Mergi la conținutul principal

UAPR prezintă rezultatele studiului “Working in times of corona”

Cu pași mici și cu multe precauții ne apropiem de sfârșitul pandemiei. Revenirea la birou și modul în care se va face, menținerea lucrului la distanță, organizarea echipelor și planificarea modului de interacțiune intern, dar și cu clienții sunt în aceste  zile preocupările majore ale industriei.

Pornind de la un studiu derulat la nivel european, de către asociațiile membre EACA, UAPR a derulat in perioada 15 mai-11 iunie, studiul Working in times of Corona, cu scopul de a înțelege cum se raportează oamenii din industrie la noua stare de lucruri, care le sunt dorințele, interesele, temerile  și, de ce nu, așteptările de la angajatori.

Peste 600 de angajați din industria de publicitate ne-au spus cum au decurs munca în pandemie și cum vad reîntoarcerea la birou:

  • Principala sursa de nemulțumire pentru 62.6% din angajații din industria de publicitate este dificultatea de a separa activitatea profesionala de viața personală. De asemenea 57,4% considera ca volumul de lucru a crescut în pandemie, în timp ce 48,9 % resimt in mod neplăcut lipsa interacțiunilor sociale.  În zona pozitivă, 42,6% consideră drept un avantaj posibilitatea de a petrece mai mult timp cu familia, 58,3% consideră aproape la fel sau chiar mai simplu de îndeplinit task-urile zilnice în timpul programului și doar 9,5% dintre angajați au raportat o lipsă de susținere din partea angajatorilor.
  • Desi 74,9% din respondenți consideră ca e la fel de ușor sau chiar mai ușor să livreze la standarde înalte calitativ, aproape 59% consideră că e dificil să întrerupi lucrul în condiții de work from home. Iar 57% consideră comunicarea cu colegii la fel sau aproape la fel ca în condiții normale.
  • În ce privește echiparea pentru lucrul de acasă 75,6% consideră că au acces la platforme și softuri adecvate pentru a performa în continuare, iar 69,5% consideră că au și dotările tehnice necesare pentru acest lucru.
  • 53,7% consideră flexibilitatea ca fiind cel mai mare avantaj al lucrului de acasă, iar 47,5% se bucură de economia de timp petrecut în trafic. 61,4% din respondenți apreciază încrederea oferită de angajator în perioada lucrului de acasă, iar 56,3% consideră comunicarea constantă cu angajatorul ca fiind un beneficiu important.
  • Întoarcerea la birou e privită cu interes de industrie. Aproape jumătate din angajați (49,6%) ar lucra max 2 zile/săptămână de acasă în viitor, în timp ce doar max 30% ar aprecia să lucreze 3 sau mai multe zile din afara biroului.

Uniunea Agențiilor de Publicitate din Romania este asociația profesională care reunește cele mai importante agenții de publicitate și media din industrie. Fondată în 2000, UAPR urmărește apărarea intereselor agențiilor de publicitate, dezvoltarea și profesionalizarea industriei și promovarea unor standarde profesionale de referință.

UAPR reprezintă o sursa de educație pentru profesioniștii din industrie și urmărește promovarea unor standarde profesionale care să fie acceptate și asumate de cei 38 de membri ai săi, pentru a asigura astfel calitatea serviciilor oferite clienților. În acest sens, asociația susține adoptarea unor Ghiduri de Bune Practici în industrie.

Obiectivul UAPR este acela de a crește transparența și standardele în comunicare, de a mări capacitatea de auto-reglementare a industriei și de a pune România pe harta internațională prin deschiderea către colaborări cu alte țări. UAPR este membră a Asociației Europene a Agențiilor de Comunicare (EACA).

Newsletter