Mergi la conținutul principal

România post-pandemie: GroupM România relevă cum tipare de comportament ancestrale ne conduc către mai mult digital și prevenție în sănătate

București, mai 2021 – Analizând consecințele pandemiei COVID-19 pe termen lung, experții GroupM propun o perspectivă antropologică, ce are la bază tipare de comportament care datează din Paleolitic. GroupM măsoară aceste consecințe prin studiile dedicate Live Panel desfășurate și în România.

Lumea modernă, omul străvechi

COVID-19 a creat o criză cu totul nouă pentru omul modern și a generat transformări de comportament la scară largă. Privite dintr-o perspectivă mai amplă, aceste schimbări au rădăcini adânci și au declanșat în omul modern strategii de adaptare general valabile care preced cu mult modernitatea.  Oamenii aplică strategii în funcție de contextul cultural și social.

Cum se văd aceste schimbări pe piața locală – România s-a apropiat de stilul de viață din vest

Conform analizelor GroupM România, instinctul ancestral de supraviețuire și conservare l-a determinat de consumatorul român să adopte un stil de viață mai aproape de cel vestic:  mai mult digital, mai mult shopping online și mai multă preocupare pentru prevenție în zona de sănătate. Aceste schimbări nu vin dintr-o dorință de modernizare, ci ca strategii de protejare într-o perioadă de incertitudine.

“Rolul nostru este să aducem creștere clienților noștri. Credem că acest lucru este posibil doar dacă privim lumea dintr-o perspectivă amplă. Pandemia este cu totul nouă, dar comportamentele noastre au la bază structuri ancestrale. Aceasta perspectivă ne permite să înțelegem mult mai profund deciziile consumatorului în acest nou context, dar și cum se vor schimba ele pe viitor” Victor Rotariu, Head of Strategy & Insights GroupM România.

Câteva dintre concluziile studiilor GroupM România cu privire la impactul pandemiei asupra comportamentului consumatorului român:

  • Au explodat cumpărăturile online. Nu doar pentru că reduc posibilitatea de infectare, dar si pentru plăcerea provocată, care reduce anxietatea generată de pandemie;
  • Escapism de la stres prin entertainment digital: video +12%, social media +10%, gaming +41%;
  • Prevenția în sănătate și preocupările legate de wellness au explodat. Conform datelor GroupM România, aproape jumătate dintre români au declarat că au făcut exerciții fizice pentru prima dată în 2020, iar 63% au declarat că au achiziționat un echipament sportiv în primele trei luni de la declanșarea pandemiei. Din același motiv, cu 11% mai mulți oameni au cumparat medicamente fără rețetă;
  • Pe de altă parte, stresul prelungit generat de pandemie va crește incidenta bolilor cronice, atât in România cat și in restul lumii;
  • S-a creat și în România o minoritate care a aderat la mișcarea globală de mental wellbeing (sănătate mintală). Preocupările principale ale acestei minorități sunt legate de mindfulness sau detox emotional și reprezintă o tranziție semnificativă pentru o societate care înainte, fie ignora, fie stigmatiza subiectele legate de sănătatea mintală. 

––

GroupM este lider-ul global de management al investițiilor în media, care gestionează peste 60 miliarde USD în investiții anuale de media, prin intermediul agențiilor Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX și Xaxis. Portofoliul GroupM include Data&Technology, Investiții și Servicii, toate unite sub umbrela noii ere media în care comunicarea aduce valoare adăugată omenirii. Prin eficientizarea beneficiilor de volum, compania inovează, se diferențiază și generează valoare sustenabilă pentru clienții din toată lumea.

Mai multe despre GroupM

www.groupm.com

@GroupMWorldwide on Twitter

https://www.linkedin.com/company/groupm

 

Newsletter