Mergi la conținutul principal

„Voi lupta pentru creativitate” – Jacques Séguéla

Unul dintre cele mai aplaudate discursuri din timpul Conferinței Globale „Creativity4Better” a fost cel al lui Jacques Séguéla. Jacques, una dintre cele mai emblematice figuri din publicitatea franceză din toate timpurile, fondatorul RSCG și vicepreședintele companiei Havas, cunoscut sub denumirea de „monstrul sacru al publicității franceze” a știut mereu cum să acapereze atenția unei întregi săli. Cu o experiență remarcabilă atât în publicitate, cât și în comunicare politică, Jacques este unul dintre puținii publicitari care a câștigat respectul și aprecierea președintelui Franței, Francois Mitterand.

Jacques a povestit despre misiunea unui om de comunicare de a pune suflet și pasiune în conturarea fiecărei campanii și de a se dedica ideilor sale, care pot lua naștere ca o străfulgerare, din nimic, și a ști cum să le urmezi cu îndârjire. Publicitatea înseamnă a privi esența dincolo de aparență. Așa cum a surprins metaforic și Jacques, pentru un publicitar, zăpada care se topește nu se transformă în apă, ci în primăvară. Job-ul nostru ca creativi este de a realiza campanii care să reprezinte o veșnică primăvară. Publicitatea nu este despre a avea idei, ci a avea acea idee, ideea care să vândă. Curajul este forța care mișcă întreaga industrie, dacă nu deții această aptitudine, nu ai de ce să activezi în acest sector.

Conform lui Jacques există trei moduri de a crea reclame, modalitatea în care începi de la cap către inimă – o modalitate rațională, cea în care pornești de la inimă către rațiune – emoțională și cea în care pornești de la gândire către portofel – în totalitatea rațională. Însă, dacă îți dorești ca brandul tău să fie iubit, oferă-i un suflu, oferă-i dragoste, emoție. Emoția este oxigenul vieții și al job-ului tău.

Jacques Séguéla a fost în această industrie dinaintea televizorului, a computerelor, Internetului și inteligenței artificiale, însă, lumea se schimbă și tehnologia evoluează. Este important ca oamenii din comunicare să înțeleagă că Digitalul este o unealtă, care nu trebuie să înlocuiască componenta umană.

Mai multe informații vei regăsi în materialul atașat: https://youtu.be/cPJt4fTFub8

Newsletter