastler sau #Untolder. Și tocmai pentru diversitate a angajat unul și unul.

„Știu că trăim într-o eră a instantului dar aveți și puțină răbdare cu voi. #Latergram. Stop & chill for a second. Lăsați lucrurile să se așeze, aveți puțină răbdare cu voi. Sunt sigur că voi veți reuși lucrurile pe care le-am reușit noi mult mai repede!” a venit încurajarea sa.

 

Marketingul & comunicarea e o comunitate suficient de mică încât, o dată ce intrați pe una din ușile care vi se deschid ajungeți să cunoașteți rapid mulți oameni și de la ei multe lucruri utile. Acesta e și motivul pentru care am creat MentorIAA și pentru care acum, la a 3a ediție a programului, am lansat și întâlnirile MentorFEST, de networking offline, cu prezentări și speed dating. Ca să vă invităm în această comunitate. 😊 Dar vă sfătuim să urmăriți și programele colegilor de la IAA Young Professionals și Școala IAA, care sunt de asemenea uși deschise către advertising & marketing.

 

Newsletter