Mergi la conținutul principal

Mirela Bosoi, Head of Brand and Communication Orange Romania, despre jurizarea de la EuroEffies

Mirela Bosoi
Mirela Bosoi

România a avut în repetate rânduri jurați în cadrul competiției internaționale Euro Effies și a câștigat două astfel de premii – în 2007, pentru campania “Tide pentru Supermame” și în 2008 pentru Campania Wash&Go “Best from Traditions”, ambele lucrate de Leo Burnett.

Anul acesta am stat de vorbă cu Mirela Bosoi, Head of Brand and Communication Orange Romania, jurat în prima etapă a EuroEffies.

Euro Effies

Bună, Mirela! Ne poți povesti puțin în ce constă competiția EuroEffies? Ce a presupus jurizarea primei etape a competiției?

Euro Effies premiază cele mai eficiente campanii de comunicare care s-au derulat în cel puțin 2 țări europene.

Prima rundă de jurizare s-a desfășurat online. Am avut de analizat 15 campanii din diferite categorii după 4 criterii, cel mai mult cântărind rezultatele campaniei. Am mai avut în vedere gradul de dificultate și consistența campaniilor în toate țările în care s-au implementat.

Care au fost pentru tine provocarile din procesul de jurizare?

Diversitatea categoriilor, dar mai ales înțelegerea contextului și a caracteristicilor fiecărei piețe.

 Care au fost campaniile preferate dintre înscrieri?

Au fost câteva campanii care mi-au plăcut. „Shame or Glory” pentru Sodastream sau „Love at first taste” pentru Knorr mi s-au parut interesante, dar preferatele mele sunt „Stopover Buddy” –Icelandair și „The Swedish Number” – Swedish Tourist Association pentru ca mi-au demonstrat încă o dată că ideile cu adevărat creative sunt simple și că nu ai nevoie de bugete uriașe ca să ajungi la inima publicului.

 Sodastream – Shame or Glory

Knorr – Love at first taste

Icelandair Stopover Buddy

 

Swedish Tourist Association

 

Vezi anumite trenduri în comunicare, printre case-urile din competiție?

Cred ca brandurile care au avut cel mai mult succes sunt cele care au înțeles că targetul este de acum o parte activă a oricarei campanii și că, dincolo de promovare, o campanie trebuie să ofere experiențe relevante și mereu noi, surprinzătoare, pentru a se menține în atenția unui public cu așteptări din ce în ce mai complexe.

 În ce măsură vezi comparabil nivelul de eficiență în comunicare în România comparativ cu piața internațională, mai ales în urma acestei experiențe?

România are în continuare multe de oferit, avem oameni de marketing și comunicare foarte creativi; sunt sigură ca recunoașterea internațională nu va întarzia să apară.

 Ce ar trebui să aibă agențiile și clienții în vedere, ca să mai avem nominalizări sau chiar premii la EuroEffies în următorii ani ?

Cred că trebuie să fim cu toții mai curajoși și să abordăm campaniile din unghiuri mereu diferite pentru a crea acele experiențe de care vorbeam, pentru că publicul român este la fel de pretențios ca cel european, uneori chiar mai dinamic și mai deschis către nou. Avem așadar publicul potrivit, oameni de comunicare creativi, iar piața ne oferă provocări interesante –  cred ca avem toate  ingredientele necesare, trebuie doar să le folosim în proporțiile și în momentele potrivite.

Aici puteți vedea campaniile finaliste EuroEffies 2017 . Finaliștii vor fi anunțați la gala de premiere de la Bruxelles, pe 17 octombrie.

Newsletter